Gå til innhold

Dere som har vært på første kontroll hos lege

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legen min målte blodtrykk, skrev helsekort, veide meg og tok blod og urinprøve. Men jeg var på kontroll allerede i begynnelsen av uke 5, ringte legen dagen etter positiv test og fikk time med en gang. Hører jo at det ikke er vanlig med kontroll før uke 11-12, men jeg fikk bare beskjed om å komme dagen etter som om det var normalt..

Jeg var på første i går. Tok blodprøver, Ordnet helsekort, blodtrykk, urinprøve og informasjon. Han sjekket og for fosterlyd selv om det var drøyt tidlig å fant ikke noe men skal innom han å sjekke fosterlyd om 2-3 uker! Ordna meg time til jm i dag... skal ikke på kontroll der før 20 juni!!

Nei tok ikke med barnefar, syns ikke han har noe hos min fastlege å gjøre. Dessuten driver han for seg selv og har ikke mulighet til å ta så mye fri. Han blir nok bare med på ultralyd undersøkelsene mine.

Hei:) Jeg var hos legen i dag og det ble tatt blodprøver av diverse slag + at de tok en ny graviditetstest. Legen kjente på magen for å sjekke om livmoren hadde vokst over skambenet, noe den ikke hadde (er usikker på når jeg hadde mens sist så aner ikke hvor langt jeg er på vei:) så vi ble "enige" om at jeg er rundt 8 uker et sted. Fikk ny time i midten av april og da blir det vel utfylling av helsekort og sånn:) Tenkte også å gå annenhver gang til jordmor etterhvert. Det gjorde jeg sist. Hadde med meg min samboer på kontrollene hos jordmor og det syns vi var veldig fint. Hun forklarte min samboer om forskjellige ting rundt dette med fødsel og sånn og han kunne stille spørsmål til henne. Kommer nok ikke til å ta han med til legekontrollene hos fastlegen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...