Margarita -- Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Synes det er litt vanskelig, for jeg tenker jo at hun kanskje ikke har så godt av å se på? Men jeg liker å ha på tven om dagen, ser på voice og liker lyden. Og så ser jeg jo noen progremmer i løpet av dagen. Saken er jo den at vesla er superinteressert, snur hodet og nistirrer på tven. Hun blir helt paralysert, og jubler litt innimellom. Synes det er synd om jeg må ha tven av hele dagen også... Hva gjør dere?
La vita è bella <3 Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Jeg var veldig konsekvent med å ikke la eldste mi se på tv da ho var baby, rett og slett fordi jeg ikke tror det er bra for små øyne etc. Jeg lot henne aldri se mot tv'n, lå hun på gulvet la jeg en pute eller lekekassen foran.. Høres kanskje overhysterisk ut, men det blir nok tv på disse små med tiden..
drømmen Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Småen min er akkurat lik. Han er nå 4,5 mnd. Jeg har, som deg, tv'n på hele dagen. Da er det uunngåelig at han innimellom ser på den. Setter han selvsagt ikke til foran tv'n, men om han innimellom kikker litt om jeg holder han i nærheten, eller om han ligger på teppet sitt, bryr jeg meg fint lite om. Tviler på at han tar noen skade av det. Vi ser på barne-tv hver morgen sammen, og det synes han er stor stas. Masse farger og bevegelse! Så hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke bekymret meg over det. Kos deg med Voice du!
MillaLilla Skrevet 24. mars 2011 #4 Skrevet 24. mars 2011 Hva med å ha på radioen i stedet? Her lar jeg nesten aldri rusken få se tv (et unntak en halvtime en ettermiddag i forrige uke da jeg hadde fryktelig hodepine og ikke orket å aktivisere en urolig rusk og vi tittet litt tv sammen). Vi har også TVn inne på et eget tv-rom, så det er ikke naturlig å ha den på hele tiden, jeg går bare inn der hvis det er noe spesielt jeg skal se. Hun blir så innmari opptatt av det som forgegår på skjermen og glemmer å gjoere "babyting" - hun blir bare liggende stille og titte, og det synes jeg ikke er noe særlig. Liker mye bedre å herje med henne/synge sanger/lese bok osv, når jeg foerst er så heldig å få være med henne hele dagen.
LadyGrr Skrevet 24. mars 2011 #5 Skrevet 24. mars 2011 Min gutt var akkurat slik som din når han var 2-3-4 måneder. Men nå er han 6 måneder og det er absolutt ikke noe spennende lenger, tv er fortsatt på men veldig sjelden han ser på den nå. Er så mye annet i leiligheten som er mer spennende. Så kan jo hende at det går over av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå