Anonym bruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Ikke har jeg serfikat på bil,ikke har jeg barnefri heller,jeg sliter sinnsykt.Hadde noen der ute vært i samme situasjon med bil hadde det vært lettere men da er barnepass problemet.Hvem vil passe barna mine i minst 2 uker?Å dem må jo bo her.Min mann jobber skift så følelsen å være alenemor med alt ansvaret er på meg.Stemningen i huset er under trykk nå.Holder på å gå på veggene.Har bare lyst å rømme fra alt her å nå,men kan jo ikke det så hva skal jeg gjøre???
Kathrine. Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Stakkars deg. Har vore litt på randen eg og i det siste. 2 barn under 3 år. Ingen som egentlig vil sove andre plasser enn i senga mi, 1 som ikkje vil spise anna enn morsmelk, og eg begynner å jobbe om 1 uke. Det som har hjelpt litt hos meg er å bare innse mine begrensninger, og la rotet bare ligge der. Så kan mannen min ta det visst det plager han. Mye av min energi blei rett og slett brukt på dårlig samvittighet for alt eg ikkje fekk gjort. (trudde eg skulle ha tid og energi til å finrydde kvar krok av huset under permisjonen, men huset har aldri sett verre ut) Veit ikkje om dette hjalp i det heile tatt, men ville bare si at du kanskje skal senke krava dine litt. Og i tillegg sette ting litt i perspektiv. Glede deg over at du har familien din, og at de forhåpentligvis har det bra. Og kanskje kjøpe deg litt godt siden det er fredag idag. (haha, tidenes dårligste råd, men visst eg fekk deg til å smile, så var det vel verdt noke...)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Hvorfor må du reise bort i 2 uker? Det kan hjelpe godt med små pauser i stedet for en lang ferie. Sett dere med kalenderen og se ut helgene dere har mulighet for barnepass og de helgene faren kan ha ungene alene og reis bort. Kan du reise hjem til dine foreldre, en venninne el.l.? Jeg har hatt et forferdelig år i år og det ble for mye for meg med konstant press hjemmefra. I 2 måneder reiste jeg hjem til min mor 3-4 helger og tok bare med meg ett barn. Det var som rene ferien, og så utrolig godt med masse kvalitetstid med ett barn. Jeg så frem til disse helgene med en trang som nesten ble uutholdelig. Etter 2 måneder var jeg blitt "bedre" og det har ikke passet slik at jeg har kunne gjort dette etterpå, men jeg skal gjøre det samme igjen så snart det lar seg gjøre. Anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå