Gå til innhold

SU representant i barnehage

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter som medlem i SU i barnehagen der ungene går.

Til nå har alle møter vært på kveldstid, men nå har vi plutselig fått beskjed om at de skal være på dagtid. De sier at dette er for å skåne de ansatte fra overtid, men jeg mistenker at det egentlig er for å spare de ekstra utgiftene.

Vi foreldre må jo da bruke avspasering/fri uten lønn for å få til dette. Selv har jeg en fleksibel jobb og har sikkert mulighet til å få det til, men synes dette er galt rent prinsipielt. Av min fritid prioriterer jeg gjerne tid til dette, men arbeidstiden er noe annet.

Hvordan er det i deres barnehager?

Takk for feedback :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143056263-su-representant-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har møter på kveldstid, alltid. Kan jo ikke forvente at foreldre kan ta seg fri for å komme på SU møter.

Er det kommunal eller privat barnehage, er det kommunal kan det jo ha noe med budsjett kutt å gjøre. Men, er det privat så får dere ta det med eier, og rett og slett si at det ikke går. BH må ha minst møter i året med SU (tror jeg ganske sikkert), så de må ta hensyn til når dere har mulighet.

Vi har møter på kveld hos oss... Men så er det kun to ansatte i SU så det blir ikke de store utgiftene til overtid, timene må de avspasere. Jeg har en jobb der jeg ikke kan gå fra så lett, så jeg er veldig glad det er på kvelden =)

Takk for tilbakemeldinger!

Det er bare 2 ansatte + styrer i SU hos oss også. Da jeg stilte spørsmålstegn ved dette fikk jeg beskjed om at de hadde dette i de andre barnehagene også og der var det ingen som reagerte. Dette er en privat barnehage. Jeg skal ta dette opp i foreldremøte i mai, for jeg synes dette er helt håpløst. Det er ikke akkurat slik at folk står i kø for å stille opp som SU/FAU representanter.....

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Vi har alltid møtene på kveldstid, dette er også en privat barnehage.

Synes det er ganske spesielt å ha det på dagtid, da det er mange som ikke har anledning til å ta seg fri pga et slikt møte.

Jeg ville nok personlig ikke vært med i SU hvis vi hadde hatt møtene på dagtid, men som du sier i fritiden min kan jeg gjerne prioritere dette.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Vi har alltid møtene på kveldstid, dette er også en privat barnehage.

Synes det er ganske spesielt å ha det på dagtid, da det er mange som ikke har anledning til å ta seg fri pga et slikt møte.

Jeg ville nok personlig ikke vært med i SU hvis vi hadde hatt møtene på dagtid, men som du sier i fritiden min kan jeg gjerne prioritere dette.

Annonse

Vi har faktisk alle SU møtene på dagtid.

Vi tar det i forbindelse med levering i barnehagen, fra ca 07:45-08:30.

Dette er en privat barnehage og da slipper vi jo bl.a. å bruke overtidspengene til barnehagen. Da kan de bruke pengene på noe annet :)

Jeg har aldri tenkt over dette som et problem faktsik. Ingen andre SU-foreldre har nevnt det heller.

Har tidligere vært medlem i SU både som ansatt i barnehage og som forelder i en annen barnehage og slike møter har alltid foregått på kveldstid. Er aldri blitt foreslått å ha dette på dagtid, hverken fra ledelsen, de ansatte eller foreldrene. Tror det ville være vanskelig å få foreldre med frivillig om alle slike møter skulle legges til dagtid, selv om det ikke er så mange av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...