Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 det blir min... f.eks snill og rolig som et lam,helt til ettermiddag...pannekaker med sukker og han ble spinnvill etterpå. er som regel alltid slik når det blir servert noe veldig søtt!
Squirrel79 Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg satt og leste om myter her en dag, og det skal visstnok være en myte at barn blir hypre av sukker. Det tror jeg ingen ting på! Her blir mini helt spinnvill bare han får 2-3 non stop. Ennå værre blir det om han får litt is hos svigers eller lignende.
lille sprelle Skrevet 24. mars 2011 #3 Skrevet 24. mars 2011 gjelder i liten grad her, men vi passer alltid på at snop blir gitt rett etter ordentlig mat - det kan jo ha noe med saken å gjøre
Helann og lillebror Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Ja, helt klart! Har ei veldig rolig og avbalansert jente på 3 år. Men etter bare bittelitt sukker blir hun pratsom, fjollete og aktiv - ganske artig, i grunnen:-)
dunderoglyn Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Så ett tv-program om det, hvor det ble konkludert med at stemningen/gleden/forventning hadde mer å si for effekten av sukker, enn sukkeret selv. (de sendte barn i morsom bursdag uten sukker og i kjedelig bursdag med sukker, og foreldrene trodde barna hadde fått sukker i den morsomme bursdagen pga at de var hyper når de kom hjem, foreldrene visste ingenting om innholdet i bursdagene). Men barn er jo forskjellig
The Bad Gal Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 Nei, det blir de ikke. De blir litt gira av forventninga om godteri, men de blir ikke villere etterpå. Gir de skikkelig mat først, så blodsukkeret er stabilt før de får snop eller annet med sukker i.
Eeniemeenie Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 Hun blir det etter GODTERI ja.. Så det begrenser vi bare til helgene. Litt snop på Lørdager. Men ikke av fks sukker på pannekaker eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå