Gå til innhold

Hvor lenge bruker man body egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til bleieslutt?

Syns jo det er vanvittig greit med et sånt plagg som på en måte holder hele ho sammen;)

17 mnd nå snart.

Fortsetter under...

Skrevet

Jenta mi er 14mnd og vi har begynt med vanlige gensere. Synes det også er realt jeg da. Slipper å tenke på at den evt. er for kort i ryggen. Dessuten er det praktisk når snuppa ikke vil ligge i ro på stellebordet. :-)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Godt spørsmål, har tenkt på det samme selv.

Jeg regner med at vi bruker body en stund til, da jeg har en frøken som er helt ram på å kle av seg. Så vi kommer ihvertfall til å bruke det frem til det blir varmere i været.

Hun er forresten 18 mnd nå.

Skrevet

Jeg tenker at det blir naturlig å slutte med body ved bleislutt.

Skrevet

Vi brukte ikke body i sommer på finværsdagene når vesla var 10-13 mnd, og bruker ikke alltid body nå heller (19 mnd). Synes body er et ok plagg på små babyer, men egentlig bare i veien på barn over 1 år. Eneste grunnen til at vi fortsatt bruker det, er at bhg insisterer på å bruke de ekle tape-bleiene, og da sagger bleiene så fort uten body. Hjemme bruker vi bare up&go, og da bruker vi ikke body heller. Mye bedre :-)

Skrevet

På vinterstid er det kjekt med body så lenge som mulig for å unngå glipper og bare rygger og mager. Storesøster hjemme hos oss hadde ullbodyer i str 100 i fjor da hun var 3,5 år om vinteren. Men ulempen er at hun ikke kneppet dem selv etter dobesøk, og det er ikke stilig med bodyer som henger løst...

På sommeren kan unger like gjerne ha andre klær.

Annonse

Skrevet

Jeg er enig med alle dere som liker bodyer, et genialt plagg:) Bare synd at i noen butikker slutter bodyene på størrelse 86. Min sønn er 16 måneder og må nå bruker bodyer i 92, og ikke like lett å få tak i. Liker de med knapper i halsen beste. De som ligger brett i brett blir ofte slaskete og utringet:/

Til dere som bruker gensere:

Hva bruker dere under de? Ingen ting eller trøye av noe slag?

Skrevet

Vel, hva tenker du å bruke under en genser når barnet ditt blir 3-4 år + da? Er jo bare å bruke det samme på et lite barn ;-) Bodyer er noe herk. Det hemmer bevegeligheten til barnet, det gjør det verre å sjekke for bæsj i bleien, og det er ikke noe videre luftig. Dersom det er nødvendig å bruke noe under en genser, så bruker man en ulltrøye, pologenser, t-shorte eller singlet, alt ettersom vær og temperatur :-)

Skrevet

Jeg bruker stor nok body så bevegeligheten blir ikke hemmet! Så det er ikke noe problem. Bæsj lukter ofte, så ikke behov for å kikke etter det:)

Skrevet

Kan ikke skjønne at body hemmer bevegeligheten. Min gutt som straks blir to har omtrent ikke brukt annet enn ullbodyer siden i høst. De er jo så myke og gode og når de har riktig størrelse, strammer de ingen steder.

Til de som vil ha bodyer også etter str 86, vil jeg anbefale Babyshop, de har ihvertfall tidligere hatt mange bodyer i 92 og til og med 98, tror jeg.

Skrevet

Jeg synes også at bodyer er genialt:) Det holder bleien på plass og det gjør at det ikke blir trekkfullt der buksa slutter.

Merker ikke noe "bevegelseshemming" her heller. Akrobaten min kommer seg akkurat i de posisonene hun vil:)

Skrevet

Jeg synes også bodyer er et genialt plagg :) De i barnehagen her vil heller ikke ha up&go bleier og dermed bruker vi body for å holde bleien på plass i tillegg til at vi slipper glipe i ryggen nå på vinteren. Tenker å bruke body hvertfall til sommeren. Han blir 2 på slutten av august. Blir vel vanskelig å finne store nok bodyer også etterhvert.

Skrevet

Jeg har sett body opp i str 3 år. Bruker det masse på frøkna på 17 mnd, og har ikke tenkt å slutte enda.

Kan ikke skjønne det er et herk plagg som hemmer bevegeligheten. Kjøper store nok klær. Og er jeg usikker ang om det er bæsj i bleien eller ikke så drar jeg ned bukse/strømpebukse og kikker inn på siden - null stress.

Liker body veldig godt, da slipper man glippen mellom over og underdel.

Annonse

Skrevet

Jeg syns bodyer er kjempegreit å bruke. Dattera mi er rett over 2 år og hun bruker enda body. Er vel det hun bruker mest, men nå når sommeren komemr så dabber det nok av og blir nok lite bruk av body etter sommeren igjen da hun er blitt så stor:)

Skrevet

Altså, jeg kler da også på barnet mitt stor nok body ;-), men jeg synes likevel at det virker som et litt plagsomt plagg. Har dere forsøkt å gå med body selv en dag? Det blir veldig tett rett og slett. Er altså enig i at det er praktisk når bhg insiterer på tape-bleier, men sånn ellers så er det et plagg som er lite luftig.

Godt mulig jeg ikke liker body så godt fordi jeg har flere barn, og har erfart at det er mye mer praktisk med trøyer i stede, og mer luftig. Den glipen som kommer, er jo ikke noe problem for så store barn som 1-2 åringer, mens på en liten baby som løftes mye på en annen måte, er det praktisk at plagget ikke sklir opp og klumper seg. For all del, dere som elsker body må jo bare bruke det, men det må være lov til å mislike plagget også ;-)

Skrevet

jeg bruker det til gutten min på 3 år og jeg. har ikke sluttet med bleie da vel og merke. men tenker å slutte med body nå til sommeren. forhåpentligvis med bleie også.

Skrevet

Ei trøye under en genser kan da umulig være mer luftig enn en body??????

Skrevet

Mi er 18 mnd og bruker body i bhg, synes det er praktisk der, og hjemme bruker vi up&go bleier og uten body, som er mest praktisk her :) Det beste av to verdner.

Skrevet

Jeg har brukt body på ungene mine til de har sluttet med bleier, så ca i 2 års alderen. Da er det truser og t-skjorter som brukes her i huset.

Skrevet

Jo, fordi det kommer glip mellom ;-) Og når barna leker masse og blir svett og man tar av genseren, så bare drar en trøyen eller t-shorten opp av buksen dersom den ikke allerede er gått oppav, og så er det luftig og deilig for barnet. I stede for en body som sitter tett til kroppen hele tiden. Men jeg skjønner ikke helt problemet. Dersom du liker body så godt, så er det vel bare til å bruke det vel? Jeg personlig synes ikke body er noe bra plagg for de over 1-1,5 år med mindre de går i tapebleier, men det betyr ikke at andre må være enig med meg ;-)

Skrevet

Det virket faktisk litt som du tar deg nær av om noen bruker body, og sier det motsatte av hva du sier. Ettersom du går litt i forsvar.

Er selv mamma til 4 stk, på hhv 6, 4, og 2x1 år. Og jeg kunne ikke vært foruten bodyene. Har aldri brukt trusebleir på mine barn, og da har body vært helt topp. :)

Ingen av mine barn har blitt varm og klam av å bruke body. Bruker mye ull, og det puster. :)

Ang sprekk på ryggen - litt større barn kan fint stappe trøye ned igjen i longsen selv, og si ifra hvis det blir kaldt.

Skrevet

Hehe, nei tar eg ikke nær av noe, men flere har jo spurt om hvorfor jeg ikke liker plagget og bedt meg forklare. Derfor har jeg forklart.

Mine blir fortere klam og svett i body, men så har de tre minste atopisk eksem og kan ikke bruke ull da, så muligens derfor? Og så synes jeg det er enklere med å sjekke bleiene da ;-) For i motsetning til deg synes jeg trusebleier virker mye mer komfortabelt for barna, og velger derfor dette selv når barna er hjemme. Så da er det liksom ikke noe poeng med body lenger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...