Gå til innhold

Prinsessegull- hvordan går det?

Anbefalte innlegg

Takk for yogatips på bloggsiden din, sliter litt med bekkenet men får til noen av øvelsene og det er så fint å bruke dem som pustetrening samtidig ;) Spent på hvordan det går med deg, kan ikke være så lenge til termin nå? Jeg skal til jordmor på tirsdag og prøve å få henne til å hjelpe med videre gang i hvordan jeg kan gjennomføre hjemmefødselen min. Gleder meg!! Håper å høre fra deg ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143056899-prinsessegull-hvordan-g%C3%A5r-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Amy*75

Så koselig å høre fra deg!

Det varmer godt at du både har lest bloggen og prøvd noen av øvelsene. Begynnte med Yoga når jeg var 3mnd på vei, og det har virkelig hjulpet meg nå. Det er ikke alltid jeg orker å sette meg ned å ta øvelser, så da er det godt å bare lukke øyene og puste gjennom nesa for å få en liten pause i hverdagen eller når jeg har smerter så kommer jeg lettere igjennom de. Så gull verdt det å bare stoppe opp og puste!

Nei, nå er det 2 dager til mensentermin og 14 dager til ul termin. Så spennende dager vi har foran oss. Vi begynner å bli utålmodige å se prinsen våres nå.

Så morsomt! Jeg ønsker deg masse lykke til med møte og håper du får en koselig og fin opplevelse med henne. Håper på en liten oppdatering etter du har vært der :)

Der var du, jo ;)

Trodde kanskje noe var på gang nå, spennende dager...!

Så klart holder jeg deg oppdatert, så koselig for meg at du bryr deg ;)

Og selv om jeg har født før, baner du vei på hjemmefødselfronten vettu. Og da er jeg superinteressert!

Veldig spent på samtalen til uka, blir bare mer sikker ettersom dagene går på at det er dette jeg vil. Mye vonde tette kynnere om dagen, men prøver å tenke at det er god trening til min effektive fødsel ;)

Og husk å hvile og sove nok de neste dagene og ukene, du trenger å være uthvilt både til fødselen og den deilige tiden etterpå med bittebebisen. Jeg sov forøvrig bedre etter vesla ble født sist for jeg hadde så halsbrann. Håper jeg slipper det denne gangen!

;)

Ja, hadde det bare vært noe på gang så hadde jo det vært supert. Men vi slapper av og får nyte kjærligheten mellom bare oss to -litt til... Motiverende er det jo at sola skinner og våren nærmer seg, da blir man litt ekstra glad i disse vente-dagene.

Hvor langt er du på vei? Du har den rette innstillingen! Er selv plaget av vonde og ubehagelig kynnere, så får satse på at vi begge får noen effektive fødseler ;) Hvordan er formen din?

Hadde kynnere som utviklet seg til rier på søndag, jordmoren kom på natten og fikk konstantert 2 cm åpning og her var det noe på gang. timer senere stoppet de opp og hun dro hjem - kunne tøye til 3cm. Mandagen kom å slimproppen gikk, men her er det like stille enda ;) Men som hun sa: det var ikke forgjeves, cm går ikke tilbake.. Fikk en følelse på hvordan dette kan komme til å bli, og jeg må si vi begge føler oss enda mer tryggere. Jeg vet vi har tatt det riktige valget med tanke på hjemmefødsel.

Wow, nå kan det ikke være så altfor lenge igjen!

Jeg er 29 uker nå, så enda en stund til det blir min tur.. Kynnerne holder meg i ånde og bekkenet er jo som det er, men helt utrolig hva det hjelper å bevege seg så mye man kan, bytte stillinger og hvile mellom slaga. Er så heldig at jeg jobber selvstendig mesteparten av uka så da legger jeg opp dagene som jeg vil og tilpasser meg bekkentrøbbel og slitsomme kynnere sånn det passer meg best. Har verdens fineste mann og en omtenksom treåring som tar godt vare på meg ;)

Er så glad jeg fant deg så jeg kan lære av dine kommende erfaringer!

Alt godt ønskes deg frem til drømmefødselen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...