Gå til innhold

Amming, sutrete baby og mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har gutten min på 9 uker vært veldig sutrete og maser etter mat oftere enn vanlig. Når han ligger til brystet gjør han seg rimelig fort ferdig, og ligger bare å virrer og slipper og tar tak en million ganger. Ikke virker det som han blir skikkelig mett heller og jeg er heldig om jeg klarer å drøye tiden mellom måltidene til 2 timer.

Samtidig har jeg fått mensen så smått tilbake denne uken, kan det ha noe med det å gjøre? Noen som har noen kloke ord til en uvitende førstegangsmamma? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Ja,det at du har fått tilbake mensen kan være årsaken til at han tuller litt. Melken kan endre litt smak og derfor kan babyen reagere litt sånn. Mine barn ville ikke ha pupp når jeg fikk mensen,de vegret seg så jeg måtte kjempe litt de dagene. Men har ikke hatt problem mer enn 1. Gangen da:)

Dette er vel og merke ikke sikker årsak til at barnet ditt roter litt ved puppen,men ja,kan være årsaken;)

Masse lykke til:)

Skrevet

Min på 6 uker oppfører seg også sånn. Sutrer/skriker stort sett når han er hos meg unntatt når han sover eller ligger ved puppen. Suger seg fast- sliter og drar etter en stund, men virker som han koser seg allikevel.

Jeg har ikke fått mensen. Ofte behøver han rapes eller gulpe litt når dette skjer. Enten det eller så kommer det ikke så mye melk akkurat da. Tar ham opp en stund og legger ham til igjen - evt på det andre brytet, og det hjelper ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...