Gå til innhold

" Oppsøke" vannkopper for å smitte barna...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 unger fra 7år ned til 10mndr. Ingen av dem har hatt vannkoppene... nå har barna til to venninner av meg fått det. Jeg har alltid tenkt at det kunne vært greit at de fikk det og ble ferdig med det... men samtidig blir jeg jo litt reservert nå når jeg har en mulighet til å få det gjort... hvis de får det, blir det jo en slitsom sykdomsperiode... men det vil det jo bli uansett en gang, dersom vi får det i hus ved en senere anledning! Og har forstått at det gjerne er mildere/enklere jo mindre de er...?? Noen som har tanker om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aktivt oppsøkt venner som hadde barn med vannkopper i håp om at mine da ble smittet. Det høres helt forferdelig ut, men vannkopper er jo en av de sykdommen vi skal ha, og så framt barna er over 6 mnd er det jo best om de får det tidligst mulig:) Tenåringer og voksne kan faktisk bli ganske syke om de får det...

Greit å bli ferdig med det tenker jeg:)

Skrevet

Går vannkopper i barnehagen til datteren min nå, så spørs om vi får det i hus.

De to eldste ble smittet i bh da de var yngre. Gikk endel ganger der uten at de fikk det også mener jeg å hugse.

Er vel greit å få det nå som de er så små tenker jeg.

Skrevet

Huff, det der er ikke så lett. Jeg har også tenkt samme tanken, men mitt problem er at jeg ikke har hatt det selv og det frister ekstremt lite å få det.

Hadde en annen barnesykdom som voksen, og da ble jeg kjempesyk... Men hvis dere voksne har hatt det selv, er det vel en fordel om barna får det...

Skrevet

Jeg tror ikke det er anbefalt at barn under ett år får smitten i hvert fall. Sjekk det ut før du gjør noe "drastisk".

Skrevet

Med 3 eldre søsken, hvorav 2 i bhg, er jo sjansen stor for at minsten ville blitt smittet hvis de hadde fått vannkopper via den veien... er jo ikke noe vi kunne gjort for å unngått det. Så vi har vært på besøk idag, så får vi se om vi har dratt noe med oss hjem!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...