Gå til innhold

trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Hei jenter.. Nå begynner jeg å bli gal i hodet av alle tanker som svirrer rundt.. Kanskje det er noen der ute som har erfaring, kan berolige meg eller gi meg info på en eller annen måte??

Har målt HCG tre ganger:

6+4: 30 000

7+0: 36 000

8+0: 49 000

Dette er jo langt fra en dobling, men gynekologen sier at stigningen på de to første var helt fin. Fastlegen mente derimot at det var en lav stigning på de to første, som altså var negativt. Ingen av de har kommentert den siste målingen.

Jeg hadde UL når jeg var 7+1 som viste hjertet slå, og fosteret så fint ut. Ble satt tilbake 1 uke (jeg trodde jeg var 8+2), men jeg var i utgangspunktet usikker på sykusen min pga en SA rett før jeg ble gravid. jeg har nå gått med små blødninger (på papiret) i over to uker, og det er både brunt og friskt blod.

Hvordan skal jeg klare å slappe av og tenke at dette blir det baby ut av? Jeg er hele tiden nervøs for en MA - men hvor vanlig er det egentlig? Jeg har jo sett hjertet slå, men over alt leser jeg at hvis man ser hjertet slå i uke 8 så lover det bra.. men hva med ukene før?

Kanskje virker jeg helt paranoid her, men det stresser meg at jeg har slike små blødninger, og jeg klarer ikke å glede meg over denne graviditeten slik jeg gjorde med førstemann.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143057550-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Hcg målingene dine ser jo helt normale ut, de stiger jo.. Og ang ul så vokser de jo litt ujevnt i starten, kan være ul legen ikke har målt helt korrekt da, er jo snakk om millimeter...

Syntes du skal prøve å slappe av, jeg var jo på ul 7+5 og så hjertet.

Har akkurat pratet med legesenteret der jeg tok hcg og de har gitt meg feil info første gangen.

så mine målinger er:

7+0= 34000

7+4= 48000

Så det var jo veldig likt dine målinger..

Men jeg skjønner at du er engstlig, Tenker mer på alt som kan gå galt når man har vært igjen om en graviditet, Jeg venter jo nr 6 og er engstlig.. vet jo hva som står på spill... Prøv og slapp av og ha en fin uke <3

takk for svar :)

Litt greit å se at dine målinger ikke var så ulike, for man leser mest om de som har tatt HCG tidlig i svangerskapet...

Nå bestilte jeg faktisk tidlig UL idag fordi jeg fikk så kraftige magesmerter i går kveld/natt.. var skikkelig vondt, så ble selvsagt veldig bekymra. Nå vet jeg ikke om det er noe galt, eller om det rett og slett er fordi dette har stresset meg veldig disse ukene, men blir uansett godt å sjekke det ut. Håper jeg slapper mer av etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...