Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos legen idag og målte høyt blodtrykk og protein i urin. Fikk time på Ullevål imorgen for utredning av svangerskapsforgiftning. Har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet, og idag hadde det gått opp ganske mye.

Noen som har kjennskap til slik "forgiftning"? Eller hvordan man finner ut om det er det er?

Er i uke 33.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lottis83!

Jeg føler med deg!

Jeg ble igår innlagt på Ullevål på obserasjonsposten for gravide, etter å ha fått bekreftet svangerskapsforgiftning igår..

Symptomer på svangersapsforgiftning er høyt blodtrykk, proteiner i urinen og hevelser i kroppen (særlig i bena).

Om du i tillegg før morgendagen opplever sterk hodepine, svimmelhet og/eller kvalme - så ta kontakt med Ullevål!

Jeg er nå 33 uker på vei og om jeg ikke blir bedre må lille Olav forløses med keisersnitt innen uke 34.

Igår hadde jeg blodtrykk på 176/114, hvilket er kjempehøyt og 3+ i protein i urinen....

Men slapp av, imorgen blir du godt ivaretatt, håper du går klar og at det var forbigående! Lykke til med resten av svangerskapet :)

Skrevet

Uff da! Lykke til videre, tusen takk for svar. Får håpe det er forbigående som du sier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...