Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Hvordan foregår egentlig dette? Leser at jeg skal få et brev i posten et par uker etter fødsel med fødselsnr og skjema for utfylling av navn, men jeg har ikke fått noenting?? Måtte ned på Nav for å få de til å skrive ut fødselsnr så vi kunne søke på barnehageplass. På lappen da sto det bare navnet mitt og *Gutt* og så fødselsnr.

Er det noen plass jeg kan kontakte for å få fortgang på dette? Vi skal reise til utlandet i juni og vi må få bestilt pass til lillegutten, så vi har litt bråttom ;)

Noen som har vært borti det samme og vet hvordan man skal gå fram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at gutten snart er 3 mnd, så jeg synes det er på tide å få litt info om sånt...

Skrevet

Det må du få pushet på. Vi fikk beskjed om å ringe folkeregisteret da han var en måned fordi vi fortsatt ikke hadde fått personnr hans og navn. Hvis de ikke kan svare er det sykehuset eller nav som kan ordne det. Noe har tydeligvis sviktet.

Skrevet

Her fikk vi da mini var tre uker gammel... Hva med å ringe skatteetaten? Det er de som har med folkeregisteret å gjøre :) Høres jo litt merkelig ut at dere ikke har fått det enda..

Skrevet

Ta kontakt med Skatteetaten, det er de som styrer med dette. Men de skulle jo fått en melding fra sykehuset, mulig du må ta kontakt med de først da.

Du har frist til barnet er 6 mnd. har de ikke hørt noe fra dere før det, får barnet automatisk morens etternavn:)

Skrevet

Oi, da burde du ringe å purre på.

Sykehuset sender mld til folkeregisteret når du har født så skal de sende deg skjema.

Vi har gjort det for sikkert en mnd siden vi, mini er 10 uker.

Skrevet

Oj.. høres veldig tregt ut. Her gikk det merkelig fort!

Fikk skjema i posten da hun var rundt 1 - 1,5 uke gammel. Der sto det alt hennes fulle fødselsnummer. Vi skrev hva navnet skulle være, sendte det i retur, og nøyaktig en uke senere lå fødselsattesten hennes i postkassa (altså med fullt navn og fødsels- og personnr)

:-)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da skal jeg stikke innom skatteetaten i morgen. Syntes det begynte å røyne på nå ja. Men godt å høre at det ikke tar så lang tid fra skjemaet sendes inn til fødselsattesten kommer. Blir litt stressa for at ikke passet skal bli ferdig i tide ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...