Gå til innhold

Når var dere tilbake til idealvekt/kroppen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Og hva gjorde dere for å komme dit? Jeg er veldig motivert for å få tilbake min kropp, men er alene med baby så får ikke trent uten henne, så blir lange gåturer. Er det nok?

Får jo ikke lov til å trene ordentlig før barsel er over om 4 uker da.. Men vil ha inspirasjon og litt av andres erfaringer =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 6 måneder siden fødsel, og er nå tilbake til vekta som jeg hadde før fødsel. Har ikke gjort noe spesielt, gått turer de dagene det ikke regner, og ikke spist så mye sjokolade og brus som før og under graviditeten :)

Men magen er slakk enda, så har lyst å prøve å stramme den opp igjen.

Skrevet

3 måneder etter fødsel her, gikk opp 24 kg i svangerskapet, var mye inaktiv i 9 måneder, og spiste en del, så meg selv å takke! Gått ned 3- 4 kg til nå, fra ca en uke etter fødsel. Begynt med en diett nå, og trener en del (er også mye alene, vi bygger hus), så blir zumba, pilates og ellipse maskin i stua!

Fikk litt sjokk, for nå første uke på "diett" (spist sunnere, kuttet ut alt søtt, og spist litt mindre) har jeg gått ned 3 kg til...

For mange kommer ikke dette av seg selv, men man må legge inn litt innsats. Tror man skal se på hvordan man var før, om man gikk lett opp/ned i vekt, eller om kg satt godt...

Skrevet

Om du ammer er det viktig at man ikke går ned for fort. Det er siden man kan få problemer med at melka kan bli sur, og at man kan få mindre. Men masse trille turer er bra, og når det blir mere bart kan man og begynne å jogge med vogna. Vogna gir jo ekstra motstand, så det kan man jo se på som et pluss. Når jeg triller tur pleier jeg å vekselvis stramme og slakke magemuskler, så rumpemusklene. Holde i 10 sekunder, slakke i 10, osv. Blir jo litt lett intervalltrening det og. :) Om du har mulighet til å variere tur løype slik at du kan legge inn litt bakker er jo det også knall. :)

Skrevet

Jeg gikk opp 35kg i det siste svangerskapet, å var tilbake til startvekta 3mnd etter fødsel.. Nå er det 7mnd siden fødsel, å det går fortsatt nedover.. Har ikke gjort noe som helst for å gå ned, men det samme skjedde med førstemann, bare at da gikk jeg ikke opp noe i svangerskapet heller... Kjempe kjipt, da jeg virkelig håpte at jeg ville beholde noe av de kiloene, men den gang ei..

Skrevet

Har enda 4 kg igjen før jeg når vekta jeg hadde før graviditeten, og det er 8 måneder siden småen kom til. Men jeg føler egentig at jeg er fornøyd med kroppen min sånn som den er nå. Jeg gikk opp 23 kg under graviditeten, men mye var vann, mye forsvant med ammingen, og mye forsvant da jeg strammet inn på snacks og søtsaker.

Jeg har også trent ganske mye etter fødselen. Fikk smaken på trening ved å delta på mor&babytimer ved treningsstudioet i nærheten, og det ballet på seg med spinning og Zumba. Zumba er forresten helt fantastisk for å stramme opp mage og midje! Tror aldri jeg har vært så stram i midtpartiet som jeg er nå som jeg forsøker å få med meg en-to timer i uka. I det siste har jeg begynt å få smaken på løping på mølla også, så vi får se om det blir noe løping ute når våren kommer. Og vips så var jeg langt mer aktiv nå enn før jeg fikk barn...

Vi er så heldig å ha mange treningstilbud for mor og baby, bl.a styrketimer, yoga og Zumba, men egentlig synes jeg det er deiligst når jeg har mulighet for at noen kan passe småen slik at jeg får litt alenetid samtidig som at jeg får trent...

Skrevet

Gikk opp ca 15 kg under graviditeten. 8 av disse kom siste 4 ukene, så tipper det var mye vann.. Gikk på vekta 2 uker etter fødsel og da var 14 kg borte vekk. husker jeg svettet ekstreme mengder de to første ukene. kunne nesten vri dyna om natta:s

det siste kg forsvann en eller annen gang etter det. nå, 7 mnd etter fødsel er jeg 4 kg lettere en før graviditeten! tror jeg har veeldig fet melk, noe som sikkert resulterer i at jeg går sånn ned.Må omtrent passe på at jeg får nok mat i meg hver dag, så jeg ikke blir så tynn!

