Gå til innhold

Tilvenning til noe annet enn mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei tuppe på 5,5 mnd nå, som de siste ukene har vært mye våken på nettene. Så jeg mistenker at det begynner å bli på tide med mere mat enn bare mm.

Så nå har vi i 3 uker forsøkt hirsegrøt med vann, hirsegrøt med mm, hirsegrøt med mme, maisgrøt og en grøttype til fra småfolk. Men jenta NEKTER å spise. Kniper sammen munnen og spytter ut igjen dersom jeg klarer å få lurt inn littegrann. Blander alt som en veldig tynn velling, slik at det ikke er konsistensen det er noe med.

Har også forsøkt å gi mme på flaske, fra tutekopp og vanlig kopp, for å se om det kanskje hadde mettet litt mer. Men hun spytter bare alt ut igjen! Har også ved et par anledninger forsøkt å blande litt fruktmos i vellingen uten hell.

Så de siste 3-4 dagene har jeg forsøkt å gi litt tynn grøtblanding/velling til hvert måltid, bare for å forsøke å få i henne litt hvertfall. Klarer kanskje å få henne til å svelge 1-2 teskjeer med velling til hvert måltid.

Er det noen andre der ute som har vært borti lignende og har noen oppmuntrende ord? Alt av gode råd og tips mottas også med takk !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi likte godt risgrøt med banan 4mnd fra nestle da hun var på den alderen. Den smaker litt vanilje..:) i starten brukte jeg faktisk 5 ml sprøyte og ga tynn grøt (velling)' fordi hun var vant til å få tran på denne måten:) begynte med skje etter en litenstund, da hun var vant til smaken... Det går eg bilbruk etterhvert skal du se:) har du prøvd med mm på flaske og litt grøtpulver i?

Skrevet

Det går seg nok til etterhvert skulle det stå:) ordbok på pcen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...