annabelle77 Skrevet 30. mars 2011 #26 Skrevet 30. mars 2011 Hei på deg! Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne!! Herlig at det ordner seg så rakst!! :-) Og det kommer til å gå kjempefint :-) Og ikke at det er noe som helst garanti, men jeg ble nå altså gravid på 1. IVF-forsøk 3 mnd etter lap! Masse, masse lykke til!
lykkeliten1 Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #27 Skrevet 30. mars 2011 Lillie vanille: sa fint at us/opr gikk bra. Håper det går bedre med deg i dag også. Blir en spennende tid framover. Lykke til. Annabelle 77: Gravid på 1. forsøk, 3 mnd etter lap var jammen veldig flott! Dere, nå er jeg så glad. Satser på lap i løpet av mai. Herlig, ser så lyst på det nå. Vi får se på utfallet av lap, hvis den er bra blir det aih først. Det er det jo ikke no eventetid på heller, ettersom jeg har forstått. Men uansett: er i gang. Det er vår!
lykkeliten1 Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #28 Skrevet 30. mars 2011 Overskriften på denne tråden burde nesten vært byttet ut!! He he
Hedda39 Skrevet 31. mars 2011 #29 Skrevet 31. mars 2011 Så flott at det ordnet seg for deg:) Deilig å føle at man liksom er i gang!!!:=) LYKKE TIL FREMOVER:)
blåmeis:) Skrevet 31. mars 2011 #30 Skrevet 31. mars 2011 Så bra at du fikk kortet ned ventetiden ved å velge et annet sykehus! Tommelommelise (eller andre som har peiling), når man søker på www.frittsykehusvalg.no, hva søker man på da når det gjelder lap for å se om man har endometriose? Fjerning av cyste på eggstokker? Annabelle77, vil det si at du først måtte på en konsultasjon på sykehuset der du skulle opereres og så fikk time til lap etter det? Trodde man slapp unna med selve operasjonsdagen, jeg... :-/ Er det i såfall slik overalt?
lykkeliten1 Skrevet 1. april 2011 Forfatter #31 Skrevet 1. april 2011 Ja jeg er kjempefornøyd. Nå venter jeg bare på brev fra A-hus Jeg ser at du ikke spør meg, men jeg svarer litt alikevel...På "fritt sykehusvalg" søkte jeg på utredning av barnløshet. Nå jeg fikk fram den listen med antall uker ventetid, så jeg på poliklinisk behandling. Det stemte ihvertfall med antall uker, når jeg senere snakket med de som har med lap å gjøre på de sykehusene jeg undersøkte med. Jeg måtte på en veldig kort konsultasjon på riksen først føre jeg ble henvist til lap. Nå når jeg har byttet sykehus, trodde hun jeg snakket med at jeg kanskje slapp enda en konsultasjon, men det kom an på hva som lå med henvisningen. Hvis den ikke var fullstendig, måtte jeg til en kort konsultasjon først og deretter lap en annen dag. Håper jeg slipper. Blir mye fram og tilbake. Blir mye kjøring...Men jeg gjør det selvfølgelig.....
Miie Skrevet 1. april 2011 #32 Skrevet 1. april 2011 Hei, Jeg var på Riksen i midten av februar, og det ble da bestemt at jeg skulle til lap før vi fikk begynne med enten AIH eller IVF. Legen mente det bare var et par måneders ventetid, men da jeg sjekket fritt sykehusval viste det seg jo nettopp å være 4-5 månders venting på ullevål, pga sammenslåingen. Ble som deg skikkelig deppa, så ringte til Bærum for å sjekke litt der. De sa at jeg kanskje måtte ha en konsultasjon først, men at det kom ann på hva som lå med henvisningen. Som regel gikk det fint uten en slik konsultasjon, særlig når man var henvist fra Riksen. Så tror du kan roe ned akkurat den biten iallfall Forøvrig ble ikke sykehusbyttet noe av for min del. Jeg ringte Riksen og ba de sende en henvisning til Bærum i stedet, og da ble jeg kort etter oppringt av samme legen som ved første konsultasjon. H*n mente at det var dumt å velge et annet sykehus, fordi de visste hva de drev med på Riksen (!). Merkelig melding å sende synes jeg, og da jeg fortalte om ventetiden på 4-5 måneder, som jeg hadde fått bekreftet av inntakskontoret på Ullevål, mente h*n at det ikke var riktig! Jeg følte meg litt presset til å velge Ullevål likevel, for jeg ville jo ikke at utålmodigheten min skulle ødelegge noe for oss pga et sykehus som kanskje ikke var like kompetente. Jeg har lært av dette, og innimellom må man faktisk tenke selv, og ikke la leger med merkelig meninger overkjøre en fullstendig. Til slutt ordnet det seg fint for meg, og det er allerede 5 uker siden lapen, takket være enormt flaks med hurtiglisten på Ullevål Lykke til, og måtte du få time fort som bare det!
blåmeis:) Skrevet 1. april 2011 #33 Skrevet 1. april 2011 Takk for svaret lykkeliten1! Håper du slipper to turer. Vet du når du kan forvente å få brev om time? Jeg har plutselig blitt så utålmodig og skulle gjerne sett at alt hadde skjedd i går, he he. Akkurat når jeg trodde jeg hadde blitt så flink til å vente, så går jeg skikkelig lei.. ;-) Lykke til med venting og lap!
