InsomNina Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Det er vel ikke smart? Jenta vår er litt sår i denn innerste valken hvor bleie-kanten ligger, og samboer vil bruke zink salve. Jeg mener vi heller bør bruke talkum e.l. Hva mener dere?
Gjest Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 IKKE bruk zink til det, da blir det bare værre. Bruk talkum Pass på å smøre pudderet utover med fingeren, og så blås vekk alt som ikke henger igjen på huden
kinaputten Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 potetmel funker fint også vet jeg at avent har et flytende talkum på tube, vet ikke om dere har den i norge.
lovina Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Min erfaring er sink dersom det allerede er blitt sårt. Bruker potetmel for å forebygge, men ikke i bleieområdet. Der har vi brukt barnesalve (fra apotek) siden han var nyfødt og han har aldri vært sår. Ellers er Inotyol veldig bra mot sår stump Lykke til
Purr+Purrfect Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Jeg bruker Sink i både hake-valken og lår-valken jeg.. Hvorfor skal man ikke gjøre det? Synes det funker greit jeg.
Gjest Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Et lite tips fra en mamma som har en tjukkisbebis med mange valker er å bruke bepanthen (salve fra apoteket). Den er mild, og veldig effektiv. Her erfarte jeg at pusser ikke var nok. Lillegutt hadde sår og rød i valkene rundt halsen. Salven tok d vekk etter en dag:)
drømmen Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Signerer innlegget over her! Bepanthen er super!! Jeg bruker det i alle valker og i stumpen! Fjerner sårhet og rødhet superfort! Og det kan brukes forebyggende, så jeg bruker det til hvert bleieskift også. Knotten har ikke vært sår en dag etter at jeg begynte med den. Han er nå 4,5 mnd!
V&A Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 brukte mye zink til eldstejenten , da hun var mye sår funket som bare det!!! nå er det en tjukkebebis her også, med MANGE valker. hun får lufte seg på stellebordet hver gang (trodde aldri jeg skulle få tid til det) , men vi prater og pludrer i vei så det går fint.... hun har aldri vært sår og er nå 7 mnd om en uke har prukt talkum de gangene hun har vært fuktig, og jeg har vasket med masse vann. har brukt zinksalve en gang da hun hadde lagt en hel natt med bæsjebleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå