Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke noe med hvor mange slag hjertet har i forholdt til om det er gutt eller jente? noen som vet noe om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen påstår at jentefostre har raskere hjertefrekvens enn guttefostre. Det er imidlertid ikke noe hold i dette forskningsmessig, og pulsen til et foster varierer etter når tid på døgnet man måler (avhenger av aktivitet og søvn). Så det blir veldig tilfeldig på en kontroll. Jordmoren min har tatt feil begge gangene med å gjette kjønn utfra pulsfrekvens:)

Skrevet

Da lurer jeg på om du er litt feilinformert. Det jeg har lest/hørt er at gutter har hakke raskere hjertefrekvens enn jentene. Gutter ligger ofte rundt 140-150. Dette har stemt begge gangene for meg.

Skrevet

Loddengard: Dette er hentet fra nettet

"Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente"

Her har mine barn ligget rundt 140 +/- og jeg har gutt, jente og venter jente igjen i april (sistnevnte ligger stadig mellom 140-160 på kontroller).

Når det er sagt så er dette kun myter og kjerringråd, alle er forskjellig også fostere og akitvitetsnivået til den lille vil gi utslag på måling av hjertefrekvens ved kontroller.

Skrevet

Loddengard: Dette er hentet fra nettet

"Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente"

Her har mine barn ligget rundt 140 +/- og jeg har gutt, jente og venter jente igjen i april (sistnevnte ligger stadig mellom 140-160 på kontroller).

Når det er sagt så er dette kun myter og kjerringråd, alle er forskjellig også fostere og akitvitetsnivået til den lille vil gi utslag på måling av hjertefrekvens ved kontroller.

Skrevet

vet ikkje kor mye det det stemmer... første mann hadde puls på 146-162 slag i minuttet( var jente)

venter nå gutt og hjerteslagene varierer fra 124-154...

Skrevet

jeg venter gutt og han har hatt rundt 150-160 i hjertefrekvens.. så tror ikke det er noe hold i det.. varierer veldig tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...