Margarita -- Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Blir så fortvilet jeg nå, hun har tydelig vondt i magen, promper hele tiden, og det lukter skikkelig VONDT! Hun bæsjet på lørdag, da måtte jeg hjelpe henne med termometer og massajse og alle mulige triks, var da 4 1/2 døgn siden, og det kom enorme mengder. Hun var så glad etterpå. Nå er det over 4 døgn siden igjen, hun har like vondt, og jeg vet ikke hva jegs skal gjøre! Er ikke sånn at hun gråter hele tiden, men magen er stram og hun får sånne gråte anfall innimellom. Hun får kun MM...
*Smiley* Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Hei. Kansje prøve sviskesaft eller sviskemos.Er hun over 3 mnd så går det greit med litt.Flott at termometer og massasje funket. Kansje prøve det igjen.
Junifrue Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Det er helt normalt, jenta mi har ikke bæsjet på 8 dager nå, sist gikk det en uke, da kom det etter et par doser malt. Tok det opp med helsesøster, men hun bare gjentok at det var helt normalt, barn som kun får morsmelk blir ikke forstoppet, selv om de blir plaget når det går lang tid mellom hver gang...
Margarita -- Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2011 Er redd for å bruke termometer for mye, tenker at hun kanskje ikke lærer å gjøre det selv? Sviskemos, kjøper jeg svisker og moser de da eller??
*Smiley* Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 Du får kjøpt det på glass(sviskemosen)Og sviskesaft flaske.Står i hyllene med barnemat. Tenkte på malt men hvis du ammer er det kansje greiere med sviskemos/Saft.
*Smiley* Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Ikke ålreit at de skal ha vondt og at man ser de plages.Da kan mange dager være lenge for mor og barn. Håper hun får bæsjet og blir bedre snart:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Sviskesaft kan du gi henne med skje. Sviskemosen blir nok litt for tykk tenker jeg. Men vi ga det til gutten vår når han bare var noen uker. Ga han det om kvelden en gang og neste morgen var bleia full. Ga han vel seks skjeer.
Margarita -- Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2011 Da har jeg kjøpt inn sviskesaft! DEt skal prøves, ga et par skjeeer isdta, og måtte le av utrykket ja;) Så ikke ut som det var veeeldig godt akkurat...
<3lykkeliten<3 Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 hos jenta mi på snart 3 mnd har bæsjebleie kvar 7- 12 dag.... ho har ein del vondt i magen på kveldstid og det kommer mye luft. men om dei kun får mm blir dei ikkje forstoppa.
Margarita -- Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2011 Det er jo så sjeldent!!! Ser jo at hun har ubehag og presser hele dagen! Vet at de ikke blir forstoppet, men det er jo ubehagelig da... Sover dårlig om natten gjør hun også.. Nei, det føles ikke riktig iallefall...
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 24. mars 2011 #11 Skrevet 24. mars 2011 I steden for å bruke skje anbefaler jeg å bruke sprøyte;-)
Girlygirl83 Skrevet 24. mars 2011 #12 Skrevet 24. mars 2011 Vel, man skal ikke alltid regne med at de ikke blir forstoppet selvom de bare får MM. Min baby er 3 mnd, og med han gikk det etter første to ukene, opptill 11 dager mellom hver avføring. Mye luft og avføringen var også litt hard når den først kom.. Jeg tok han med til manuellterapeut som fant en stivhet i bekkenet. Etter han fikk løst denne opp så har gutten min bæsjet to ganger HVER ENESTE DAG. Tviler på det er tilfeldig
lillenims Skrevet 24. mars 2011 #13 Skrevet 24. mars 2011 Du kan prøve å kutte ut eller kutte ned på typiske matvarer som lager luft i magen i noen dager (bedring oppnås som regel i løpet av 1 døgn, men det kan ta lengre tid, og det kan også ta lengre tid før det er helt bra). Noen vanlige matvarer er løk, kål, bønner og erter, dvs sånt som vi voksne får luft i magen av. Noen babyer reagerer også på melk, som regel laktosen (melkesukkeret) i melka, da er det kutting i melk og melkeprodukter (ost, yoghurt) som gjelder. Ikke kutt ut mer enn 1-2 matvarer om gangen, ellers merker du ikke hva det faktisk var reaksjon på, og dersom du opplever bedring så ikke kutt ut melk fullstendig uten å snakke med lege, det er såpass mange viktige næringsstoffer i den at det er greit å få litt hjelp til å finne gode erstatninger. Av og til får barnet også vondt i magen av at mor har mye melk, fordi barnet får for mye formelk som inneholder mye laktose, på kort tid. (Det er ikke allergi, men irritasjon, akkurat som hvis vi spiser en kilo frukt på kort tid....) Se http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon for flere symptomer, mer informasjon og mulig fiks.
Junifrue Skrevet 24. mars 2011 #14 Skrevet 24. mars 2011 Nå har det gått 8 dager siden jenta mi bæsja sist, og i går var jeg hos helsesøster... Hun sa jo som de alltid sier at barn som kun får mm ikke blir forstoppet. Allikevel var hun faktisk enig i at jeg kunne gi malt siden det fungerte så godt sist. Jenta mi er bare 2 mnd, så det var bedre med malt enn svisker så tidlig. Og det funka jo som bare det igjen!! Så her blir det malt en gang i uka, heller det en at stakkars jenta skal bli plaget....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå