InsomNina Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Har prøvd å se etter, men ser ingenting. Hun gnager som bare det på knyttnevene sine. Har gjort dette mye fra starten, spesielt når hun er sulten. Men nå tar det helt av her. Jeg vet hun er mett, og ofte spytter hun ut smokken for heller å gnage på hånden. Det er mye mer "heftig" enn vanlig, hun gnager skikkelig og lager alle slags lyder. Holder på mye om natten også. Noen med liknende erfaring?
Puppemamma Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 babyer kan bli født med tenner men tror det begynner å klø lenge før det begynner å komme noe synlige tenner. Er nok helt normalt at de liker å stappe hendene inn i munnen - min gjør det hele tiden. Når de lærer å holde ting går jo alt i munnen for å smake på det så tror det kan være helt vanlig uten at det er tenner som er problemet. tror det er en del mer grining når tennene kommer.
Fru Pinne Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Sånn er gutten min også og han er 9 uker. Har lurt på det samme selv, men har slått meg til ro med at det er vel bare at han endelig har oppdaget hendene sine
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Er nok bare det at babyer kjenner på ting osv gjennom munnen. Lillegutt på 9 uker gjør også dette. Stapper hele knyttneven inni munnen
Evigheten Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Jeg lurte også fælt på om det var tenner på gang da ho var rundt 3 mnd, pga veldig intens gnaging på hånda. Men det var nok bare det at ho hadde oppdaga henda sine, for nå er ho 6,5 mnd og fortsatt ikke antydning til tenner
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Det samme her hos oss også Hendene er helt topp om dagen, jeg trodde en tid han var sulten hele tiden......kjenner oppe i gummen hver dag, men kjenner fortsatt ingenting. han er 5 mnd. etter fødselsdagen, men er 2 mnd. etter termindagen, er prematurfødt:)
fumi110111 Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Jenta mi begynte også med det veldig tidlig, gnaker på knokene og sikler myyye... har lest en plass at sånne tegn kan komme lenge før tenner kommer, så tenker ikke så mye på det.
Jenny_m Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 De kommer nok ikke ut enda men det kan begynne å klø allerede ja. Gutten min ble veldig sår på fingerene fordi han hele tiden gnagde på de. Han var for liten til å skjønne at han kunne putte bitering i munnen. Så vi måtte smøre fingerene hans når han sov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå