Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

at symfyse-fundusmålene plutselig har økt for lite? Har ligget på normalen(den røde streken) hele veien, men på kontroll i dag (32+4) så ble legen veldig opptatt av at målet plutselig lå under den røde streken. I tillegg har jeg lagt på meg bare ett kilo den siste måneden, så hun sendte meg til UL i morgen for å sjekke at alt er i orden. Er jo glad for å bli tatt på alvor, og at jeg får god oppfølging, men ble så satt ut av at noe kan være galt at jeg ikke klarer å slappe av.

Har jobbet 60% siden januar og i dag skulle jeg egentlig gå ned til 50, men nå ville legen at jeg skulle legge ned arbeidet og konse om å spise nok og riktig (i alle mine tre svangerskap har jeg mista helt matlysten og på grensa fått aversjon for mat, så jeg spiser fordi jeg må.)

Noen fler som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du verden, for en dramatisk lege du har. Er jo helt vanlig at SF-målene flater litt ut en gang i 3. trimester. Kan være fordi barnet har lagt seg ned i bekkenet, skiftet stilling osv. Og at du "bare har gått opp ett kilo" den siste måneden trenger jo ikke bety noe for babyen i det hele tatt. Den tar jo næringen den skal ha uansett.

Synes ikke du skal bekymre deg sånn, min erfaring (gravid med tredjemann) er at leger ofte kan reagere litt mer dramatisk enn jordmødre rett og slett fordi de kan mindre om svangerskap og barnet i magen. Men det er jo flott at du blir fulgt opp, så du kan jo føle deg trygg og ivaretatt!

Lykke til i morgen :-)

Skrevet

Hei Pingo og takk for svar.

Jo jeg tenker det samme. Legen har jo fulgt meg opp en stund nå, og vet at jeg strever med maten og søvnen, så hun vil nok stoppe trenden før den utvikler seg mer. Men kjenner jeg er spent på UL i dag, selv om jeg føler på meg at alt er bra. Dessuten er det så mye liv i magen at jeg nesten ikke klarer sovne. Hun driver og hopper trampoline i madrassen når jeg ligger på siden :)

Skrevet

FIkk akkurat tlf fra legen min som hadde konferert med svg.poliklinikken. Skulle følge opp med målinger litt tettere heller enn UL. Det var ingen dramatikk i dette sa de. Jeg er lettet. Men kjenner det var en utmattende dag i går og unødvendig dramatisk. Samtidig er jeg takknemlig for å bli fulgt opp skikkelig :)

Skrevet

Ja, der ser du! Jordmødrene vet best :) Men det er klart det er bra at legen henviser videre når hun er usikker. Litt dumt at hun lagde så mye drama og skremte deg, synes jeg....

Lykke til videre :)

Skrevet

Jeg stoler ikke helt på SF målet . da jeg var gravid med mitt første barn SF lå under rød strekken i uke 35 og mot termin. jeg har vært flere ganger på UL og alt var normalt. min gutt veide 3600 da han ble født 10 dager før termin. jeg har lagt på meg 9 kilo gjennom hele garviditeten. Alt er i orden med babyen skal du se.(:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...