Gå til innhold

Hvor ofte bader dere 1-2 åringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker med klut og rent vann hver morgen. Bader en gang i uka med shampo og kroppssåpe. For lite? Går ikke i barnehage enda.

Skrevet

Hun bader hver tredje dag. Da vasker vi både hår og kropp;)

Skrevet

Blir ca 2 ganger i uka. Er heller ikke i barnehage, så syns ikke det trengs oftere.

Men vasker ansikt, hender og nedentil morgen og kveld. Hender og ansikt vaskes også ved behov gjennom dagen.

Skrevet

Her i huset er det badedag for ett- og treåringen hver onsdag og søndag. Greit med rutiner på sånne ting, unga vet at det er badedag de dagene:)

Ellers er ungene selvsagt rene selv om de ikke får bad hver dag;)

En dag i uka høres helt greit ut, men mine unger er uteunger så det holder og da er det greit med bad 2 ganger i uka:)

Skrevet

nå har jeg en på 7 mnd og en på 3 år da men svarer fordet ;)

de bades 2-3 ganger i uken, ca mandag-torsdag-søndag.

eldste er i bhg og er ute MASSE så hun trenger å bades "ofte", og minsten svetter en del og får av og til badet full fart hver kveld før hun legger seg. vi bruker ikke alltid shampo da, da er det bare å få vekk svette :)

Skrevet

Her bader ettåringen hver kveld, og femåringen hver morgen.

Begge våre barn har badet hver dag hele sitt liv. Synes det er en fin vane. Vi dusjer jo hver dag mannen min og jeg også.

Lillejenta får et deilig og varmt bad slik at hun roer seg ned før hun skal sove, og storebroren får vasket bort "morratrynet" før han skal i barnehagen. Han bruker dessuten nattbleie enda, og da synes jeg det er nødvendig å få vasket ham skikkelig hver morgen. Det lukter fort litt strammere av eldre barn, og en ting er sikkert; mine barn skal ALDRI lukte vondt. (Ikke det at deres gjør det, altså;)

Skrevet

Her bader junior (20 mnd) annenhverdag. Han bades for det meste uten noe form for såpe enda (hender seg jeg bruker litt olje i vannet). Håret er det fortsatt litt manko på, så får det rent nok uten shampoo.

Han går i bhg.

Vasker morgen og kveld, ansikt, hender og nedentil. Må jo også vaskes etter behov gjennom dagen.

Hadde nok ikke trengt å bade så ofte på vinteren, men han elser å bade. Kan ikke si ordet bade før han slipper alt han har i hendene og løper på badet og finner frem balja si:)

Skrevet

V&A

Ikke for å kritisere e.l, men du sier at babyen din (minsten) svetter en del.

Jeg husker deg i en annen tråd hvor du beskrev at du kledde på babyen din ganske mye klær. Du tror ikke det kan være grunnen til at babyen din svetter så mye??

Skrevet

Hver 3 dag kanskje? Eller annen hver dag. Han går ikke i barnehage og regner med badebehovet blir større nå som våren kommer...

Skrevet

Min snart 2 åring bader 1-2 ganger i uken. Av og til mer, av og til mindre. Kommer an på hva hun gjør om dagene. Type: grist med mat i håret, sand og jord osv

Om våren/sommeren derimot bades det mye oftere - mye mer synlig skitt, solkremrester osv :)

Skrevet

Gjør deres ettåringer fra seg i badekaret? Mi har funnet ut at hun kan gjøre det. Er litt ekkelt, men det sparer huden på rompa hennes. Tar henne jo opp av vannet med en gang jeg ser det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...