Gjest Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Har opplevd en 3-4 ganger den siste tiden nå at mini her plutselig begynner å hylskrike når han ligger å sover. Skikkelig sånn reddskriking. Virker som han drømmer for han kaver skikkelig med armer og bein og skriker så tårene spruter. Det skjer stortsett rett etter han er lagt eller tidlig på morningen. Han er bare 10 uker. Det er jo hjerteskjærende å høre at han er så redd så jeg tar han opp og holder han godt inntil med og hysjer og snakker rolig med han for at han skal høre at jeg er der. Er dette vanlig?
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Det har jeg også opplevd! Både jeg og pappaen spratt opp i gårkveld da det plutselig kom en hysterisk skriking over babycallen. Aldri hørt noe lignende. Løp selvsagt og tok han opp, og da roet han seg fort. Men sove igjen skulle han IKKE, så vi måtte haa han oppe sammen med oss en stund. Det samme skjedde i dag, men da lurer jeg på om det var en rap som "satt fast". Det kom i alle fall en akkurat etter jeg løftet han opp av vogna og da roet han seg med en gang. Har lurt på om det er luftsmerter, altså luftbobler i magen som flytter seg og så gjør det vondt, men det er ikke så godt å vite med disse små når de enda ikke kan snakke :/
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Har hørt babyer drømmer veldig mye, så da er vel mareritt i en eller annen form og vanlig. Jeg vet ikke altså, men min baby gjør også dette sover å plutselig fekter med armer og bein men fremdeles med lukkede øyne. Stakkars gullet mitt og ditt...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Det er helt vanlig, men skyldes ikke mareritt, fordi barn får ikke mareritt før de blir 2-3 år gamle. At de skriker litt i søvne kan skyldes mange ting- f.eks magevondt/ rap, eller at de trøbler litt med overgangen fra dyp søvn til lett søvn.
Gjest Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Det er ikke rap her i gården, for da griner han på en annen måte. Dette er sånn reddskriking. Skal på helsestasjonen i morra så får høre med helsesøster om det er vanlig. Dakar bebisen min!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Det er helt vanlig, men skyldes ikke mareritt, fordi barn får ikke mareritt før de blir 2-3 år gamle. At de skriker litt i søvne kan skyldes mange ting- f.eks magevondt/ rap, eller at de trøbler litt med overgangen fra dyp søvn til lett søvn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Når de bytter søvnfase, kan de f.eks vekke seg selv litt ved at det rykker til i armer og bein, og de skvetter litt til på en måte- og dette kan man bedre ved å reive dem (pakke armene stramt inn i teppe). Dette hjalp veldig for min eldste jente- og hjalp henne til å komme seg over "kneika" og sove fint videre uten gråt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå