Gå til innhold

Noen som har fortalt nyheten til de kommende besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere har noen koselige historier om hvordan dere fortalte at de kommende besteforeldre skulle bli besteforeldre jeg? Vi har ikke fortalt noe enda, men jeg vil at det skal være litt "spesielt". Ikke bare, hei, jeg er gravid jeg..

Noen historier om hvordan dere har gjordt det eller hvordan dere tenker å gjøre det? :)

Fortsetter under...

Hei,

vi fortalte de når jeg vari uke 9. Jeg hadde kjøpt en pappabok til min samboer og etter mye om og men på hvem som skulle si det så tok jeg frem boken og viste den til de. spurte om de hadde sett boken eg hadde kjøpt til han.. :) de ble litt satt ut for vi satt bare å så på tv etter en god middag. hehe.. tok litt tid før de tok den, men de ble veldig glade :) Svigermor sa bare, eg visste det! hehe

Jeg har ikke fortalt det enda. Men planlegger å fortelle det 1 april! Gleder meg :) selvom jeg ikke har komt over 12 uker da... Men men. Tenkte jeg skal se om de tar det seriøst eller om de tror vi tuller! Har invitert på middag :) hans og mine foreldre. Så tenkte jeg å lage noe god mat :) også skal jeg lage flaskepost med en tåteflaske og skrive et eller annet brev inni der. Har ikke helt funnet ut hva enda. Men gleder meg veldig, tror det blir morsomt :)

Hvordan har du tenkt å si det?

Annonse

Vi måtte fortelle det, siden jeg er involvert i barnevernet.. Og jeg tullet med farmor, prøvde å få henne til å gjette at jeg tok en GT test :) Min mor ringte jeg og bare sa det rett ut ! :)

Åå, så koselig :D

Jeg er 12 uker 3 april, så kunne jo vært morsomt å dratt en "aprilspøk" ja :P Men er neimen meg ikke sikker.

Har også tenkt å ta det på bursdagen til mammaen min, men det er ikke før i midten av april, og vet ikke om jeg klarer å vente såå lenge :P Og så har jeg sakt til søstra mi at hun skal få verdens beste bursdagspressang på etterskudd når hun kommer hjem, og hun kommer den 10 april. Så er et lite dilemma her da. Vil si det til mamma og dem før jeg sier det til søsknene mine.

Men har også tenkt litt på å kjøpe en slags gave til dem da, for eks en flaske baileys:P (liker å kose seg med en kaffi med baileys i ny og ned) og henge rundt rosa og blått sløyfebånd, og skrive et kort. Noe alla, Hei mormor og morfar. Tenkte kanskje dere ville feire litt siden jeg har bosatt meg i magen til mamma, og dere skal bli besteforeldre. Gleder meg til å møte dere.. blablabla.

Neimen meg ikke lett..

Mamma så det på meg å sa bare... Du er gravid du! Ser det på rumpa di! hahaha holt på å le meg i hjel. Måtte da si det til mora til mannen da! Men hun ble litt irritert fordi vi sa det så tidlig... Men hu om d! Sa det til min far på bursdagen min.. Han spurte om jeg skulle på byen å feire så sa jeg at nei det tar seg ikke ut å drikke når man er gravid! Tror han ble litt satt ut! Hehe.. Har ikke sagt noe til min svigerfar enda! Tar det når vi er på besøk hos de nestegang. Å guttungen sa det til tanta mi.. Bare gikk bort til henne å sa mamma har beibi i magen hu!! åsså stussla han videre å hu satt å gapa! :P

Fortalte det ganske tidlig til mamma. Mest fordi jeg hadde hatt blødning, og følte jeg måtte ha noen andre enn bare gubben og prate med. Ble ikke så spesielt da. Ringte og fortalte at jeg var sykemeldt. Og sa at jeg var gravid, hvorpå hun kommenterte med "næmmen". Og etter det sa jeg hvorfor jeg var sykemeldt (altså blødningen).

Til svigers fortalte vi det etter første UL. Var da 7+3, og gubben tok bilde av UL-bilde og sendte på melding til svigerfar og min svigerinne. Uten å skrive noe. Så var vi litt spente på hvem som ringte først ;)

Skal fortelle det til de kommende oldeforeldre på lørdag. Bestemor har bursdag da, og vi har flere ting å feire da. 75-årsdagen til bestemor. At prøvene til bestefar er fine (han har lungekreft) OG nurket vårt. Tenkte å kjøpe en blomsterbukett fra meg og gubben til bestemor, og en bukett til begge to fra knøttet. Med da et kort hvor det står noe som: Kjære oldemor og oldefar. Jeg gleder meg til å treffe dere i oktober. Gratulerer med 75-årsdagen, oldemor. Og oldefar: Du har å holde deg frisk! Hilsen fra knøttet!

Jeg skal til jordmor når jeg er i uke 13 og håper da å høre hjertet slå:) HVis hun finner det så skal jeg ta det opp på mobilen og sende meldinger til familien etterpå. Skriver noe sånt som Titt tei her er jeg og jeg kommer å hilser på dere i oktober:) Veslefrøkna gleder seg til å bli storesøster. Noe sånt tenker je.... håper det blir overrraskelse:)

Annonse

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Eller jo,ene tanta mi vet det,siden jeg var hos henne ei helg,så gjetta hun det gitt;)

Jeg syns det er så koslig at ingen vet det,utenom oss,så for min del kan jeg gjerne la være å si det til de ser det selv:) Hehe.

Min mor var den aller første som fikk vite det. Før pappaen til og med.. hehe.. Men min mor er alltid den første jeg ringer hvis det e noe :) Eller har jeg tenkt fortelle min far det idag ;) Er 10 uker idag og var på UL igår. Så da tenkte jeg bare printe ut et av bildene som vi fikk på mail og skrive noen ord. Gleder meg skikkelig for jeg vet han blir VELDIG glad :D

Da har vi fortalt det til alle besteforeldrene:)

Moren min og hennes samboer fikk vite det ved at samboeren min sa "Ja,dere kommer forresten til å bli invitert i selskap på nyåret......barnedåp...." :P

Hans foreldre fikk vite det ved at vi sa at vi trengte en del nye ting(svigerfar har snekkerverksted selv,så han lager det meste),tingene vi trengte var "Ny benk på badet,ny trappegrind...,ja,og vugge da...". :P

Alle mottok nyheten med sjokk og glede,så da er det bare å vente da,til knøttet melder sin ankomst rundt 7.oktober;)

Jubelen står høyt i taket både hos min og hans familie :D Gleden var stor, med andre ord :D Livet er perfekt for tiden kan man si :)

Til hans foreldre: Han valgte å bare si det som det var, og han sa til mammaen sin at hun skulle bli bestemor :) Enkelt og greit.

Til mine foreldre: Jeg ville at det skulle være litt mer spesielt. Så jeg dro ut og kjøpte bestemor og bestefar bok, pakket dem inn og gav dem hver sin gave. Virket som de satte stor pris på det, og de gleder seg gal :D

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Huff har ikke sagt noe ennå. ikke til ungene og ikke til noen av besteforeldrene, bare sjefen min som vet det. Har egentlig tenkt at vi ikke skulle si noe før noen spurte oss, men det begynner å drøye :-)

Min mor har bestandig sagt at hun ser at noen er gravide, før de vet det selv, men hun har ikke sagt noe til meg. Kan hun være fornærmet? Synes egentlig det er ganske fint å ha denne hemmeligheten for oss selv, men det kan umulig gå så mye lengre. Hadde på meg mammabukse i går, de var store, men lei av at de andre buksene strammer over magen. Er i uke 16 nå, kanskje vi sier noe etter UL, men har ikke fått noen dato der ennå, håper det blir snart. Flere som holder det hemmelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...