Gå til innhold

Hvor leneg skal man gå på Crinone og Progynove etter positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte på innsetting og da sa de at det fik jeg beskjed om om jeg evt ble gravid. da jeg ringte inn for å høre bp resultatet sa de bare, det får du beskjed om på UL. Men timen jeg fikk er jo først i uke 9. Jeg tar to Crinone om dagen (en morgen og en kveld) og 4 Progynova (2 morgen og 2 kveld). Men reseptene varer jo ikke så lenge. Og trenger jeg å fortsette på de tablettene så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei.

jeg gikk på crinone i 15 dager fra og med uttaksdagen. så sluttet med dem på testdagen...

men det er sikkert forskjellig fra de ulike klinikkene og åssen opplegg en har.

lykke til:))

Skrevet

Jeg gikk til uke 10 etter fryseforsøk. Hadde i utgangspunktet kun medisiner til 14 dager etter innsett. Ved positiv test ringte jeg og kunne hente ut nok medisiner på apoteket etter at de faxet resepten. Crinone/Progestan er jo ganske dyrt og har begrenset holdbarhet, så det er jo greit å hente ut medisinene først når man vet man trenger de. Jeg hører til stOlavs.

Lykke til:0)

Skrevet

Skulle jeg vært deg skulle jeg gått så lenge det går an. Har lest at dette kan hjelpe å ikke miste. Ring legen og hør!

Skrevet

Legen min sa at jeg skulle gå på Progynova fram til test dag,og var testen positiv skulle man fortsette med Crinone til man er 3 mnd på vei:-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Det er tydeligvis litt uøik praksis ute og går. Glemte ringetiden i dag, men blir nødt til å ringe og høre. Jeg går jo gjerne på de lenge jeg om det kan hjelpe meg å ikke miste, men ble litt bekymret for at det skulle være skadelig for fosteret på noe vis. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...