Gå til innhold

HJELP!! Småen bruker puppen til å kunne sove!

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten etter dager med lite søvn å et barn som skriker som bare det når jeg ikke kan ligge med pupp hele tiden.

Jeg har jo ikke gjort annet!

Har prøvd med mme oxo for å se om det er mangel på matinntak men etter ei stund er det på`n igjen helt til jeg slenger ut puppisen.

Jeg kan ikke holde på sånn *SUKK*

TIPS??????????????

Noen andre som har opplevd liknende?

Trenger virkelig hjelp her.

Fortsetter under...

Hvor gammel er ungen?

Hvor ofte ammer du faktisk? (Hyppighet og hvor lenge om gangen.) Veldig ofte så føles det som "hele tiden", men så er det egentlig ikke det... Skriv ned tidspunkt og varighet på et ark i morgen.

Det kan uansett være økedager, se http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedager (de kommer ikke på fast tidspunkt og kan vare mer enn en dag)

Se positivt på det. Sett deg i sofaen med god samvittighet, søple-tv og god mat og drikke. Få noen til å oppvarte deg og fikse husarbeidet - smør frokost, lunsj og mellommåltid og sett i kjøleskapet, drikk nok vann, spis frukt og grønnsaker, og ta gjerne litt snop om det hjelper deg til å føle deg bedre. Amming er jobben din nå...

Be noen andre passe ungen en time eller to om dagen, enten ved at de går tur med ungen eller at du går tur, bare pass på at du ikke hører evt gråt... Sov gjerne i samme seng som barnet, så slipper du våkne så veldig om natta - mye kosligere å bare rulle ut puppen og sove videre etterpå. (Ok, jeg innrømmer glatt at søvnkvaliteten ikke nødvendigvis blir den beste, men noe søvn får du, og ofte mer av den enn om du må ut av senga for å amme.)

Barnet er 3 uker bare så jeg ammer jo gladelig men har denne siste tiden sett at småen på en måte nekter å sove til tider å da er ikke valget mitt akkurat å ligge pal med puppen ut siden det er flere barn å ta vare på.

Barnet kan ammes hver andre time om dagene elller jeg har opplevd å ligget over lang tid med puppen for å roe ned. Har blitt bedre til å ta smokken men når ungen nekter da stapper jeg ikke den tilbake for å si det sånn.

Barnet ligger i senga mi om natten ja å det går i skifting av bleier( Må til siden det tisses igjennom noe som ikke er rart slik som det drikkes melk ;) )

og puppene ut. Nytter ikke å få barnet til å ligge i senga si for da er det opp hele tiden så det lærte jeg tidlig pluss at jeg elsker lukta av småttisen.

At det jo er mindre søvn i denne tiden er jo bare til å regne med men jeg kjenner frustrasjonen bygger seg opp når jeg går å vugger minsten i timesvis for å roe ned for jeg får vondt i hele kroppen min når jeg hører gråten.

I det siste har jeg lært småe ting som hjelper litt på, som f. eks å stryke føttene eller stryke på en bestemt måte på panna.

Ikke er det så mye hjelp å få her dessverre så jeg er mer eller mindre alene om det hele.

Nei huff føler dette er DET sutre innlegget fra min side noe det jo ikke er siden det er jo masse positivt også.

Er vel bare å innse at søvn får man på de eldre dagene ;)

Er nok mere nærheten og kosen lillen trenger av mammaen sin her virker det som.

Bæresele er nå kjøpt å skal flittig brukes iallefall.

Du er flink :) Du har nok rett i at det er kosen han trenger, så du må kanskje lære deg flere triks for å få mer kos ut av mindre tid eller noe slikt... De andre ungene kan jo på sett og vis klare seg "selv" en stund, men det er jo ikke noe gøy det heller. Men de tar nok ikke skade av at du konsentrerer deg mer om småen enn om dem noen uker heller.

Kanskje du har en venninne eller noen andre du kjenner som iallfall kan ta med småen ut en tur så du får litt alenetid med de store?

Å det er som om jeg selv skulle ha skrevet dette innlegget, har en gutt på 3,5 uker, ammer hver 2.time og han bruker minst 1 time på å bli ferdig hver gang, er kjempesliten og sliter med stressmigrene pga slitne nakkemuskler, har lurt på om det er økedager, men det har vart i 10 dager nå :(

Har vurdert å prøve litt mme for å få avlastning, men det hjalp altså ikke for deg?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...