Gå til innhold

Hjelp! Vanskelig valg!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 24 år som fant ut at jeg er gravid igår! Er ca fem uker på vei.. Jeg har en gutt på 18 mnd og samboer. Forrige fødsel var dramatisk fordi han ble født i uke 26! Bodde på sykehus i over tre mnd. Har hatt mye problemer med livmoren min i etterkant. Legen min sier at det er en mulighet for at det samme skjer igjen denne gangen også. Jeg er LIVREDD! For samtidig så føler jeg at det passer litt dårlig med en liten baby nå pga akkurat startet ny jobb og flyttet til et nytt sted. Samboeren min har begynt å studere og sier at økonomisk, så passer dette svært dårlig. Fornuften min sier det samme, men hjertet mitt sier noe helt annet. Har lest veldig mange abort innlegg på denne siden, og etter å ha tenkt en del, så VET jeg at jeg kommer til å angre hvis jeg tar abort. Men kommer jeg til å leve med det valget? Går det over etterhvert? Jeg liker ikke å føle meg presset av samboeren min.. :(

På forhånd takk!!

-E-

Fortsetter under...

Kjære deg! Selvfølgelig er dette veldig vanskelig for deg (dere) - men du må ikke la deg presse til abort. Det kommer til å bli langt tøffere enn å beholde på sikt. Å ta abort mot sin vilje er noe av det værste man kan gå gjennom som kvinne. Et valg du rett og slett aldri kan endre.

Du forteller at samboeren din er student.. Her i huset er både mannen min og jeg studenter med 2 barn, og vet du hva ? Det går faktisk veldig fint. Vi trenger ikke å snu på kronene for at de skal strekke til. Mulig dere har fler utgifter enn oss ? Men da går det nok an å kutte ned på noe? Alt går - økonomi ordner seg alltid, det er min erfaring. (Vi har 1 unge i barnehage, bil, 8000 i boutgifter, bruker 4000 på mat osv. tror vi har ganske normale utgifter).Kanskje du skal bestille en legetime for å snakke om hva dere kan gjøre for at graviditeten skal gå bra - Lykke til med valget og klem til deg.

Dette høres ikke enkelt ut! Men dersom du føler at det blir feil å ta abort, skal du lytte til den følelsen. Dersom du tar abort og angrer, er det noe du kommer til å bære med deg som en sorg for resten av livet. Jeg skjønner at situasjonen ikke er ideell, men det finnes alltid løsninger på det praktiske dersom man legger godsiden til. Hva var grunnen til at forrige kom i uke 26? Har du svak livmorhals? Det er i så fall noe som kan gjøres noe med. Man fester et bånd rundt livmorhalsen (på utsiden), og tar det ikke av før man er 37 uker på vei. Ønsker deg lykke til med alt sammen!

• 2 uker senere...

Nå kommer det en liten oppdatering!

Jeg har vært undersøkt av all mulige spesialister, og jeg må DESVERRE ta abort :( De skal ta kirurgisk abort. Jeg har da ikke frisk nok til å ha en baby til nå.. Har fått cyster, grove celleforandringer, og en betennelse i livmoren. Noe som gjør at de må operere meg, og sjansen for å kunne bære på en baby må er lite.. Jeg vil ikke sette i fare den lille klumpen i magen min, og ikke minst, meg. Etter alt dette, så har jeg mine tvil om å ville bli gravid igjen..

Lykke til videre til alle sammen, og takk for tilbakemeldingene! Setter stor pris på det.

-E-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...