Gå til innhold

Kjerringråd-dagen :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 4 dager til termin og svigermor har tatt med seg hunden for noen dager, slik at jeg kunne slappe litt mer av (har en rampete og litt vill hund) :P

Men nå kjeder jeg meg skikkelig!! og sambo er jo på jobb.. Jeg pleier jo og legge meg på dagen, siden jeg er så trøtt, men nå.. neida, da skal jeg plutselig ikke være trøtt! er ikke det typisk?

hvorfor.... *bah*

Så nå har jeg lest litt på forskjellige kjerringråd for og få i gang noe.. Så startet på det i dag tidlig.. :P Dette er jo bare for og få tiden til og gå egentlig, Regner med og gå over tiden. er førstegangsfødende :)

Så nå har jeg drikket melk med margarin i, drukket sterk kaffe, spist mat med masse chili i.. (hoppet i høyet.. ) Ryddet og vasket ++++ Men jeg prøver bare de rådene jeg selv anser som *trygge* :)

Er det flere som holder på med dette? Eventuelt hva.. ? :P

Jeg flyr snart på veggen.. Kunne gått meg en tur.. Men her er det jo snøSTORM :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ja har forsøkt noe men endte med at jeg måtte gi opp.

Har spist kanelkapsler, drukket sterk kaffe, spist sterk mat, gått lange turer, 30 spensthopp om dagen, rikshospitalets oppskrift på å få igang + vanlig sex.... Fant ut at dette bare var stressende + at halbrannen ikke ble noe særlig av kanel, kaffe og sterk mat...ærsj.

Så nå er jeg bare i ventemodus og kjenner etter på hver minste lille ting som kan være tegn på at noe er på vei... Men det dabber av, eneste nå er kraftige kynnere og løs mage...

Jeg vil ha vondt!!

2 dager til termin, hadde egentlig stor tro på at fullmånen skulle hjelpe meg men...NEIDA!

Er like ille å legge seg hver kveld, er så spennende, og kan ikke tenke meg 14 dager til:(

Skrevet

Er en dag på overtid, og jeg har også vasket og støvsuget hus og vinduer...=) jeg vil det skal skje noe,men kjenner bare masse kynnere når jeg holder på....buhu.....godt vi er flere utålmodige...=)

Skrevet

Jordmora mi anbefalte å stimulere brystene for å få igang ting. Har ikke forsøkt, da jeg synes dette hørtes helt idiotisk ut.

Men sitter jo her i frustrasjonen og forsøkte- og fy for noen kraftige sammentrekninger jeg fikk, samt mensverk.

Endelig litt smerte!!!

Hun sa max 10 min på hvert bryst og ikke mer enn en time i løpet av dagen.

Får du sammentrekninger skal man vente og roe litt, slik at det ikke blir konstant for bebien.

Skrevet

forsøkte alt som fantes når jeg gikk med nr 1, men endte opp med å gå 10 dager på overtid.....

har ikke akkurat trua på noe av d der....

prøvde akupunktur også, men neida......

må nok bare vente å la babyen komme når den kommer.... :-)

Skrevet

Jeg gjør jo dette for og få tiden til og gå! :)

Bedre enn og sitte og kjede seg.. :P hehe..

Massert brystene jeg også, men synes det ble litt for mye liv inni magen da egentlig.. Tror baby ble litt stressa. Merket sammentrekninger etterpå også, men dette fører jo ikke til fødsel med mindre du er moden :) Og jeg vet ikke om jeg er ordentlig moden.. så da er det litt kjedelig om baby bare blir plaget av det :)

Grunnen til at det kan føre til fødsel,er at når du stimulerer brystvortene, så frigjør kroppen et hormon som igjen stimulerer livmoren til sammentrekninger.

Derfor man skal ta barnet til brystet så fort som mulig etter fødsel, slik at man hjelper kroppen og få ut morkaka ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...