Gå til innhold

Støttestrømper og flyging, trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 22, skal reise til Syden på lørdag(ca.5timers flytur) Pleier å være mye i aktivitet, så har ikke hatt noe problemer med hovne bein.

Er det noe hensikt med støttestrømpe da, jeg kommer jo te å være i bevegelse på flyet siden jeg springer på do i ett kjør...

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha ordentlige støttestrømper så koster de litt. Hovne bein går jo over og 5 timer er ikke lenge, så det er sikkert ikke kritisk. Men du skal huske på faren med blodpropp og være klar over symptomene. Sannsynligheten er ikke stor, men greit å ha kunnskap om symptomene på forhånd.

Skrevet

Jeg var nettopp på sydenferie og reiste ca 4,5 timer i fly. Kjøpte støttestrømper på apoteket til ca 200 kr. Passte på å være i bevegelse så mye som mulig underveis. Gikk kjempe fint ned og merket ingenting i det hele tatt. På hjemturen derimot fikk jeg ganske hovne ankler. Oppdaget det ikke før dagen etter :) Tror det var en blanding av flyturen men også deilig syden-varme som førte til de hovne anklene.

Skrevet

Reiste selv i uke 28 og hadde på støttestrømper, veldig glad for det, selvom jeg var mye i bevegelse, så blir det allikevel mye sitting i èn stilling og det er jo blodpropp man er mest redd for..

Hahr heller ikke vært plaget med hovne ben ellers, men som sagt, frykten for blodpropp var avgjørende ;)

Kanskje du har svigermor eller lignende som har ett par du kan låne?? jeg fikk ett par av min svigermor som hun ikke bruker lengre.. helt greit, bare å skylle de opp ;)

Skrevet

Takk for svar og tips :) Tar meg en tur på apoteket å kjøper meg ett par! Som dere sier så er det nok lurt for å forebygge!!

Skrevet

Da jeg var sånn ca 9 uker på vei med andremann fløy jeg fra syd-Australia og hjem uten støttestrømper, men med en treåring som sov i fanget mitt i mange timer om gangen. Det gikk greit, det. Merket ikke noe til hovning før jeg dro rett videre på jobbreise med fly 6 timer etter at jeg landet fra Australia... Men denne gangen kjøpte jeg skikkelige støttestrømper på Medicus Plesner når jeg skulle til USA i slutten av 1. trimester. Det var digg og kostet bare 350 kroner. Jeg tror likevel du greier deg uten hvis du går deg en tur i flyet hver time, drikker mye vann, og du ikke er spesielt utsatt for blodpropp fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...