gulda Skrevet 24. mars 2011 #1 Skrevet 24. mars 2011 Jeg er i tvil på noen få ting -dette er nummer to for oss. Har dere synspunker og erfaringer? - Vippestol. Lånte en sist, og den var ikke noe god, så ble mer en dårlig gynging enn vipping, og babyen var ikke fornøyd. Men anbefaler dere vippestol? Blir nok Babybjørn i tilfellet. Den kan brukes fra nyfødt, kan den ikke? - Bæresele. Jeg tenker veeeeeldig på å kjøpe en mai tai. Igjen, dette lånte vi sist, og det var en bæresele som vi bare fikk vondt i ryggen av. Hadde en som gråt mye pga vondt i magen, og var vi på f.eks kjøpesenter ville han bare opp og bli bært for å kunne kikke. Noen som har hatt mei tai/bæresele, og syntes det var helt bortkastet? - Mykbag. Har duovogn, men egen bagdel. Bagen har ikke neon bæreanretning, så litt tungvindt. Har tenkt på om jeg burde ha en mykbag oppi, så jeg lett kan ta ham ut av vogna (sjekket at det er plass). Men er det bare bortkastede penger? Tenker også at babyen evt kan sove i den inne. - Ståbrett e.l til storebror? Han er tre år. - Babycall? Vi hadde en, og tenke at god rekkevidde var lurt. Det var det ikke.. Mange naboer hadde den samme, og vi måtte stadig bytte kanal. Ble sååå lei! Så klarte oss mye uten. Er så lenge siden, så husker ikke helt.. Er dette noe en bør ha? Gidder ikke bruke masse penger på ting en ikke kommer til å bruke, men brukes det er det verdt pengene!!!
Babyønske �� Skrevet 24. mars 2011 #2 Skrevet 24. mars 2011 Nå har jeg mange av tingene liggende etter førstemann(2 år), så er liksom ikke noe jeg vurderer å anskaffe, men: Vippestol: ble mye brukt hos oss sist, og i mange tilfeller uunværlig, så den skal tas fram og brukes igjen denne gang. Men er en ganske vanlig en, ikke typen Baby Bjørn Bæresele: Har en BB, ble lite brukt sist, og blir nok ikke mer brukt denne gang, ikke til å begynne med hvertfall. Har også et bæresjal, det ble ikke brukt før gutten min var ganske stor sist, så har ikke erfaring med å bruke det til nyfødt. Tror kanskje jeg må ha et eller annet, så prøver nok ut sjalet i begynnelsen, og får jeg ikke dreisen på det, kommer jeg nok til å anskaffe noe annet. Mykbag: Hadde ikke bruk for det sist. Hadde også duovogn. Men det kommer jo bla an på bosituasjon, og muligheten for å få med seg vogna inn. Denne gang skal jeg ha, men da til bruk i søskenvogn. Ståbrett: Det har jeg slått fra meg, men er fordi min 2-åring aldri ville stått i ro på noe sånt. Han vil springe sine egne veier. Så her blir det søskenvogn så jeg har kontroll på han. Men hadde han vært eldre, og stått i ro på et sånt brett hadde jeg absolutt vurdert det. Babycall: Hadde ikke de første månedene sist. Men ble anskaffet, fordi behovet kom etterhvert. Har en med flere kanaler, så skal noe til å få inn andre, Det har skjedd oss en gang, vi fikk inn nærmeste nabo. Men skiftet kanal og har aldri hatt forstyrrelser igjen, og den har vært brukt mange plasser(både i storby og i byggefelt). Er en Super Nova.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 Har brukt alt du nevnte til eldstemann utenom ståbrett som jeg tenker kjøpe nå når mini blir født. Vi hadde ikke klart oss uten mykbag tror jeg. Det var gull når jeg var på besøk hos folk og bare kunne nappe med meg bagen inn. Men det var fordi jeg stort sett trillet dit vi skulle og ikke brukte bil med bilsete. Vi har babybjørn og bæresjal, ble lite brukt, men babybjørn var gull da jeg skulle ha han med på flytur alene. Babycall trenger vi ikke inne i huset, men han sov ute, syns det var godt med babycall da. Samt gull når vi var hos besteforeldre som hadde soverom på andre sida av huset. Vi hadde ikke babybjørn vippestol. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte det, men den funka fint den vi hadde også. Mest som stol å sitte i når vi matet, egentlig. Ikke så mye for å vippe...
Pjuskemor Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 JA, Baby Bjørn vippestol er et must! Jeg forstår rett og slett ikke hvordan foreldre kan klare seg uten.. Gutten vår elsket stolen, og vippet etterhvert i full fart på egen hånd. Den kan være med overalt, både inne og ute - på piknik med venner, på restaurant osv. Vi har brukt den i alle sammenhenger (slo den sammen og festa den på vogna sånn at den ble lett og ta med). Genial når vi flytta og det var husvask på gang. Sønnen vår satt fornøyd med suttekluten sin og så på mens stolen gikk for fullt.. Jeg ser også på en bærbar bag som et must.. Vi har Simo Kombi - genial. Pakka babyen ferdig inne, bar bagen ut. Lett å besøke venner ++. Der vi bodde var det en lang trapp, så vi lånte 'skallet' på en gammel Simo som stod på verandaen oppe. Da kunne jeg veksle mellom å legge gutten der på dagtid, eller å ta bagen med ned til hovedvogna når vi skulle på tur.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Heia - Dette er vår nr 3, og BabyBjørn vippestol er virkelig noe vi ikke kunne kalrt oss uten. Førstemann elsket å sitte i stolen helt fra han var 1 uke til han var nesten 3 år - det ble godstolen hans Snuppa brukte den å mye, selv om hun var litt mer av den utålmodige typen Den er genial fordi den er komfortabel å sitte/ligge i helt fra fødselen. Etterhvert som barnet forstår at ved å dytte litt med beina så gynger stoeln, går det liksom bare en vei...gyng gyng gyng Herlig syn!!! SÅ den skal vl bruke igjen nå til tusta som kommer snart - Bæreselen har vi brukt svært lite...har hatt BabyBjørn til begge to, men ikke fått brukt dem mye. Vet ikke helt hvorfor egentlig...bare ikke kommet ordentlig i gang med den, føler jeg. Men denen gangen kunne jeg veldig godt tenke meg å prøve ut et bæresjal - av typen elastisk sjal, som man kan bruke helt fra fødselen av. Dette er som sagt tredje barnet, så jeg ser for meg at det i sommer kan være greit å ha armene fri Men syns det er vanskelig å finne frem i bæresjal-jungelen??? -Mykbag hadde jeg kun til jenta vår, og det var fordi jeg da hadde søskenvogn. Ellers har jeg hatt Simo dypvogn til begge - og den har jo ikke akkurat vært så praktisk å bære (den er stor og forholdsvis tung), men har aldri egentlig savnet å ha mykbag oppi den. Denne gangen har jeg TFK Joggster twist, og den bagen er grei å bære. -Ståbrett...hadde jeg til min treåring. Det ble brukt endel når han ikke ville sitte i søskenvogna mer, men du kan jo vente med kjøp av det, så ser du jo fort om behovet melder seg i løpet av sommeren/høsten. -Babycall hadde vi ALDRI klart oss uten...vi bruker den til våre enda (de er 7 og 4,5 år). Vi kan fint dra over til naboen på kveldstid etter barna har sovna (de bor 10 meter unna oss da , og den fungerer så bra. Vi har tilåmed lært eldstemann at om han våkner, så kan han bare snakke rett inni babycallen, så hører vi han Det fungerer veldig fint Har aldri hatt kanal-problemer med Philips sin. Lykke til med innkjøpene! Å husk at ikke alt av dette MÅ være på plass før du på en måte ser om du har behov for det eller ikke
Gjest (hor)mona Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 http://www.familieprodukter.no/babycall.html Kjøpte denne babycallen for 3-4 år siden, og har vært veldig fornøyd. Har aldri tatt inn andre, god lyd, god rekkevidde og god batterikapasitet. kan også stå i lader når den er i bruk om nødvendig. Har prøvd super nova og philips, men har ikke vært fornøyd med de.
gulda Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2011 Tusen takk for svar og gode tips! Enig, en jungel der ute i forhold til bæresjal o.l! Heldigvis mange snille jenter her inne med peiling, og som svarer villig! Prøvde bæresjal sist, og fant ut at det ikke var for meg. Så lyst til å teste en mei tai. Og enig igjen, trenger ikke ha alt inne med en gang før en ser behovet. Jeg tenker at en mei tai kan jeg komme til å bruke veldig tidlig -iallefall hvis denne kommer til å ligne sin storebror. Men ståbrett kan jeg godt se an, ja. Veldig greit å få andres erfaringer, så takk igjen! )
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Hei vi hadde halvannet år mellom de to eldste og nå blir den yngste av dem 2.5 år når tredjemann kommer. Babybjørn vippestol har vi brukt mye til begge - kjempefornøyd : ) Genialt å vippe babyen i den når lager mat på kjøkkenet, når vi andre skal spise og når en driver med andre ting - bare å ha en fot bortpå den jevnlig så har iallefall de to andre vært fornøyde : ) Børesele har vi også brukt mye. Har babybjørn og en for litt eldre barn. Har stor tro på mei tai - men bruker ikke penger på den nå når vi har de andre. Har ikke hatt søskenvogn og heller brukt bæresele eller ståbrett når har vært ute med begge. Genial som nevnt på flyplasser, når en handler og ikke minst ved levering og henting i barnehagen. Når jeg tok med minstemann i setet opplevde jeg ofte at de andre barnehagebarna hang med snørr og skitne barnehagehender nedi setet til babyen. Dermed fikk jeg skjermet ham mye bedre når han hang i selen på meg. Samtidig som hadde begge hendene fri til storesøster. Også grei ved støvsuging og div andre ting her hjemme. Den andre bæreselen vi har kan brukes opp til 4 år og var derfor veldig grei til storesøster når vi var på turog kun hadde vognplass til en. Savnet da aldri søskenvogn. Mykbag har vi i simokombivogna vår - men den har stort sett stått i vogna så tror ikke jeg ville kjøpt det om ikke hadde det. Men det kommer mye an på hvordan du bor og andre vaner. Vi kan trille vogna rett inn i gangen så har gjerne gjort det eller latt babyen sove ute i vogna med babycall. Når jeg tenker meg om forresten brukt mykbagen litt på besøk første mnd. Ståbrett har vi som nevnt også hatt glede av. Men det kommer veldig mye an på hvor flink 3 åringen er til å gå selv det varierer jo mye. Dattera vår på akkurat 4 har ikke brukt det på noen mnd nå - men før det har det vært jevnlig i bruk - så 3 åring kan være litt i grenseland om en trenger det eller ei. Kjekt når de blir trøtte i beina. Babycallen brukte vi mest på førstemann, men altså brukt den når babyen har sovet ute i vogna mens vi har vært inne og på besøk/hyttetur om har vært et stykke fra soverom til der vi oppholder oss. Her hjemme hører vi dem fint uten. Lykke til : )
enda en vær? Skrevet 25. mars 2011 #9 Skrevet 25. mars 2011 BabyBjørn vippestol har vi brukt MASSE på våre, og den er leita fram igjen denne gangen også BabyBjørn bæresele er byttet ut med en ringslynge som kan brukes fra fødsel:) BB-bæreselen ga meg bare brenning i ryggen Mykbag har jeg aldri hatt bruk for. Jeg hadde søskensete som jeg hadde oppå vogna i stede for ståbrett. Men hadde sikkert klart oss uten om vi hadde gått inn for det. Babycall blir jeg ikke helt enig med meg selv om vi skal kjøpe inn igjen... Har mange både for- og imot-argumenter... Men tror vi drøyer det og ser det hele litt ann... Men husk at alt MÅ jo ikke kjøpes nytt
Sarah70-har 2 gull Skrevet 25. mars 2011 #10 Skrevet 25. mars 2011 Dette er mine erfaringer: Definitivt vippestol - fra Babybjørn! Den kan lett vippes med foten og barnet klarer å vippe selv når det blir litt større. Jeg satte stolen på spisebordet sist da vi skulle spise og knøttet ville være med. Jeg vil ikke bruke den på nyfødt, men fra ca. 2 mnd, kun kort tid i starten. Jeg tror på tai-sele/slynge på vårbarn. Jeg hadde en til mitt høstbarn men det ble lite brukt, ble raskt for kaldt å gå ute med. Men gutten min likte veldig godt å ligge i slyngen som spedbarn, det hjalp også på magevondt. Min gutt er også 3 år, jeg skaffet søskenvogn istedet for ståbrett. Han kan gå, men jeg tror han vil ha sitteplass når babyen får det. Mest et tiltak for å motvirke sjalusi.Skal blant annet bruke boddeltvogna når babyen og jeg skjal hente storegutt i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå