Gå til innhold

barnehage uten TØRKESKAP????

Anbefalte innlegg

Skrevet

denne bhg er nesten helt ny og er en diger bhg... men tørkeskap ... nei det har de ikke....

har aldri opplevd en bhg uten det...

Skrevet

Det har de ikke hos oss heller. Helt greit det. Det er uansett så mange foreldre som kjøper klær som skal behandles på spessielle måter at det blir håpløst å bruke. I den forrige barnehagen hadde de det. På døra sto det store lister: Karis dress skal ikke tørkes i tørkeskap, Evens votter må vrenges før tøring, Evas sko må ha avispapir inni før de settes i skapet osv. Forstår godt at de ikke ønsker sånne tilstander. Nå sørger vi bare for å ha nok skiftetøy og tar med oss det våte hjem og tørker det hjemme.

Skrevet

Vår bhg har heller ikke tørkeskap og jeg har i grunn aldri savnet det heller...:)

Skrevet

Vår barnehage har tørkeskap, men de brukes ikke. Helt teit spør du meg.

Skrevet

Jeg syns det ikke er barnehagens ansvar å tørke klærne til barna, akkurat like lite som jeg syns det er deres ansvar å vaske dem. Det er jo ikke noe problem å ta med seg en pose våte klær hjem om ettermiddagen og henge opp dress ol sånn at det tørker til dagen etter.

Skrevet

Hos oss har vi tørkeskap, så da har det blitt sånn at vi får kjeft av slappe foreldre som ikke gidder å sjekke blaute votter osv. Det er en SELVFØLGE at det er de ansattes jobb at votter og lue er tørre til dagen etter (mener noen foreldre, ja!) Aldri blir vottene vasket heller! Jeg skrev i et månedsbrev at noen hadde votter som var helt størknet av sand og møkk. Jeg skrev også at det IKKE er barnehagens oppgave å vaske klærne til barna. Grunnen til at ikke de oppdager det er jo fordi de aldri åpner tørkeskapet engang!

*frustrert*

Hadde det vært opp til meg hadde vi kastet ut hele jævla tørkesakpet, så kanskje foreldrene hadde giddet å gjøre noe selv.

Skrevet

I barnehagen jeg jobbet hadde vi 1 tørkeskap pr. avdeling. Det var mao ikke nok til å tørke alle barnas klær. Vi prøvde lenge så godt det lot seg gjøre å tørke det meste, og ihvertfall dressene til de barna som ikke ble hentet i bil, men vi opplevde så mye bråk rundt det skapet at det var lite fristende å holde på. De foreldrene som ikke fikk ferdigtørka dresser klagde. De som fikk tørre dresser klagde på at de enten ikke var helt tørre, at de ikke skulle tørkes i skap eller at de ikke var tørket hver dag. De som ikke fant vottene i hylla, ropte på personalet så vi måtte finne dem i tørkeskapet som sto 50cm unna osv.

Det tok forholdsvis mye tid på ettermiddagene å henge opp, snu og passe på dette tøyet, så da vi fikk beskjed om at det ikke var bra for innemiljøet ha det der, så kastet vi like gjerne hele skapet. Deilig.

Skrevet

Pga dårlig avtrekk i garderobene i barnehagen jeg jobber har vi ikke lov til å ha tørkeskap der, gjelder sikkert i andre barnehager også. Dessuten må jo alt av varme skrues av når vi låser og går for dagen kl. 17.00. Sjansen for at klærne er våte dagen etter er derfor stor. Foreldre har mye større muligheter til å tørke hjemme - på varmekabler, i tørketrommel etc.

Nå som det er vått tøy hver dag ser jeg det som foreldrenes ansvar å sjekke dryppende våte votter og annet yttertøy og ta det med seg hjem, må vel være en grei oppgave?!

Skrevet

I barnehagen der mine barn går har de heller ikke tørkeskap. Ikke noe stress det, går helt fint å ta med seg tøyet hjem på ettermiddagen, tørker jo til dagen etter :)

Skrevet

I vår barnehage har de 1 skap til hevr avdeling, der tørker de votter.

Flere skap er det ikke plass til. Det er knapt nok plass til å henge opp klærne på knagger (en ny underdimensjonert barnehage) så alt vått må hjem for å tørke hver dag. Hver helg må vi ta hjem absolutt alt av yttertøy for at det skal være mulig å få vasket. Det fungerer greit å ta hjem vått tøy, men å ta hjem alt til 2 barn hver fredag er mye arbeid. Jeg klarer knapt å bære det med meg, og jeg må ha en egen plass å lagre dette over helgen hjemme. Legger ikke alt tilbake i skapene for 2 dager, for så finne alt fram igjen søndagskveld.

Skrevet

Vi har ikke i barnehagen jeg jobber i. Det er temmelig tungvint, og vi ender ofte opp med å kle på ungene fuktige dresser....ikke koselig! Vi har en varm skohylle til votter og luer, men de tørker ikke godt nok når det er veldig vått ute. Det er svært få barn som har regnvotter...

Vi ber foreldrene sjekke dressene på ettermiddagen, og ta med hjem det som er vått og skittent, men det skjer kanskje en gang i uken at noen glimter til.

Argumentet til styreren hos oss er at vi ikke har råd...

Skrevet

Vi har ikke der jeg jobber, og ikke der barna går heller.

Det går greit det. Sparer strøm gjør vi og. ;)

Skrevet

hadde ønske at bhg der jeg jobber ikke hadde det fordi det er en GEDIGEN hvilepute for foreldre som ikke gidder å ta med seg ting hjem,de tror det er så jævla mye enklere at vi i barnehagen tar oss av 14 barns utstyr enn at de tar eget barns utstyr hjem.

vil gjeren kaste hele dritten ut!

Skrevet

barnehagen vår fjernet tørkeskapene og innførte tørkerom. Tanken er kjempegod, og det ville funka knallbra om ikke ungene hadde tilgang på dette rommet og brukte det som utkledningsgarderobe istedet....

Skrevet

Tørkeskap er uhyginisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...