Gå til innhold

Plutselig flaskenekt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten tulle på 3 1/2 mnd, som pluselig har bestemt seg for å ikke ta flasken lengre. Hun blir fullammet, men det har hendt at jeg har pumpet, og latt pappan mate henne med flaske. Hun tok flaske kjempe fint før, men nå nekter hun! Blir så fortvilet, vi har planer til helgen, og lille tulla skal overnatte hos besteforeldre for første gang. Har prøvd forskjellige flasker (avent og tommee tippee, hun har tatt begge disse uten problemer før) og forskjellige tuter. Har også fått andre til å prøve å flaske henne, mens jeg er i et annet rom. Hva skal jeg gjøre? Er det noen grunn til at noen plutselig ikke lenger vil ha flaske? Har hørt at det kan ha noe å gjøre med tenner, men det er vel litt tidlig? Hun har begynt å sute masse på hendene og biter i alt hun kommer over, men helsesøster mente at det kan begynne å "klø" flere mnd før det kommer noen tann ut..

Håper noen har gode tips om dette, føler jeg har prøvd alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde også hos oss. Hvis man ikke bruker flaske regelmessig så kan dette skje. Ingenting som vi gjorde fikk hun til å ta flaske igjen så jeg er låst til amming. Skulle gjerne ha sett at helsesøster advarte folk mot dette men det er vel ikke lov her i Norge hvor flaske er fy fy. Teit amme propaganda.

Det sutter ofte lenge på hender før de får tenner men noen får tenner så tidlig.

Skrevet

Hei!

Har samme problemet selv her i huset.. Mini er 7 måneder og nå nekter han å ta flaske! Men nå vet vi hvorfor.. Han holder på med to tenner oppe. Sist gang han nektet å ta flaske, så holdt han på med tenner nede. Så kanskje det er der det ligger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...