lykkeliten1 Skrevet 2. april 2011 Forfatter #34 Skrevet 2. april 2011 Ja, jeg er også slik som du sier. Alt skulle helst vært gjort i går. Føler at tiden bare går og går....Føler jeg har dårlig tid. .. Ønsker meg to barn.... Tankene går.... Fra Ullevål fikk jeg brev om mottat henvisning etter 3 uker. Regner vel med ca det samme nå...Men forventer da at det står at ventetiden er ca 4 uker...Jippi. Hvis ikke dette går, kommer jeg til å bli så sykt sykt skuffet. Men tror det går bra altså. Får se om jeg klarer å vente i 3 uker eller om det ender opp med at jeg ringer til dem og spør om de har mottat den! Skal du bytte sykehus da, blåmeis-78? Eller venter du til brevet om mottat henvisning kommer, slik at du kan se på ventetiden først. Jeg ble lite prioritert, men hver enkelt søknad blir jo vurdert individuelt, slik at du kan jo bli vurdert til å komme raskere inn....Det kan jo være at du får raskere lap enn det jeg var beregnet til å få.
lykkeliten1 Skrevet 2. april 2011 Forfatter #35 Skrevet 2. april 2011 blåmeis -78 (Jeg får lap på grunn av mistanke om endometriose. Sterke menssmerter, blant annet.. Og så har vi hatt et mislykket prøverørsforsøk, så det var jo et godt argument i tillegg til plagene mine) Jeg klippet ut dette fra den andre tråden. Hvordan får de mistanke om endo? Du nevner menssmerter. Andre ting? Smerter ved samleie? Det er ikke noe galt med meg eller mannen min. Jeg har gjort UL med kontrast som ikke viste tette eggledere. Tenker kanskje at jeg kommer til å ta lap og fortsatt ikke ha noen svar på hva som er galt og hvorfor vi ikke blir gravide.
blåmeis:) Skrevet 3. april 2011 #36 Skrevet 3. april 2011 Nå klarer jeg definitivt ikke å vente til brevet om mottatt henvisning kommer. Her skal det ringes! Har bestemt meg for å bytte sykehus, ja. Jeg har ikke smerter ved samleie, men det kan være en indikasjon, ja. Hos meg er det økende menssmerter som vekket mistanken. Jeg har gått fra ingen smerter til ganske store smerter, og har også begynt å kjenne ubehag og noen ganger svake smerter i dagene før mensen og rundt eggløsning. Det kan også være indikasjoner. Men alle opplever det ikke likt, så noen har mer smerter, noen har mindre.
lykkeliten1 Skrevet 4. april 2011 Forfatter #37 Skrevet 4. april 2011 Har du ringt å byttet sykehus? Å tror ikke jeg klarer å vente på brevet. Må sjekke om de har fått søknaden min....
blåmeis:) Skrevet 6. april 2011 #38 Skrevet 6. april 2011 Jeg har ringt og byttet sykehus ja, så nå håper jeg henvisningen er på riktig sted og at det ikke tar alt for lang tid før jeg får brev... Håper du får brev snart lykkeliten (hvis du får det raskt får kanskje jeg det snart også, he he ;-) Jeg tror ikke du trenger å være redd for at de ikke finner noe, for slik jeg tenker er det uansett bedre å vite at alt er sjekka enn å gå og lure på om det kan være endometriose eller noe annet galt inni der. Håper vi slipper å vente så lenge! Jeg føler meg litt sytete for tida, men nå synes jeg det har vært nok venting...
lykkeliten1 Skrevet 7. april 2011 Forfatter #39 Skrevet 7. april 2011 Hei igjen! Hvis du vil svare: hvilket sykehus valgte du? Jeg valgte A-hus, fikk brev i går. Skal gjøre lap helt i slutten av april. Skal si det gikk raskt. Ble så glad! Slapp å gjøre noen forundersøkelse. Kommer nå direkte til opr. Herlig, endelig kommer vi litt lenger i prosessen. Håper du også får time kjapt!
Hedda39 Skrevet 7. april 2011 #40 Skrevet 7. april 2011 Så flott!!!! Herlig at ting skjer så fort:) Masse lykke til..... Du bør nesten forandre overskrift;)
blåmeis:) Skrevet 9. april 2011 #41 Skrevet 9. april 2011 Ah, nå ble jeg glad lykkeliten! Jeg valgte også A-hus, så da håper jeg at jeg er like heldig som deg og kommer inn en ukes tid etterpå ;-) Da kan jeg jo begynne å vente på brev allerede neste uke! :-) Skal du opereres i Lørenskog eller Ski? Hvis du vil svare ;-) Kan sende meg en pm om du heller vil det. Tusen takk for at du oppdaterer!
lykkeliten1 Skrevet 9. april 2011 Forfatter #42 Skrevet 9. april 2011 Nå er "alt" perfekt. Påskeferie først og så skal lapen gjøres. Du kan sikkert vente brevet neste uke. Så bra at det kan gjøres så fort! Det tok nøyaktig en uke og en dag fra jeg ringte til Ullevål og sa jeg ville bytte til a-hus. Blir spennende det. Kjenner jeg er ganske spent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå