Gå til innhold

har vært på barselgruppe idag, og føler at alle har 'sovebabyer' og babyer som er tidlig ute med alt...blæ

Anbefalte innlegg

Skrevet

.........baby 5mnd her, og vi strever med dagsøvn og noe med nattesøvn, hun ruller ikke og er ganske så klengete for tiden........noen flere som ikke er perfekte??? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi rullet seg da hun var litt over 6 mnd. Var en av de siste i barselgruppa til det. Og den siste til å få tenner.

Skrevet

Man kan ikke sammenligne barn i det hele tatt. Noen er trege mens noen er kjappe, men begge deler er normalt!

:)

Skrevet

En grunn til at jeg ikke er med i barselgruppe med nr. 3. Var så mye snakk om lengde, vekt, hva de kunne osv. Når alle var rundt 13 mnd, så kunne de gå alle sammen.

Så alt i alt så nådde de samme målet:-)

Det rare er at med nr. 1, så ønsket jeg at babyen skulle bli fort stor. Kledde babyen i olabukser og var så glad for hver fremskritt.

Med nr. 3, så ønsker jeg å ha en baby lenge.

Skrevet

Jeg syns det var deilig å møte barselgruppa, for der var barna like "trege" som min, og normale på en måte.. Her på dib og andre steder kan jo alle babyene gå når de er 8mnd liksom.

:P

Min rullet tidlig, men nekter å rulle på gulv.. Han sitter ikke enda, og har akkurat begynt å krabbe. 10,5mnd. :P Så min er treg om man tenker sånn, men han har ålt seg i mange mnd, og har ikke hatt tid til å krabbe. Sitte på rompa gidder han ikke, men kan til nød sitte på knærne. Reiste seg tidlig og går noen få steg.. :P Så min tar ting hulter til bulter og er ikke perfekt om man skal følge en mal.. :P

Skrevet

Ikke sovebaby og ikke noe åling før ved 9 mnd ....

Skrevet

Sovebaby hva er det?? :-) Ingen av mine 5 har vert det. Alle er forskjellige, men slik er det jo.

Utviklingen skjer i rykk og napp så tror ikke du skal bekymre deg.

Skrevet

i mine øyne er sønnen min perfekt uansett da. men han er litt seinere enn alle på sin gruppe.

han er 10 mnd snart og krabber eller åler seg ikke av flekken. eller, han åler seg rundt sin egen akse, og bittelitt bakover.

han kan komme seg over fra rygg til mage og omvendt men det gjør han ikke sånn kjempe ofte.

men så kan han jo mye annet som de andre ikke kan da =)

Skrevet

Det kan gå begge veier!

I første barselgruppa mi var forskjellen så stor at det nesten ble pinlig. Ei av jentene på barselgruppa mi rullet rundt når min var oppe å gikk! De er 2,5år i dag og alle er helt normale :-)

Jeg synes faktisk det var ubehagelig! -Hadde ingen "sovebaby", 10min dupper her...

Skrevet

Altså, det kan jo gå begge veier! Det er ikke alltid morsomt å ha den babyen som lærer seg ting fort heller.

Vesla mi er tidligst ute med alt i barselsgruppa, og det er faktisk ganske kleint! Alle barn er forskjellige, og hva de kan og ikke kan trenger overhode ikke ha noe med foreldrene å gjøre, så hvorfor dømme hverandre etter det?

Hadde foretrukket at hun var midt på treet når det kommer til samvær med andre mødre, men er så klart stolt av henne!

Det er ikke alle babyer på 5 og en halv mnd som ruller seg fra rygg til mage, har to tenner i munnen sin, og kan åle seg på tvers av stuegulvet hvis det er noe hun vil ha tak i :) Noen babyer kan så klart mer også på det stadiet, noen står, reiser seg opp selv og står kun ved å holde seg fast. Men det gjør ikke snuppa mi enda :) Heldigvis :P Ellers hadde jeg vel blitt slaka slik som enkelte andre mødre med raske barn blir

Skrevet

Babyen min kommer også "dårligst" ut i barselgruppen;-) Den er veldig lik din: ruller ikke, klarer ikke å ligge på magen mer enn 5 min og sover dårlig på natten. Jeg vet jo at det babyer skal få lov å utvikle seg i sitt eget tempo men man føler seg litt mislykket fordi h*n ikke er like tidlig ute som alle andre.

Skrevet

Vet du, noen er bare sånn! Forrige gang var jeg på barselgruppe med ei som stadig skrøt av at hennes barn var så og så stort, og hun nevnte "fløte i puppene" sikkert hundre ganger.

Det det ikke ble snakket så høyt om, var derimot at hennes barn veide en halv kilo mer ved fødsel enn min, og 1,5kg mer enn den andre jenta i barselgruppa, og det var jo egentlig denne forskjellen mellom dem som ble behold oppover, bortsett fra at minstejenta tok igjen litt. ;)

Det er bare å vende det døve øret til slike ting. Vi liker alle å skryte av ungene våre - noen mer enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...