Men kroppen min er blitt en helt annen da.. Ser absolutt ikke ut som jeg veier mindre nå enn før graviditeten. magen henger, rumpa henger, puppene henger.. for ikke å snakke om strekkmerkene. HUFF!

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Her var det mye forskjellig ja! Jeg gikk opp 20 kg, så de må bort, veldig lyst til å prøve Zumba som foreslått, men har ikke råd til treningsabbonoment eller kan ikke prioritre det akkurat nå.

Så jeg får gå masse lange turer, jeg har fått meg skritteller, men du verden skal gå rimlig mye for å gå 10 000 skritt døgnet altså. Men skal stramme stumpen og magen masse på neste tur ja!

Men jeg spiser sunt det gjorde jeg ikke i graviditetedn, og drikker masse vann! Jeg svetter også som en gal, håper det er kg som renner bort da..

Huff da Mummy2be... Litt engstelig for det jeg også at jeg går ned kiloene, men fremdeles er dvask på magen, den ser ikke mye bra ut nei! Jeg har også strekkmerker på magen, siden, lår, rumpe.. all over.. Er det sant at de bleker? eller er det noe folk sier for at vi med strekkmerker skal føle oss bedre?

Skrevet

Gikk opp 12 kg under svangerskapet, og etter fjorten dager var alt borte igjen. Tror det var mye vann da, for mini var bare 2 kg.

Jeg gjorde ingenting! Hadde ks så hadde mye vondt i ettertid, så lå mye på sofaen og slappet av faktisk :P

Skrevet

Jeg var også tilbake til "før gravid vekt" etter ca. 14 dgr. Gikk heldigvis raskere denne gangen enn forrige gang...Nå er det bare å komme igang med oppstammingen igjen - motivasjonen er ikke helt på rett plass enda dessverre. Må nok ta et grep snart :)

Skrevet

Zumba kan du trene hjemme i din egen stue også:-) Det finnes trenings-DVD med zumba som kan kjøpes.

Skrevet

Jeg har vært så lite lur at jeg har gått opp 20kg i begge svangerskap. Skulle jo tro jeg lærte med førstemann, men nei...

Første gang: Tre kg satt igjen, rakk ikke gjøre noe med dem før jeg ble gravid igjen. De første 17 gikk ganske greit ned, uten spesiell innsats.

Andre gang: Mini er nå to mnd gammel. Ca 13kg er borte, men jeg har ikke gått ned noe som helst de siste 5-6 ukene. Dvs - det er nå jeg må jobbe bort de siste sju kiloene fra dette svangerskapet. Pluss tre kg fra første, og fem kilo jeg hadde til overs fra før, blir dette 15 harde kilo.

Ammingen gikk til h****, og den dagen jeg sluttet å amme, fant jeg ut at jeg skulle starte et nytt og i alle fall litt bedre liv. Planen er trilleturer på minst 1,5 time per dag (når vi alle er friske igjen, og det ikke hagler sidelengs som det har gjort i noen dager nå), og kutte ned på søtsaker og cola. Jeg er colaholiker, så jeg må starte forsiktig med å kutte ned først. Nå kun 0,33 liter per dag, og på sikt kutte enda mer. Håper også det hjelper litt at det snart blir vår/sommer, da er det lettere å røre seg ute...

Skrevet

som om jeg skulle skrevet det selv:p

Gikk opp 18kg. 11kg forsvant ganske kjapt. Nå er vesla 5mnd og jeg har ikke gått ned noe på lenge. Så nå har jeg 7 gravid kg igjen, + 5 ekstra jeg hadde fra før. Så nå skal jeg prøve å gå ned 13kg.

Har jo meg selv å takke(spiste litt for mye søtt og litt usunn mat), men var igrunen aktiv under graviditeten og ingen trodde på at jeg hadde lagt på meg så mye:p Jeg er kanskje "litt heldigere" enn deg, siden jeg er avhengig av pepsi max og ikke cola:p Så nå skal vi på mye trilleturer fremover, sliter bare litt med å komme meg ut siden det er så kaldt og dårlig vær, men til våren, da SKAL jeg:)

Målet er å føle meg litt komfortabel til vi skal til tyrkia i sommer:)

Skrevet

jeg la på meg 20 kg i svangerskapet, 10 er borte eller 11. Så jerg har på en god dag 9 kg igjen.

Det er 6 uker siden babyen min ble født og er mitt 2 barn.

Med mitt første barn gikk jeg opp 18 kg og ned 21 kg etter ca 6 mnd. Jeg husker jeg begynte å miste de siste kg (som satt godt og som jeg trodde aldri jeg skulle miste) da småen begynte å spise fast føde, da begynte jeg og å spise regelmessig. Vi var vel tidlig oppe om morgningen og spiste jevnt sammen hver 3 time ca. Og gikk masse turer.

Blir spennende å se hvordan det går denne gang :-)

Skrevet

Jeg gikk opp ca 10 kg i graviditeten, var tilbake på startvekt 14 dager etter fødsel. Nå, 8 uker etter, har jeg mista enda 3 kg. Mini suger alt ut av meg med amminga.

Skrevet

Jeg gikk opp 10 kg, mistet 6 under fødseln og 2 til 14 uker senere.Har altså 2 kg igjen på "feil sted". Gåturer er glimrende fettforbrenning, likeså amming. Men kroppen min har forandret litt fasong, så det jeg gjorde som bedret selvtilliten var å prøve meg igjennom hele garderoben - og så legge undan alt som ikke passer lenger. Deretter gå på shopping for å fylle hullene! Deilig følelse å tross alt ha klær som passer!!

Tok en skitur en søndags morgen, mens mannen passet på ungen. Satser på å få en ammefri kveld i uka med trening sammen med jentene på tettstedet vi bor på (samles for felles trening). Det får være nok :-)

Skrevet

jeg gikk opp 16 kg, noe jeg var kjempefornøyd med for hadde risikosvangerskap så var så og si lenket til sofaen i 9 mnd. 3,5 mnd etter fødselen var alle kg borte uten at jeg hadde gjort noe bortsett fra og amme så jeg er nok en av de heldige. For kostholdet inneholder dessverre en del søtsakser. Nå veide jeg med i går og hadde gått ned 1 kg til uten og ha gjort så mye mer enn tre gårturer denne uka så er veldig fornøyd. Hadde litt ekstra og ta av før graviditeten så skal nå prøve og få gått ned litt mer :) MEN som andre sier over her så er ikke kroppen den samme, MEN det bryr meg absolutt ikke for jeg er MAMMA <3

huden er slapp, puppene har begynt å synke litt og bekkenet er ikke gått seg til enda men det kommer seg. Stresser ikke, for å gå gravid og føde er en stor omveltning for kroppen så nyt tiden med de små sier jeg bare :) SYnes vi skal kose oss nå i permisjonen :) Noen vil kanskje si at det er lett for meg som har mistet kg og si, men igjen vi er så heldige og har blitt mammaer, det er det ikke alle som blir!

Skrevet

Hei. Baby nr. 2 kom i september. Nådde idealvekt ca. 3 mnd etter fødsel. Gikk vel opp ca. 16 kg i svangerskapet. De siste 4 kg gikk det tregt med, hjalp på å få ei kraftig omgangssyke;)

Jeg var veldig flink og trillet 2-3 småturer hver dag i barseltiden. Dessuten unngikk jeg alt av søtsaker, "barselkaker, nei takk". Spiste meg heller skikkelig god og mett på de vanlige måltidene iløpet av dagen. Frukt imellom måltider. Nå unner jeg meg kaker og søtsaker, for treningen er så godt etablert.

Triller en til to turer om dagen. Ettermiddagsturen til og fra bhg m storebror er skikkelig tung. Knall trening. Dessuten løper jeg et par ganger i uka. Siden jeg sjelden har alenetid må jeg tenke alternativt, og har med ungene når jeg trener. Minstemann ligger i simovogna når jeg jogger. Eller så går jeg på ski med pulk. Eller har en unge på ryggen i bæresele. Det vikigste er å forbrenne, så trenger ikke så høy puls. Men akkurat slik at man svetter godt;)

God trening:)

Skrevet

Begge gangene har alle svangerskapskilo forsvunnet i løpet av de 2 første mnd (20kg med nr 1, og 12kg med nr 2). Sist så kroppen min helt uforandret ut etter disse mnd, bortsett fra STORE pupper, som ble små å slappe når jeg sluttet å amme. Da tok det ca 6mnd før jeg ikke kunne så på kroppen at jeg hadde et barn.

Nå er mini 2,5mnd, selv om kg er borte, er mye muskler det og, og magen er et SØRGELIG kapittel... Så her må det trenes!

Skrevet

Jeg veide 5 kilo under normalvekten min 10 dager etter fødsel. Nå er det 11 mnd siden fødsel, den nye idealvekten har altså holdt seg på de 5 kiloene under det jeg var før graviditeten.

Går en time med tvillingvogn hver dag samt bruker litt rockering og kroppen har kommet greit tilbake på plass med den innsatsen, har blitt litt strammere og en del sterkere av å alltid bære rundt på, eller løpe etter småtassene . Unngikk strekkmerker og slapp hud - heldigvis, på tross av en helt enorm tvillingmage i uke 39 :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...