Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 6 1/2 time fra første rie til ungen er ute en kort eller vanlig første fødsel? Begynte plutselig å lure litt nå.. Hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noe i den leia. Vannet gikk åtte om morgenen. Rier fra tolv og baby ute halv fem. Tror dette er veldig ulikt fra person til person, men vi er heldige som har fødsler som ikke sliter ut fullstendig med langvarig rieseanse, slik at all kraft er oppbrukt når den trengs!

Skrevet

Det er iallefall ikke lang fødsel :o)

Skrevet

Min første fødsel tok 5 timar og 50 min frå første teikn (som var rie) til han var ute. Eg har fått beskjed om at dette er raskt og at eg bør reise til sjukehuset fort denne gongen - iallfall når riene kjem med 10 min mellomrom (som dei gjorde frå starten av sist).

Skrevet

http://www.snl.no/.sml_artikkel/f%C3%B8dsel.

fant ut at en gjennomsnittlig førstegangs fødsel varer ca 14 timer eller noe i den dur, fra linken over :) hihi.. ja ja, da vil jeg konkludere at jeg var velsignet med en ganske rask fødsel forrige gang..

Håper på en tilsvarende fødsel denne gangen :)

Skrevet

Hvis det er din første fødsel regnes det som raskt ja=) Jeg brukte 15 timer fra første rie under min første fødsel, og 8 timer fra 3 cm, og det ble visstnok regnet som ganske gjennomsnittlig. Andre fødsel tok bare 2 timer fra første rie, og en knapp time fra 4 cm- og den ble regnet som styrtfødsel.

Skrevet

Min første fødsel tok 5 timar og 50 min frå første teikn (som var rie). Eg har fått beskjed om at dette var raskt og at eg bør reise til sjukehuset relativt fort denne gongen - iallfall når det er ti minutt mellom riene (som det var frå første ri sist).

Skrevet

Vel, vannet gikk kl 8 og halv 3 var gutten født.. Følte selv at det gikk ganske fort, fikk aldri tatt tiden på riene fordi de ble ganske hyppige fra starten av så vi reiste ganske fort avgårde i.o.m at vannet var gått og riene var begynt.. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gå ut i fra på nr 2. har jo bare opplevd at vannet går.

Når tenker dere å kjøre til sykehuset?

jeg har ca 45 min med bil til føden..

Skrevet

Det er en kort fødsel! Ingen tvil! ;)

Skrevet

Hvis det var første fødsel var den relativt kort ja.

Jeg hadde selv første fødsel på 5,5 timer, og da stoppa også epiduralen den opp i 1-2 timer.

Vi har masse styrtfødsler i familien og jm sier jeg må ringe sykehuset så fort jeg får rier og dra ned med en gang....litt vanskelig når man har en tupe på 1,5 år hjemme som trenger barnevkt da men....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...