Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

noen som har erfaring med føden på Ullevål? Jeg har plass der, og har hørt så mye forskjellig om fødeavdelingen, må si mest negativ, så har blitt veldig skeptisk..... Har inntrykk av at hvis fødselen går greit, og man havner på hotellet med en gang, så er de fleste fornøyd, men hvis de oppstår komplikasjoner og man blir liggende på avdeling, så er dette ikke en spesielt hyggelig opplevelse? Erfaring noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Har bare fine opplevelser fra ullevål.

Tenkte jeg bare skulle si det:)

Lykke til.

Skrevet

Har hatt to fantastiske fødsler der, med kjempeflotte jordmødre, som har hatt god tid. Hotellet har vært topp, og jeg har fått all den hjelpen jeg har spurt om( og jeg har faktisk mast litt mye). Har termin i dag, og skal føde på ullevål, så jeg gleder meg bare!!:)

Skrevet

Jeg hadde en flott fødselsopplevelse på Ullevål sist. Veldig fornøyd. Det var raskt og intenst, men jeg opplevde bare trygge og rolige jordmødre, som hadde god kontroll og god kontakt med fødselslege og barnelege.

Hotellet kunne jeg imidlertid spart meg for... Hyggelig nok, men jeg sleit veldig med ammingen, og fikk et par eldre jordmødre som mente at dette burde jeg jo fikse. Endte opp med brystbetennelse med komplikasjoner. Det kunne nok ha skjedd uansett, men neste gang blir det nok een natt på barsel før jeg drar hjem om alt går fint.

Skrevet

Takk for svar og lykke til til dere alle. Ble litt beroliget nå :)

Skrevet

jeg var uheldig (håper jeg)....vi satt 3 timer på gangen med sterke rier uten at noen kom for å ta imot oss. Vi fikk levert papirene da vi kom kl 10 ca, men så var det ingen oppfølging til tross for at samboer gikk inn på avdelingen og ba om hjelp 2 ganger. Kl 13 kom de og sa at det dessverre var veldig fullt, men at de hadde fått et ledig mottaksrom (registreringsrom). Mini ble født der, men dette var et rom hvor det ikke var mulig å få lystgass...nå hadde ikke jeg ønske om smertestillende, men det ville nok vært litt stressende dersom man hadde hatt et ønske om dette.

Jeg var kjempefornøyd med hotellet, storkoste meg der!!!!

Denne gangen blir det ABC på Ullevål, der har de bedre plass og tid i alle fall :)

Lykke til!!!!

Skrevet

Fødte første der og var veldig fornøyd! Mye amme-styr på hotellet, så jeg gleder meg veldig til å være 2. gangs nå og mye tryggere på disse amme-maserne :-) Jeg fødte midt på sommeren og det var mange vikarer, vet ikke om det hadde noe å si for at opplevelsen på hotellet bare ble bra og ikke super-bra. Uansett, har nå flyttet fra Oslo, men ønsket meg allikevel tilbake til Ullevål og er VELDIG glad jeg har fødeplass der :-)

Skrevet

Må bare si at jeg var superfornøyd med fødeavdelingen og jordmødrene. Å møte en stappfull fødeavdeling kan skje på hvilket som helst sykehus i større byer og det er bare snakk om uflaks. Forskjellen fra andre sykehusavdelinger er at de ikke kan ta imot fødende ( naturlig nok) slik at den køen som blir på en fødeavdeling er jo ganske spesiell i forhold til resten av sykehuset. Søsteren min fødte på en krakk inne på et lager på ahus, mens andre jordmødre bar prekestoler og saccosekker over hodet hennes. Slik blri det noen ganger, det er ikke noe avdelingen planlegger:)

Håper du får en fin opplevelse. Jeg vil helst føde på Ullevål, men bor for langt unna denne gangen og tør ikke satse på kø. Må føde på Ahus og er ikke glad for det. På Ullevål fikk jeg velge fødestilling MED epidural og slapp å ligge på ryggen med bena i revnestilling ( som jeg kaller det) . Tror det er det eneste sykehuset som tillater det. De flinke flinke folkene.

Jeg kommer til å hyle høyt om de nekter meg det på ahus.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg fødte første barn på Ullevål, veldig fornøyd;) med epidural...

andre barn på ABC. fonøyd med hjelp og oppfølging, men ALDRI mer ABC! herregud, jeg født i badekar uten smertestillende. fikk totalt panikk. fødselen gikk fort og holdt på å ta fullstendig knekken på meg..

var d verste jeg noen gang har opplevd.. men fikk snakket masse med jordmødrene der etterpå og d var fint.

gleden over å ha blitt mor igjen ble overskygget over smertene og d tok litt tid før jeg kom over dem ja..

men Ullevål, tommelen opp!!;)

Skrevet

Var derfor jeg ikke valgte ABC med nr 1, fordi jeg ikke visste hvor vondt det ville være osv. Følte jeg valgte det "trygge" ved å ta vanlig føde :)

Nå gikk det helt fint uten noe smertestillende, derfor velger jeg ABC denne gangen. Jeg gruer meg seff til smertene, vondt er det jo!!! Men tror uansett ikke jeg hadde takket ja til smertestillende, liker rett og slett ikke å få "dop". Ikke ment å være teit eller noe, jeg bare foretrekker å ha veldig vondt fremfor å ha vondt med medisiner jeg er redd for :) Folk er heldigvis forskjellige :)

Men er veldig spent på hvordan det blir på ABC, hun JM jeg har hatt er litt spesiell....håper nesten ikke det er henne som er på vakt når jeg kommer :)

Skrevet

Skulle egentlig føde på ABC, men måtte bli ingangsatt og fødte på avd. B. De hadde forferdelig mye å gjøre, men jordmødrene var fantastiske og jeg følte meg trygg hele tiden. Hadde det også veldig fint på barsel og følte at vi fikk en flott start.

Skrevet

Fødte min førstefødte på ABC på Ullevål, og skal gjøre det igjen nå, dersom alt går som dét skal. Det kan virkelig anbefales, flott opplevelse med herlige jordmødre og fine omgivelser! Folk er forskjellige ja, og endel av opplevelsen har vel med egne forventninger og tanker rundt fødselen å gjøre. Jeg hadde en veldig lang fødsel, og er likevel veldig fornøyd med å ha fått vært på ABC uten smertelindring, men med alt det andre de har å tilby:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...