Gå til innhold

Hjelp....:(

TrymTroll

Anbefalte innlegg

Skriver her igjen, med ett håp om å bli hørt...

nå er jeg gravid igjen... dette er nå 6 gangen. det går alltid til H******.

9. februar hadde jeg en spontan abort, også hadde jeg positiv gravidtet-test 4 mars igjen, 2 dager etter fikk jeg mensen igjen som jeg hadde i 3 dager...

13 mars testet jeg positiv igjen... ringte så til legen og ble sykemeldt, og fikk time hos gynekolog på onsdag 16....

reiste da dit og de fant ingenting på ultralyd, så hu var bare sur for at jeg kom dit og tydligvis kasta bort tiden hennes i å med at jeg altså ikke var gravid.... tok da en blod prøve... uten at ho ga meg noen grunn til det...

så begynnte jeg å blø igjen, spotting som det kalles...

altså så lite at det ikke kommer i ett bind engang...

dagen etter, så tester jeg fortsatt positiv. det skal jo ikke være mulig hvis jeg spontan aborterer i 4-5 uke at jeg fortsatt har hcg i urinen etter 12 dager...

så da begynte jeg å lete på nett etter andre mulige årsaker til at man kan teste positiv uten å være gravid. altså kreft i urinblæren eller syste på eggstokken....

så da bærer det til legen på fredag 18 i frykt for å dø egentlig....

der kommer vi da frem til at jeg ER gravid alikevel.... (kreft i urinblæren er nesten bare menn over 50 som får)

de ringer til en annen gynekolog på fretilitetsklinikken, som da sier at man selfølgelig ikke ser noe på en ultralyd i uke 5, så det er jo helt spesielt at den andre legen har sakt dette!

så da var det bare å ta nye blod prøver igjen, en på fredag og en på mandag for å sjekke økningen....

I går fikk jeg svarene på alle prøvene.

Onsdag: 84 hcg

Fredag: 126hcg

Mandag: 157hcg

noe som da tilsvarer at jeg skal være gravid i uke 3... som egentlig tilsier at jeg skal ha hatt positiv graviditetstester fra ca 3 dager etter unnfangelsen.... men i følge syklusen min skal jeg være gravid i uke 7...

Nå sitter jeg bare her å venter på at de skal ringe meg disse spesialistene og forklare meg hva som skjer.... mens kroppen min virkelig begynner å føle seg gravid, i natt åtte jeg opp 3 ganger for å tisse.... brystene mine er kjempe ømme og jeg har små kvalmen hele tiden....

men det skulle vel heller ikke vært mulig med så lite hcg?

uff, hormonene er der iallefall det er helt sikkert...

Fortsetter under...

Off! Stakkar deg!

Det e fælt å ikke vte hva som egentlig er galt! Sender deg en trøsteklem!

Jeg svarte deg i sist innlegg og - men kan dele mine erfaringer igjen..

Hcg kan vær i urinen i mye mer enn 12 dager etter en abort. Jeg hadde det som tidligere skrevet i urinen i hele 5uker etter aborten.

Den gangen jeg hadde hcg i urinen så lenge etter aborten - ble jeg fulgt ekstra opp med jevlige blodprøver for å forsikre oss om at hcg nivået sank. det tok sin tid - og det steg litt før det sakte men sikkert gikk nedover igjen.

De gangene jeg har vært gravid har jeg blitt fulgt tett opp - og i uke 5 har jeg sett graviditeten når vi har tatt ultralyd. Har ikke sett fosteret, men har tydelig sett plommesekken...

MEN - alle gangene jeg har mistet har også alle symptomene mine også forsvunnet og jeg har kjent at jeg ikke var gravid...

Håper virkelig at du får noen svar snart slik at du slipper å gå rundt å ikke vite.

Masse lykke til!!!!!!!

Du kan ikke være kortere på vei enn du tror du er? At testen slår ut 3 dager etter befrukning er jo litt for kjapt. Men noe i mellom menstermin og det hcg nivået ditt tilsier? Jeg synes jo blødningene dine og postive graviditetstester kommer litt for kjapt innpå hverandre, men jeg er jo ingen fagperson.

Hcg nivået kan vel stige litt ujavnt og litt forskjellig fra person til person, og du har jo en økning. Graviditetstester slår ut ved 16 i følge gynekologen jeg gikk til.

Ut fra egen erfaring så slår testen tidlig ut. Jeg testet positivt i uke 3 + 3 husker ikke hva nivået var da, men det var godt over 16.

Og ikke gi opp, etter 5 spontanaborter er jeg nå gravid i uke 36. Dette var første svangerskap jeg har vært kvalm og kastet opp. Og nattlige doturer har jeg hatt siden før jeg testet positivt (i alle mine graviditeter), har ikke det ellers.

Får du noen behandling? jeg fikk tilskudd av HCG tom uke 12 og abyl E til uke 34, bare for sikkerhetsskyld. I følge gynekologen var det ikke noe som tilsa at jeg trengte verken HCG eller abyl E, men det var ikke farlig at jeg fikk det.

Lykke til! Håper virkelig det går veien!

Hei kjære deg!

Uff, så fælt når det skjer gang på gang... :( Føler veldig med deg!

Jeg tenkte med en gang på svangerskap utenfor livmoren når jeg leste de lave hcg-verdiene dine. Jeg hadde selv hcg på bare noen hundre i uke 6 da jeg selv hadde exu.

Men håper veldig at det er et normalt svangerskap og at du er kortere på vei, bare!

Ville bare si masse lykke til, dette er så vondt, og jeg håper alt går bra!!!

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...