Gå til innhold

Diverse amme/søvn problemer, pls svar dere som vet noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 3 måneder og en uke, og har den siste tiden begynt å titte så mye rundt seg når hun skal spise. Resultatet er at hun drar i puppen, og det gjør vondt! Hun røsker og river! Noe jeg kan gjøre??

For en måned siden kunne hun sove i 4 -5 timer første etappe om natta, men nå den siste måneden, sover hun MAKS 3! Resten av natta er det hver 1-. 2 time. er ikke øke døgn heller, har vart en måned. Egentlig siden hun ble født, men hun hadde noen gode uker for lenge siden hvor hun sov mer. Hva kan man gjøre for å venne de til å sove lenger? JEg blir litt gal av å mate så ofte, minimum 12 ganger i løpet av et døgn.

Plutselig nekter hun å ta flaske. Litt krise, jeg hadde tenkt meg på fest til helgen! Tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen råd, men kan bare si at vi har det på samme måte. Hun snur og vrier seg med puppen i munnen, og så ser hun på meg og gliser..

Min er 3,5 måned så snart skal vi begynne med grøt og håper hun sover lengre etapper da. Har du prøvd å gitt smokken istede for mat når hun våkner. Det funker noen ganger for oss. Andre ganger bare lar jeg henne ligge så lenge det kun er sutring og så sovner hun etter en stund igjen. Dette er dog veldig sjeldent.. Hørte noen anbefalte å prøve å få de til å sove uten smokk og at de dermed skulle sove lengre for da våkner de ikke og ønsker smokken igjen. Har ikke prøvd dette for soving uten smokk virker umulig her i gården..

Lykke til :)

Skrevet

jeg tror de aller fleste av oss opplever at det blir vanskeligere å amme når de blir 3-4 måneder.. de blir nysgjerrige osv - helt naturlig. Vet at mange er nødt til å sette seg et rolig sted, andre synes det funker å legge noe over hodet på babyen slik at det blir færre inntrykk.. Har også hørt at å amme i tvillingsstilling kan funke for at da kan babyen se litt utover samtidig. Tror uansett du bare må prøve deg litt frem..

jeg ville også prøvd å gi henne smokken f.eks første gangen hun våkner - kanskje hun ikke er kjempesulten? Det å få mat når hun våkner kan fort bli en vane..

Skrevet

glemte flaska..

Når snuppa her plutselig nektet å ta flaske, byttet jeg til en annen type..

Brukte avent i begynnelsen, og det gikk helt fint noen ganger - men så plutselig var det stopp (en kveld samboeren min var alene med henne..). KJøpte da MAM-flasker og disse godtar hun uten problem..

Skrevet

Takk for svar!

Hun bruker ikke smokk hun da, har ikke jobbet så hardt for å lære henne det, men de gangene vi har prøvd har hun spyttet den ut.. Litt dumt å begynne nå kanskje?

Vi bruker også avnet, da skal jeg anskaffe et annet merke idag!:)

Håper hun spiser sjeldenre fremover, jeg sover så utrolig lett, så ved det minste grynt våkner jeg jo, og får ikke osve igjen før hun har spist. Kanskje overalte henne til samboer noen dager, så kan han si fra når hun virkelig er sulten...

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jo takk, det med å røske i puppen kjenner jeg godt til :/ Men her hjalp det når jeg tok ene siden av collegejakka og brettet over hodet til lillegutt så hani kke så noe. Da roet han seg :) På café bruker jeg å legge et sjal e.l. over skulderen min og ned over hodet hans både for roens skyld og for "privatlivets fred", og da også er han mye roligere.

Det er vel så mye spennende å oppdage nå, så de er vel redde for å gå glipp av selv den minste ting hehe.. Merker også når jeg bærer han at han vrir på seg for å se mest mulig, og når jeg triller mens han er våken må jeg ha kalesjen nede så han kan se seg rundt :P De blir noen små oppdagere disse bebisene :D

Ellers har jeg dessverre ikke så mye glupt å komme med da mini er så glupsk at han nesten ikke enser hva han spiser av - enten det er pupp eller flaske. Men ønsker deg lykke til og håper det bare er en periode. Synes nesten de forandrer seg fra dag til dag nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...