Gå til innhold

Noen med ulcerøs kolitt her..?? legen har skremt meg skikkelig :(

**Lykke**

Anbefalte innlegg

Var til kontroll hos gastro spes i går, jeg fikk diagnosen nå i svangerskapet og har vært mye dårlig.

Hun jeg snakket med i går sa at jeg måtte være forberedt på og bli akutt værre etter fødsel, da de bleste blir det pga hormonendringen...

Hun mente at høye doser prednisolon ikke var noen god ide og vill sette meg rett på remicade etter fødsel ved en slik forverring...

Remicade er så vidt jeg vet cellegift??

Jeg har nok lurt meg selv til og tro at alt skal bli så bra bare barnet kommer ut, men nå gruer jeg meg bare til barseltiden....

Noen her med uc som har født før eller fått samme beskjed??

Fortsetter under...

jeg fikk diagnosen UC i andre svangerskap. responderte godt på medisin, og var bra etter fødsel. Hadde flere runder med at jeg var syk etter andre svangerskap, men ble gravid med nr 3 i en rolig periode. Ble syk sånn rundt uke 20, og måtte starte på prednisolon 30 mg. Ble bedre, og "helt bra" etter fødsel. Nå er det 10 mnd siden jeg fødte, og det har blusset opp igjen, så jeg må starte på imurel. Var til gastrolege i dag, og fortalte at jeg hadde lyst på ett barn til - regnet med å få advarsler/innvendinger, men det eneste han sa var at jeg burde bli gravid i en rolig periode.

Hvis jeg var deg, ville jeg ikke stresse meg opp, kan godt være at du blir bedre etter fødsel også. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...