Gå til innhold

fler som har blitt trekt 50% fra nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sattan blitt trekt 50% av den lille summen jeg får allerede så nå sitter jeg her da og har ikke råd til husleia... fikk jo klar beskjed fra nav at jeg ikke trengte å levere noe skattekort siden de henta de opplysningene sjøl og jeg blei jo ikke trekt i jan el feb, Kan de ikke bare komme nå i mars å trekke alt sammen nesten..!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt av NAV å gjøre slike feil, men også dumt av deg å ikke spare de ekstra pengene du fikk utbetalt når de ikke trakk skatt i januar og februar.

Skrevet

Ring med en gang i morgen! Da kan de faktisk overføre pengene de har trekt for mye om de får beskjed fort nok.

Skjedde det samme med meg i forbindelse med flytting. Nye nav kontoret hadde ikke mottatt skattekortet enda, så de trakk 50 %. Det var helt krise for vår økonomi og jeg ringte med en gang jeg oppdaget det. Da ordnet de det, og ikke lenge etter på hadde jeg pengene på konto.

MEN: Har de trukket det de skulle ha trukket i jan/feb i tillegg? Merkelig! De har jo gjort en feil, ikke du..

For får man penger fra nav, så trenger man ikke levere skattekort.

Men da skulle det ha vært mulig å heller betale litt høyere skatt resten av året vist skatten manglet i jan/feb. ( for å hindre baksmell )

F.eks: Trenger man ekstra penger i jan/feb så kan man bruke frikort de måndene. Men inntekten må selvfølgelig skattes av, så da må du betale mer skatt per måned resten av året.

Ble kanskje veldig rotete dette her... Men ring nav i morgen. Det er ikke umulig at dette skal kunne ordes opp i og at du får betalt husleia!

Og stå på ditt! Gir ikke saksbehandler nr 1 deg det svare du vil ha, så ring en gang til og prat med noen andre! Det har jeg gjort mange ganger :) Lykke til!

Skrevet

dumt av meg ? hvordan kan det være det? jeg fikk ikke mye penger i fra før av og det ble jo trekt skatt i jan og feb bare ikke 50%. den lønna jeg allerede får går akk til husleia og strøm!!

Skrevet

dumt av meg ? hvordan kan det være dumt av meg? jeg ble jo trekt skatt i jan og feb men ikke 50%. Kan jo ikke spare penger når allerede den lilla lønna jeg får går akk til husleia og strøm da!!

Skrevet

Det er skatteetaten som fastsetter skatteprosenten, enten man får penger fra nav eller arbeidsgiver. Nav forholder seg til dette. Men snakk med nav, hør hvilket skattetrekk som ligger inne og ta en tlf. til skatteetaten.

Og det er ikke dumt av deg noen ting som helst, du kunne ikke vite at dette skulle skje.

Skrevet

Ja, det vet jeg.. men det jeg syns er rart er at jeg ble trekt den riktige skatten jeg skal i jan og feb.. det som er snålt med hele greia.. men ja skal ringe med en gang i morgen for er noe som ikke stemmer her!!

Skrevet

Jeg får også penger fra nav, og fra januar ble det trekt mye mer skatt enn før. Det har virkelig gjort ting vanskelig for meg og min datter, når barnetrygden i tillegg falt bort. Eller den andre delen av barnetrygden falt bort. Før fikk vi 2600 i mnd, nå kun 970. For en med allerede dårlig økonomi så kjennes de kronene veldig godt..

Det var i forbindelse med flytting og skattekortet, har nå sendt inn nytt skattekort, så det burde være fikset. Fordelen er jo at man kanskje får tilbake i skatten neste år:))

Barnetrygden får man også etterbetalt, så om noen måneder får jeg barnetrygd+småbarnstillegg for et halvt år samtidig:)

Skrevet

Beklager, da misforstod jeg. Trodde du ikke ble trekt noe skatt i januar og februar. Og da mente jeg at det var dumt av deg å ikke spare de pengene du egentlig skulle blitt trukket i skatt.

Men jeg misforstod. Beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...