Gå til innhold

Jeg er så utrolig sliten og lei av organiseringen av fritidsaktiviteten eldste er med på!


ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Bare for at det er sagt; jeg er helt enig i at det er en foreldreplik å delta når barn er med på ting. Både på kamper, show og under dugnader av ymse slag!

 

Problemet er bare at vi får så utrolig kort varsel!

Nok en gang er vi satt opp til dugnad på dager hvor vi har planer.

Denne gangen er vi satt opp til dugnad neste lørdag i korte 2,5timer midt på dagen. Men denne dagen har vi invitert til 1årsfeiring!

Siden vi er nye på stedet er det så og si umulig for oss å bytte.

Vi må bytte med et annet lag, og kjenner dermed ikke foreldrene som rett og slett ikke er villige til å bytte med oss.

Vi bor på bygda, et veldig vanskelig sted hvor vi hele tiden har slitt med å komme inn på folk. Nå har vi bodd her i 10år og fortsatt er vi de nye og ukjente. Vi har barn på skole, i barnehage, er med på aktiviteter som trening for voksne, deltar på dugnader (enda vi gang på gang må endre våre planer!) er med på kamper osv. Vi prater til folk, men får sjelden særlig tilbake.

Vi føler at folk har en veldig "vi kjenner ikke deg" holdning. Selv nå, etter så mange år!

 

Ei uke i forveien! Er ikke det kort tid? Har ikke de aller fleste her inne planer for neste helg? Vi har planer, både for neste og helgen etter der igjen. (Samtidig som at det er lettere å gjøre om på planer som kommer 14 dager frem i tid, enn til ei uke frem i tid)

Har ikke de et oppsett på dette her flere mnd i forveien?

Ikke nødvendigvis med oppsett av vakter eller gjøremål, men datoene. De kunne og burde sendt oss en oversikt over hvertfall alle kjente datoer og happeninger. Evt skrive på om noe er usikkert.

 

Egentlig er dette bare et riktig frustrasjonsinnlegg for å unngå å sende en sur mail til de som styrer dette!!

(Det er samme opplegget for hver gang. Ofte får vi beskjed onsdager om kamper førstkommende helg. Det funker ikke for oss hvertfall!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres urimelig ut at man skal stille opp på så kort varsel! Dere kan da være de eneste foreldrene som synes det blir vanskelig når dere får beskjed så sent. Har ikke de foreldere- eller styremøter der man kan ta opp slikt? Evt snakke med trener eller en annen leder om at dere ikke alltid har mulighet å stille nåt det blir så kort varsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at det er utrolig sært at dere fortsatt er "nye" etter ti år, særlig blandt deres jevnaldrende. Jeg er selv fra bygd, og det er sikkert vanskelig å komme "inn" der også, men ikke på den måten. Er det ingen andre som også har flyttet dit?

 

Jeg synes dere bør kunne foreslå en plan over når man skal stille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har her kommet andre nye i området etter oss. De har vi god kontakt med. Så vi er takk og lov ikke venneløs på stedet oppe i dette.

Men ingen av dem har barn på alder med vår eldste. Der er vi de nyeste, og utenforstående. Fryktelig kjedelig. Særlig siden det gang på gang går utover jenta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...