Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Hva hjalp? Hatt et par innlegg her tidligere.. På forhånd, sorry, men jeg må spør igjen.. Jeg tror nuvaringen er skyld i mine problemer, så den har jeg tatt ut. Tok den i bruk første gangen onsdag forrige uke. Å kløen startet noen dager senere. På mandag gikk jeg til innkjøp av canesten. Begynte med en gang. Natt til tirsdag tok jeg også den 500 mg. stikkpillen til canesten. Tirsdag var det ekstremt ille, kontaktet legen som kikket på meg. Å det var en stor soppinfeksjon. Fikk en tablett som begynner på f. Husker ikke navn, men den tas gjennom munnen. Tirsdag kveld var det så ille at jeg da tok ringen ut (legen anbefalte egentlig å ha den der enda). Jeg fortsatte å smøre med canesten onsdag og i dag. Men i dag har det blitt veldig ille igjen! Jeg klarer nesten ikke gå, klør meg til blods å er helt på gråten.. Har nå vært på apoteket og ordnet meg en annen krem, doktacort (?) og en stikkpille med pevaryl. Hvis jeg ikke er bedre i morgen, kontakte legen igjen? Hva annet er egentlig å prøve? Aldri hatt dette før.. Å det er dritvondt jo..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Jeg var ekstremt plaget med sopp før, i mange år. Fikk resept på en pille (kun 1 pille altså, ikke en lang kur) som begynte på V, men klarer ikke å huske hva den heter! Har aldri hatt sopp igjen, skikkelig mirakelpille! Tok denne pillen for 6 år siden.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Sliter med en infeksjon nå. Har prøvd både canesten og daktacort uten virkning. Legen ba meg prøve lamisil, det ser ut til å fungere. (Infeksjonen er ikke innvendig hos meg)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Ser dere nevner Daktacort. Har et spørsmål. Da jeg begynnte og amme fikk jeg skikkelig soppinfeksjon på brystvortene. Ingen ting funket, før jeg begynte med Daktacort. Ble kvitt soppen iløpe av 2 dager. Nå har jeg slitt med sopp i underlivet i flere uker.. Begynner på en canestenkur, så blir det bra i noen dager/uke, men kommer tilbake igjen. Har ikke kommet meg til noe lege enda, (i håp om at soppen forsvinner av seg slev....) Derfor lurer jeg på, kan jeg smøre Daktacort i underlivet uten og snakke med lege først? Eller er det en veldig dårlig ide?:S
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Takk for svarene! Spørs om ikke jeg må ta en ny tur til legen i morgen, dette holder jeg nesten ikke ut =( Sista anonym: Jeg begynte med daktacort nå i dag fordi hun på apoteket anbefalte det. Leser på bruksanvisningen at man egentlig skal snakke med legen først. Men hun anbefalte det, å hadde fått gode tilbakemeldiger. Så jeg tok sjansen.. Men jeg syns ikke den virker kløestillende foreløpig =/ HI
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Dactakort kan du fint bruke uten å kontakte lege
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Be om Diflucan, dette er en tablett som du svelger. Hvis du ikke er helt bra etter en uke ta en til. Be derfor om resept på to stk. De er veldig effektive og du slipper å styre med vagiatorier og salver i lange tider. Koster ca 100,- pr tablett.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Hei HI Jeg har hatt ekstrem soppinfeksjon som pågikk over 2 uker.. Var helt j... prøvde alle kjerringråd, som å smøre nøytral youghurt på vagina(!),gå helt naken nedentil f. eks. under et skjørt, sove naken om natten osv... i tillegg til canesten vagitorie + krem.. ingenting hjalp.. fikk ikke sove om natten, det eneste som hjalp, var å sitte i dusjkabinettet med proppen i, sprike med beina og lunkent vann... det lindret litt.. hadde også da en vaskeklut som jeg satt på... Husker jeg var helt desperat, visste ikke hva jeg skulle gjøre siden canesten ikke hjalp.. MEN... Så gikk jeg til legen, som ga meg resept på Diflucan(har en billigere variant på apoteket som begynner på f, slik en annen anonym her nevnte, men jeg synes faktisk ikke denne har vært like bra, da jeg har prøvd den ved andre anledninger.), dette er en pille som du svelger hel, kun 1 pille i uken i opptil 4 eller 6 uker tror jeg... Var helt fantastisk.. I tillegg til at jeg fikk anbefalt av legen min å ta Pevaryl kominasjonspk. med 1 stk vagitorie og krem... Denne anbefaler jeg også på det sterkeste! For meg har denne vært MYE mer effektiv enn canesten, og lindrer ganske kjapt.. Men vil råde deg til å ta Diflucan i tillegg, da pevaryl og for noen canesten, hjelper der og da, men tar gjerne ikke bort selve infeksjonen hvis den er kraftig nok.... Håper dette kan hjelpe, gå allerede på apoteket i kveld(få noen til å gjøre det for deg evt.) og prøv pevaryl, så ringer du legen i morgen tidlig å spør etter diflucan:) ANBEFALES! Klem til deg, vet hvilket helvete du går igjennom nå, er ikke godt...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Takk for svarene! Ja det var jeg, HI, som hadde fått en pille av legen som begynte på F. Jeg merket kun litt bedring etter et døgn, men i dag er det like ille =( Jeg har kjøpt pevaryl stikkpille i dag, å tar den når jeg legger meg. Men hun på apoteket anbefalte en annen krem enn kombipakken til pevaryl. Men tror nok jeg må ringe legen i morgen ja, å få den pillen dere snakker om. Dusjen kjenner jeg meg igjen i ja! Jeg må gå over alt hvor jeg skal, å det er skikkelig ubehagelig.. Så når jeg har være ute å gått har jeg måtte hoppe rett i dusjen når jeg kommer hjem. Det er verst å gå, går greit å sitte i ro i sofan. Trodde ikke en soppinfeksjon kunne bli så ille! Takk igjen )
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 Diflucan har et billigere alternativ som inneholder det samme virkestoffet- Fluconazol heter virkestoffet og tablettene. De kan tas som engangskur - 150mg, eller over en periode, da med en høyere dose første dag og videre en lavere dose over tid. Lokalbehandling med Canesten eller lignende lindrer godt. Noen ganger kan det være nødvendig med flere behandlinger, det var det hos meg. Hilsen ei som endelig er kvitt den jævla plagsomme soppen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå