Hegemor_78 Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Oppdaget en kul i forrige uke, begynte på spray på tirsdag (så kulen er ikke grunnet hormonsprayen). Var hos legen i går og måtte slutte med sprayen og henvises videre til trippel diagnostikk. Lang ventetid og jeg er for å si det rett ut skikkelig redd! Jeg har ei jente på fem, og ser livet bare rakne.. I dag har jeg kjent litt mer stikninger i armhulen og kulen kjennes enda større med "sting" innimellom. Prøver derfor å google litt om brystbetennelse men det er helt håpløst, der handler alt om amming! Eneste linken jeg fant som ikke handlet om amming var at brystbetennelse dersom man ikke ammet kunne være et tegn på brystkreft. Ikke meningen å plage dere med dette, men jeg er rett og slett litt desperat. Og forferdelig trist over å måtte avslutte hormonbehandlingen som jeg har gledet meg til så lenge. Jeg er 33 år og skulle tro sjangsen var liten, men den er der. Og jeg kan liksom ikke helt tenke meg hvorfor jeg skal ha fått betennelse, det er kun fæle tanker i hodet mitt akkurat nå. Blir en lidelse å vente på utredning, og kommer til å besvime når jeg skal få vite om det er eller ikke er.. Huffamei, sorry altså folkens.. Men om det er noen med erfaringer så hører jeg gjerne fra dere!!
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Har aldri brukt spray selv, men når i syklusen er det du begynner på den? Så nemlig akkurat på "Pinlige sykdommer", at man ikke skulle sjekke brystene i tiden før mensen, og under mensen, for da kunne det være mye progresteron i kroppen. Håper det er ufarlig, og at du snart får begynt på hormonbehandlingen igjen! Trøsteklem
Ella35 Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Må bare gi deg en enormt stor omslutte-hele-deg-og-sjela-di-og-hjertet-ditt-og-alle-tankene-og-fryktene-dine-klem. Sånt som dette burde man slippe å gå gjennom. Både ivf og funn av kuler, og ihvert fall begge deler på én gang! Seriøst lusent. Jeg har ikke opplevd det samme som deg, men jeg har hatt en del av de samme tankene. Da jeg fikk beskjed om celleforandringer tidlig i 20-åra, så jeg bare for meg det lange håret mitt som kom til å ligge igjen på puta. Seks måneders venting på neste kontroll er lange når man ikke vet bedre... Og da jeg under utredningen for barnløshet nå måtte ta vevsprøve av ulumskheter inne ved livmorhalsen, var jeg ganske sikker på at både sjansen for barn og det meste ellers var forbi... Men, celleforandringene kom aldri tilbake, og ulumskhetene er endometriose... Så i mitt tilfelle var det grunnløs bekymring. Jeg vet ikke om stort som hjelper når dette først har tatt plass i hodet på en, så det er derfor jeg bare gir deg den over omtalte klemmen. Mine tips kan vel være å ikke lese for mye om dette, for det du ikke hadde av symptomer fra før, kommer du sikkert til å få da. Og absolutt alle de gode/dårlige svarene du kan komme til å få i tiden fremover, kan like godt gå i pluss for deg, og da er det verste med det hele kanskje at du måtte vente enda litt til på babylaging. Og i den store sammenhengen er det kanskje ikke så ille... Jeg krysser alt, inkludert bena (jeg ruger...) for deg. Og takk for at du deler dette med oss, det gir i hvert fall meg litt annet å bry meg om enn bare om det blir barn denne gangen eller ikke. Det er bare sunt å få litt perspektiv på ting... Massemasse lykke til.
Hedda39 Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Jeg vil bare sende deg en god klem jeg også. Jeg har vært gjennom litt av det sammen, men det gikk heldigvis bra,- selv om det var noen fæle uker med venting. Jeg fikk gjennomført mitt ivf forsøk siden jeg var lengre i prosessen. Men det endte negativt pga altfor mye stress og neg tanker tror jeg!! Så jeg håper denne kulen er helt ufarlig. Ei jeg kjenner fant en kul i brystet, og legen hadde nevnt brystkreft. Men det var bare en helt ufarlig kul. Håper du slipper å være redd og engstelig lenge.... KRYSSER ALT JEG HAR FOR DEG!!! Livet får et litt annet perspektiv når man leser slike innlegg. Gooooood klem til deg!!
TanteTroll Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Hei Hegemor! Skal du til trippeldignostikk på sykehus? Jeg har tatt mammografi ved Unilabs, og fikk beskjed da om at hvis de fant noe der, måtte jeg videre til ultralyd med biopsi. Kanskje du kan undesøke om det er mulig å få undersøkelsen et annet sted enn dit du er henvist slik at du slipper og vente så lenge? Husk at kuler i brystet ikke trenger å være farlige. Å google symptomer er ikke alltid av det gode. Som regel får man flere treff som skaper bekymring enn som kan berolige. I tillegg til at treffene man får ofte kan være tatt ut av en annen sammenheng enn den som gjelder en selv. Man kan også treffe treffe på tråder ala feks fra bim, hvor noen har opplevd, noen har hørt om, noen tror og noen mener. Jeg burde egentlig ikke google symptomer, men gjør det likevel. Erfarer som regel at jeg hadde spart meg mange bekymringer ved å la det være. Håper du får raskt time til undersøkelse, raskt svar, og er tilbake her med ny dato for spraystart før du aner! Mange klemmer og lykke til!
Hegemor_78 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2011 Takk for støtten! Jeg skal en tur til en annen lege i dag, har mange spørsmål og må bare "gjøre noe". Kulen føles veldig stor, legen på onsdag mente den var 3x3 cm, jeg synes den kjennes enda større ut. Kjenner innimellom en slags sviende følelse, kjennes mer kald ut enn varm, vanskelig å forklare..Jeg er redd for at den skal utvikle seg enda mer før jeg får time på Ahus (kunne ta ca tre uker). Prøver å få time på private klinikker, men er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Mammografi vil påvise kuler, men den har jeg jo påvist allerede. Jaja, nå får jeg gå til legen først. Dette er en følelse jeg ikke unner noen!!
Hedda39 Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Lykke til!! sender deg mange gode tanker kjære deg!! Håper så inderlig at dette går i orden for deg!!!
Hegemor_78 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2011 Og det gjorde det, heldigvis :-))))) Fikk time på Unilab majorstua i går, og de kunne med en gang si at det bare var masse brystvev. Jeg har aldri opplevd lignende. Det er fortsatt ganske ømt og rart, og stort, men nå har jeg iallefall fått vite at alt er bra. Jeg får nå bare håpe klumpen blir mindre og ikke så vond, ellers tror jeg at jeg uansett vil stå på venteliste på Ahus, hvis den ikke er borte når mensen kommer eller uka etter mensen. Jeg var litt i koma under undersøkelsen, veldig redd og nesten i en drømmetilstand. Idag er jeg nesten euforisk og veldig letta!!! Ny spraystart får jeg ta i neste syklus, det viktigste er å vite at alt er bra med utstyret :-) Håper ikke jeg støtet noen med innlegget mitt, er jo ikke akkurat et forum for sånne ting her. Tusen takk for omtanken, dere som skrev til meg!!! Gode og snille er dere :-)
TanteTroll Skrevet 26. mars 2011 #9 Skrevet 26. mars 2011 HURRA HEGEMOR!!!! Så bra!!!! Innlegget ditt støter ingen - det er da lov å lufte både små og store bekymringer i ivf-prosessen her. Jeg kjenner veldig godt den vonde følelsen med kul i brystet, men etter å ha hatt sånne "hormonkuler" noen ganger, og tatt mammografi, prøver jeg å holde hodet litt kaldt i forhold til hvor jeg er i syklusen. Men det er ikke så lett bestandig:-) Stress og frykt tar lett overhånd. Ha en fantastisk lørdag!
Hedda39 Skrevet 26. mars 2011 #10 Skrevet 26. mars 2011 Åååååååå så herlig. Kjenner nesten følelsen du har nå!!! Nå lader du opp til nytt forsøk,- og bare nyter at du er frisk som en fisk:) Ha en suuuper helg!! Jeg er på rugedag 4,.... og kjenner ikke NOE!!! Så har ingen følelse at den sitter denne gangen heller,.. men. Men håper på et mirakel:)
Hegemor_78 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2011 Ja nå er jeg bare helt euforisk og letta! Fikk mensen i dag, så nå er det bare å sette igang med ny runde. Hvis kulen ikke blir mindre til mensen er ferdig så er det mulig jeg venter enda en runde slik at jeg får tatt en ekstra sjekk først (og det kan ta litt tid å få timen på Ahus). Jeg tror ikke det er noe lenger altså, men jeg liker jo heller ikke at kulen er så øm og stor. Nå er jeg uansett bare kjempeglad!! God helg til dere også!! Og Aurora 34, godt at du fikk ringt Jernbaneapoteket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå