Konepone_83 Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Har lest enkelte plasser at mango ikke er så bra å spise når en er gravid. Det kunne visst være abortfremkallende... Er det noen her som vet om dette stemmer? Har så syyykt lyst på mango nå...
Babyønske �� Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Papaya er det ikke bra å spise for mye av når man er gravid, det kan være abortfremkallende. Har ikke hørt det samme om mango, så det tror jeg ganske sikkert du kan spise med god samvittighet.
Gjest Quinua Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Oi, det har jeg aldri hørt eller lest... trodde jeg leste det meste av mat-inntak for gravide... Papaya har jeg hørt man skal være forsiktig med, men ikke noe om mango....som jeg spiste ganske mye av forrige graviditet!! gikk bra det... men du kan jo google litt og se om det ligger noe bak....
Gjest Quinua Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Ble så nysgjerrig, at jeg googlet litt selv! Ser ut til at det skal bare være bra for gravide... men at man ikke skal hive innpå for mye mango om man ikke har pleid å spise det fra før! Jeg hadde også enormt lyst på mango når jeg var gravid - og siden den er rik på jern, så er nok det grunnen Ser ut som du kan spise og kose deg med mangoen dinmed god samvittighet Pregnancy A pregnant woman should eat at least one mango a day - the calcium and magnesium of the mango relaxes the muscles, relieves stress and prevents abortion. Read more: http://www.disabled-world.com/artman/publish/mangoes.shtml#ixzz1He2hXYek Mango, being high in calories and carbohydrates, is good for those who are trying to gain weight. The phenolic compound found in mangoes has been found to have powerful antioxidant and anticancer properties. Being high in iron, mango is said to be very good for pregnant women as well as for people suffering from anemia. Mango is believed to be effective in relieving clogged pores of the skin It’s a known fact that Mango is rich in Iron. People who suffer from anemia can regularly take mango along with their dinner. Generally women after menopause become weak and they should take mangoes and other fruits rich in iron. Pregnant ladies can also take mangoes occasionally as their body needs iron and calcium during that time. Too much consumption of mangoes should be avoided during pregnancy. If you have generally taken lots of mangoes right from your childhood then you can consume mangoes when you are pregnant as it wont affect your body.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå