Gå til innhold

kvalme i svangerskap nr 2 vs svangerskap nr 1???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på, venter nr.2, fikk positiv test søndag : ) Kjenner ingen kvalme nå, men husker det begynnte ca.i uke 7 i første svangerskap...hvordan blir det denne gangen tro?

Var oppe om natta å spydde i noen måneder, våkna av at jeg var ektremt sulten for så straks å få brekninger.

Hei:) Føler meg faktisk kvalmere nå jeg enn sist...Og de ER så slitsomt! Så lenge jeg spiser går det greit..(men kan jo ikke spise hele tiden;))...Kjenner på kvalmen i halsen hele tiden...Kom forrige uke for fullt... Er 7+1 i dag..:)

Vel, nå er jeg 11+2 med nummer to, og jeg kan ikke si jeg er mindre kvalm denne gangen.... Har allerede vært innlagt på sykehuset for å få veske og næring, akkurat som sist gang. Jeg kaster opp, sover mye og er alldeles ikke i form desverre :( det som Derrimot er annerledes denne gangen er at jeg ikke kan ligge like mye på sofaen, jeg må stå opp en tur hver dag, og jeg må faktisk smile å spise litt hver dag. Ellers kommer toåringspolitiet å forteller mamma at det er viktig å spise for å bli stor og sterk ;) selv om jeg gjerne skulle holdt senga så klarer jeg ikke bare ligge der uten å se gullungen, hver gang jeg ikke kan være med å leke, eller ikke orker å spille spill eller være med på lekeplassen så gjør det sååååå vondt i mammahjertet :( derfor presser jeg meg mye mer denne gangen.... Sist hadde jeg bare meg selv, og den eneste det gikk utover om jeg ble i senga var sambo, og han var bare lei av oppkast likevel så ( han er supersnill altså, og klaget ikke da, eller nå ) denne gangen jobber jeg mer for å få i meg mat, nettopp for å være oppe, og kanskje hente lille i barnehagen en dag eller to. Kanskje orker jeg en tur på lekeplassen eller ut å disse sammen med lille og pappa, smilet til lille gjør det hele verd det, selv om jeg finner senga samtidig so en toåring etterpå :) så svaret er vel at kvalmen er like ille,men jeg er ikke den samme som sist, jeg er mamma :)

Lykke til, håper dere slipper kvalmen alle sammen ! :)

Er ikke veldig langt på vei enda så kanskje derfor jeg ikke har merket noe enda. Husker ikke helt når kvalmen slo inn for fullt forrige gang, men det var mye kvalme og oppkast i en periode. Men veldig sant det du sier, det er helt annerledes denne gangen. Har ei lita frøken på 3 år som også må følges opp :) Håper jeg kan slippe litt billigere unna kvalmen denne gangen.

Annonse

Hei!

I sv.skap nr 1 begynte jeg å spy nøyaktig i uke 6+0. Var så ille at jeg satt inntullet i dyne og sov i sittende posisjon med hodet lent inntil do-skåla om nettene. Spydde av omtrent alt, og var sengeliggende til langt ute i 2.tri.

Nå i dette sv.skapet har jeg hatt bare litt kvalme, og spydd 2 ganger:-)

Har kunnet regulere kvalmen med mat, og det har vært deilig! Men, har også hatt 2 MA i mellom disse sv.skapene og siden dette har gått så knirkefritt, engstet jeg meg forferdelig mye i begynnelsen. Hadde aaaaldri trodd at jeg kunne ha et kvalmefritt sv.skap og lite symptomer. Gravidplager som bekkenløsnning og hodepine har jo kommet til senere.

Får håpe dere også slipper unna det værste av kvalme og oppkast!

Lykke til!

vel det er jo veldig forskjellig fra person til person...men dette er mitt 4 svangerskap og min erfaring er at kvalmen min har blitt verre for hvert svangerskap..denne gangen lå jeg rett ut i 3,5 mnd og fikk nesten ikke i meg noe,gikk ned 8 kg. og ikke har det noe med kjønnet å gjøre heller for jeg har gutt,jente,gutt og nå ei jente til i magen..=)

jeg grøsser. Var sykemeldt helt ut i uke 16 i forrige svangerskap. Kunne ikke reise meg fra sofaen. Kastet ikke opp så lenge jeg lå heeeeelt stille. Er nå i uke 8. Er litt queesy. Lurer på om jeg var så dårlig sist fordi legen min (byttet i siste trimester) ikke fanget opp at jeg hadde lav blodprosent og lavt stoffskifte? Hmmm. Jeg håper ikke at jeg blir like dårlig. Har jo en jente på 11 måneder som behøver mamman´sin. I og med at jeg ikke bare har meg selv lenger, kan jeg ikke pare sette alt på pause.

Jeg er nesten ferdig med svangerskap nr. 2, og jeg har vært kvalm hele svangerskapet slik jeg var sist. Forskjellen er at jeg har vært flinkere til å håndtere kvalmen. Denne gangen har jeg vært bevisst på å spise hver gang kvalmen kom sigende. Dvs. hver time fra uke 5 - 14 og annenhver/tredjehver time etter det. Jeg har likevel kastet opp hver dag, og i en periode opp til 10 ganger daglig,men har likevel klart å holde meg på beina. Så synes egentlig jeg er bedre enn sist da jeg måtte legges inn på sykehuset fordi jeg var ekstremt dehydrert.

Annonse

Tror jeg er like kvalm nå som sist. Bare at jeg nå er 10 år eldre, og skjønner at det er lurt å småspise "hele tiden" - og at noen ganger må jeg faktisk "ta meg sammen" av hensyn resten av familien... Det gjør at jeg får gjort bittelitt mer en ligge i senga og springe på do;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...