Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bør man bytte når baby runder 4 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedforskjellen er i de fleste sortene økt stivelsesmengde som gir større metthetsfølelse. Det gjør ingen skade å bruke 1 lengre enn 4 mnd, men hadde nok byttet ikke lenge etter da 2 er næringsmessig riktigere for større barn.

Skrevet

Tusen takk for svar! Da bytter vi nok om ikke så lenge :)

Skrevet

Tidligere inneholdt Hipp2 mer stivelse enn Hipp1, slik er det ikke lenger. Forskjellen er næringssammensetningen, 2 er mer tilpasset barnets behov etter 4 måneder, slik at de anbefaler å bytte når når babyen er blitt 4 måneder. Forskjellen mellom Nan1 og Nan2 er også bare næringssammensetningen, de har aldri hatt mer stivelse i 2. Den viktigste grunnen til å bytte er at 2 inneholder mer jern enn 1. Jernlagrene babyen er født med begynner å tømmes rundt 4måneders alder, derfor er det viktig at de får i seg jern gjennom føden.

Skrevet

Må bare presisere at 2 altså ikke metter mer enn 1 dessverre! :) Det ligger noen tråder om dette under "Flaskemelk"-forumet. Ei som har snakka med Nestle om saken, og jeg har kontaktet Hipp og fått svar. Så svarene ligger lagt ut der. Orker ikke finne trådene i farta..

Skrevet

Men det at den inneholder mer jern, kan det gjøre at baby kan få hard mage? Vi har nemlig slitt med mye mageproblemer her, og orker ikke det igjen...

Men jeg skal se om jeg finner den tråden du snakker om!

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...