Gå til innhold

Hjelp meg med indianernavn!!!:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger 30 stk som skal passe til 6-7 jenter og 23-25 gutter.

Tenkte de skulle være så korte at jeg kan skrive de på en brei strikk som skal bli pannebånd med fjær på.

Indianerbursdag i det fri til 7-åringen min!:)

Fortsetter under...

Skrevet

Mitt barns indianernavn er "Løpende utgifter"

Skrevet

Hahaha:))

Passer bra til min også, men det var for langt;))

Skrevet

Jentene:

Månestråle

Solskinn

Regnbue

Himmelblå

Morellblomst

Tigerlilje

Guttene:

Snikende drage

Svaiende ulv

Hoppende tiger

Hvesende slange

Dansende løve

osv.

Annonse

Skrevet

fjær

tipi

akuh

jojo

hiawatha

store ørn

lille fisk

stinky

great bear

bjørn

tja,er dette dumme navn eller skal jeg fortsette?

Skrevet

Uff, ikke kalle en 7-åring for stinky.

Skrevet

de skjønner det ikke likevel:)

det er jo bare tull da!lighten up!

Skrevet

Jaaa, fikk låne lavoen med alt utstyr, så nå er jeg kjempeglad og letta!!:))) Dette blir nok en super bursdag! Og tusen takk for linken, nå blir det idèmyldring:)

Mange bra navneforslag her, jeg skriver og skriver og prøver å finne noe som passer den enkelte:) Tar imot alle forslag, jeg er dårlig på sånt..

Skrevet

Gullhår

Vinden

Ørneblikk

Dansende jente/gutt

Silkeflette

Ulvefot

Ild gutte/jenta

Skrevet

Vet hvem som skal være vinden hvertfall!! Det må være den festlige gutten med adhd som løper rundt og er alle steder på en gang:))

Skrevet

Selfølgelig skjønner en 7-åring det. Og kan love deg at slike ting kan bli hengende ved en stund.

Annonse

Skrevet

storm

snø

regn

solstråle

strålende sol

ulende vind

leende kråke

spurv

store sky

lilla måne

rosa blomst

grønne fot

lille perle

storefot

regnbue

stjernelill

månestøv

solskinn

snøstorm

orkan

vårdag

springende hund

malende katt

store høvding

tigerlill

store bøffel

snikende tiger

krypende slange

hvesende katt

urolige elv

kanoo

fjærpryd

leende hyene

farlige vulkan

dypt vann

dette var artig det!:)

Skrevet

Hei.

Vil bare tipse deg ang. navn.

Mitt eldste barn var i en slik bursdag en gang. Altså indianertema og alle fikk navn. De var litt større men husker største gutten i klassen fikk et navn som indirekte sa at han var tykk. Husker det ikke nå, men han ble mye mobbet for det i ettertid og kallenavnet ble brukt på skolen også.

Så vær litt forsiktig når du velger navn på barna. Var flere foreldre som reagerte på navnene barna hadde fått. Selv om du syns at et viltert barn kan hete noe som gjenspeiler det kan det ligge andre ting bak, og andre kan reagere.

Emnet er flott, kan bli ei super feiring. Tenkte bare jeg skulle si fra.

Skrevet

Flott at du sier fra om slike ting:)

Jeg hadde aldri kallt denne gutten for "vinden", det var bare en spøk, men jeg kjenner han veldig godt og foreldrene hadde ikke blitt fornærma heller siden de også vet at jeg er glad i han og syns han er en super gutt!:)

Nei, alle skal få bli modige, sterke, tøffe og ha positive kallenavn:) Jentene skal selvfølgelig få være Månestråle og andre vakre drømmenavn. Dette skal være positivt og en kjekk opplevelse! Vi skal ha en seanse med ansiktsmaling og utdeling av fjær rundt varmen inne i lavoen først, så skal vi løpe ut og ughe rundt totempælen:)

Skrevet

Morsomt.

Minner meg om en chihuahua valp, sort og brun med hvite poter, som vi kalte for 'Hvite sokker løper fort'. :)

• 2 år senere...
Skrevet

Gutter: Sølvpilen, Tordensønnen, Haukøye, Victorio, Sølvbuen, Cochise, Pionsenay, Lynet, Hauken, Victorio, Falken, Reven, Røyskatten

Jenter: Månelys, Fuglesang, Tahila, Chici, Ørnefjær, Stjerneklar, Sølvstjerna, Liah, Delilah, Måne

Det er de jeg kommer på nå ;)

Anonymous poster hash: 5113a...20f
Gjest Antarctica
Skrevet

Kan bare noen få indianernavn og de er dessverre lange (og autentiske): Tatanka Yotanka, Crazy Horse, Tecumseh, Geronimo og Pocahontas...

Skrevet

Yakari?

Sitting bull?

Mowgli?

Skrevet

Tråden er over to år gammel.

Anonymous poster hash: a75ac...dcb

Skrevet

Hva med å la ungene velge sine engne indianernavn? Og kommer med forslag sånn at de skjønner tegningen. Tenker det blir mange fine navn da..

Her i huset hadde det blitt dansende ballettsko, klatrende tiger og minstemor hadde tatt til takke med hva som helst..

Skrevet

Tråden er over to år gammel.

Anonymous poster hash: a75ac...dcb

Pokker!! Lurt igjen.. Slutt med det der!!

Skrevet

Hiawata

Anonymous poster hash: f1d7a...107

Skrevet

Vitsen med å gi tips i en to år gammel tråd..? Vil tro indianerbursdagen er over :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...