*Prinsesse mai 2011* Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er førstegangs gravid og har lite peiling på babyutstyr.. Hvilken smokker og flakser anbefales å bruke til nyfødte??
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Jeg foretrekker Nuk smokker. Disse er formet slik at babyen lettt får grep på de. Har kjøpt inn et par i den minste størrelsen. Av flasker har jeg forskjellige(Avent, Nuk, Dr. Brown) etter førstemann, som forøvrig ikke tok flaske. Jeg har kun kjøpt inn nye smokker til Dr Brown flaskene nå, de er de beste av de jeg har, syns jeg. Jeg har Dr Brown manuell pumpe og flaskene kan festes på denne. Ingen garanti at nestemann tar flaske heller, men greit å være litt forberedt i tilfelle behovet skulle dukke opp.
flypapir Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Min erfaring er at mange nyfødte helst vil ha nuk smokker (silikon). Disse får du kjøpt billigst på navnesutten.dk. Jeg vil anta at også nuk flaskene er populære, men har ikke så mye erfaring med bruk av flaske hos nyfødte selv, så her er det sikkert noen andre som kan gi deg bedre svar
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er også førstegangs, og har kjøpt 2 Nuk smokker i den minste str, og én Dr Brown flaske foreløpig. Vet ikke hvordan det blir med amming, så har en flaske i tilfelle, og kjøper flere om ammingen går helt vest. Hørt at babyen svelger masse luft med Avent sine flasker, og at produktene er/var giftige. Om det er sant vet jeg ikke, men velger heller å bruke det jeg har blitt anbefalt av andre:)
Mamma til tre? Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Min erfaring er at det ikke er så lett å bestemme hvilken smokk barnet skal ha før man prøver. Fikk et godt råd sist kjøp litt forskjellige varianter å se hva babyen tar. Jeg tror vi kjøpte mam lateks og nuk i silikon. Det ville hun IKKE ha... Der i mot nuk i lateks den ville hun ha:) Steriliserte "restlagret" med koking og ga videre til noen venner som fikk rett etter oss. Det skulle barnet IKKE ha nuk, men falt helt for mam sine... Denne gangen har jeg en pakke med nuk og en med mam, så kjøper jeg det barnet vil ha etter på Babyen nok den smokken den liker, håper dere treffer på rett smokken med det samme:)
Mamma til tre? Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Både Avent og Dr. Brown hadde plastikk med BPA ( hormonframkallende plast), så de er ikke så lure å kjøpe brukt. Men hvis du kjøper nye flaser står det ofte BPA free på pakken, da er de trygge. BPA plast brukes for å få gjennomsiktig/klart glass i flaskene. Flasker med merking 7 inni trekanten under eller uten merking hadde ofte BPA plast da vi fikk tulla vår (2009)... Bare hold deg til nytt med merking så er du trygg:)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Jeg anbefaler å kjøpe smokk med liten tutt. Her var det bare nuk som funka men fins også andre typer på barnas huns og babyshop som ligner veldig. Noen babyer vil kun ha de minste mam smokkene som kjøpes på apoteket. Hadde jeg skulle valgt en hadde jeg valgt en pakke med nuk silikon smokker minste str. Ang flasker har jeg prøvd det meste, her begynte vi med flaske når hun var 2 uker. Min erfaring er at avent og mam flaskene(de som er i butikken) ikke er noe gode til nyfødte. Tuttene er for breie og det er unaturlig og rart for dem å gape over. Jeg var lykkelig når jeg endelig prøvde Dr.Brown orginal flaska(viktig at det er orginal, altså den smale flaska ikke den wide neck). Snuppa tok flaska sååååååååå mye bedre, og koste seg mye mer med flaska også. Det var faktisk på sykehuset vi prøvde denne flaska først, de sa at det var den beste flaska til så små! Når de derimot er 4-6 mnd og oppover er avent og mam supre flasker:) Vi brukte mam fra hun var 10-11 mnd PS: medela brystpumpa passer til dr.brown flaskene:)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Ikke kjøp mer enn et par flasker i starten.Ingen av våre har villet ta flaske så vi har aldri mer enn fått prøvd om de ville ha. Først fått bruk for flaskene fra halvt års alder til vann - da med drikketut. Da har vi brukt avent sine med håndtak på sidene. Tutt har vi først tilbudt noen uker etter fødselen for å være sikker på at de har fått inn god ammeteknikk - er annen måte å suge på tutt i forhold til å amme så er ikke ambefalt å introdusere tutt for tidlig. Dermed kjøper vi først tutt etter noen uker. Holder oss til silikon pga latex kan gi latexallergi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå