Tosta <3 Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Jeg er nå i uke 22, skal reise til Syden på lørdag(ca.5timers flytur) Pleier å være mye i aktivitet, så har ikke hatt noe problemer med hovne bein. Er det noe hensikt med støttestrømpe da, jeg kommer jo te å være i bevegelse på flyet siden jeg springer på do i ett kjør... Hva mener dere?
abella Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Hvis du skal ha ordentlige støttestrømper så koster de litt. Hovne bein går jo over og 5 timer er ikke lenge, så det er sikkert ikke kritisk. Men du skal huske på faren med blodpropp og være klar over symptomene. Sannsynligheten er ikke stor, men greit å ha kunnskap om symptomene på forhånd.
*Randi* Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Jeg var nettopp på sydenferie og reiste ca 4,5 timer i fly. Kjøpte støttestrømper på apoteket til ca 200 kr. Passte på å være i bevegelse så mye som mulig underveis. Gikk kjempe fint ned og merket ingenting i det hele tatt. På hjemturen derimot fikk jeg ganske hovne ankler. Oppdaget det ikke før dagen etter Tror det var en blanding av flyturen men også deilig syden-varme som førte til de hovne anklene.
Mia2011 Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Reiste selv i uke 28 og hadde på støttestrømper, veldig glad for det, selvom jeg var mye i bevegelse, så blir det allikevel mye sitting i èn stilling og det er jo blodpropp man er mest redd for.. Hahr heller ikke vært plaget med hovne ben ellers, men som sagt, frykten for blodpropp var avgjørende Kanskje du har svigermor eller lignende som har ett par du kan låne?? jeg fikk ett par av min svigermor som hun ikke bruker lengre.. helt greit, bare å skylle de opp
Tosta <3 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. mars 2011 Takk for svar og tips Tar meg en tur på apoteket å kjøper meg ett par! Som dere sier så er det nok lurt for å forebygge!!
Glaciera Skrevet 24. mars 2011 #6 Skrevet 24. mars 2011 Da jeg var sånn ca 9 uker på vei med andremann fløy jeg fra syd-Australia og hjem uten støttestrømper, men med en treåring som sov i fanget mitt i mange timer om gangen. Det gikk greit, det. Merket ikke noe til hovning før jeg dro rett videre på jobbreise med fly 6 timer etter at jeg landet fra Australia... Men denne gangen kjøpte jeg skikkelige støttestrømper på Medicus Plesner når jeg skulle til USA i slutten av 1. trimester. Det var digg og kostet bare 350 kroner. Jeg tror likevel du greier deg uten hvis du går deg en tur i flyet hver time, drikker mye vann, og du ikke er spesielt utsatt for blodpropp fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå