Gå til innhold

Guttemage eller jentemage, stemmer dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på ultralyd og fått beskjed om at det barnet jeg bærer er helt klart en jente! En venninne som jobber på sykehuset og ser mange gravide hver dag sa nettopp at magen min er en TYYYYPISK guttemage... Ble plutselig litt stuss, siden alt barnetøyet er rosa og andre farger som er mer typisk jente... hehe! Ups?! Eller? Hvordan er det med dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke brydd meg så hardt med hva folk mener er jentemage eller guttemage.

Jeg hadde denne tyyyypiske guttemagen med min førstefødte som viste seg å være jente :) Har en typisk guttemage nå også, og alle er overbeviste om at det blir en gutt denne gangen. Jeg selv er litt måteholden og venter i spenning til slutten av aprli, for å se hva det blir denne gangen :) Vi valgte å ikke vite det sist, og heller ikke denne gangen :)

Tror fasongen på magen kommer helt ann på hvordan man bærer barnet som er inni magen, og det finnes ingen "oppskrift" på hva som er hva når det kommer til stykket :)

Magen ser ut som den ser ut, og det er hva det er :P

(meen ultralyd har tatt feil av kjønn før, så jeg ville kanskje venta med å ta av lapper osv til barnet er født) c",)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke tatt hensyn til dette med mageformen. Jeg bærer veldig utenpå, har en spiss struttende mage. Var akkurat lik sist, og fikk jente. Denne gangen venter jeg gutt. Når jeg gikk med jenta, fikk jeg i løpet av en kveld to kommentarer. Den ene sa at du MÅ vente jente, og den andre at jeg helt sikkert ventet gutt... Tror det har mest å si hvordan vi er bygd.

Skrevet

Har hørt mange ganger at jeg har typisk "guttemage", men venter jente denne gang og fikk jente sist gang.. :)

Skrevet

Ventet gutt sist og hadde veldig struttende "guttemage". Det syns ikke fra ryggen at jeg var gravid i det heletatt! Denne gangen venter vi jente og magen er helt lik!!! Så tydeligvis er det slik jeg bærer mine barn!!!

Skrevet

ventet jente sist og gutt denne gangen.. magen er helt lik. bare en stor kul, kan ikke se noe bakfra! jeg tror det kommer ann på hvordan man som person bærer magen.. ikke hva som er inni! alle sa forrige gang at jeg hadde guttemage.. men ut kom prinsessa!

Skrevet

Hehe... jeg har nå min tredje "typiske guttemage". De to foregående har imidlertid vært en av hvert kjønn, så jeg er enig i at det har med hvordan du bærer ungene. Alle mine tre har ligget kun på høyre side av magen og liker å presse ræva ut i været, så jeg ser både skjev og spiss ut, der jeg vralter rundt.

Skrevet

Stemmer på meg, men kjenner maaaaange det ikke stemmer på :)

Skrevet

Har to jenter fra før og hadde begge gangene en litt bred mage man kunne se bakfra. Denne gangen kommer gutten og magen strutter rett ut og finnes ikke synlig bakfra. Men, det betyr ikke at jeg tror dette er en generell "regel", det bare tilfeldigvis stemmer på meg :)

Skrevet

Hei:)

Nå vet jeg ikke hva som er typisk kjønn-mage, men jeg har en av hver.

Jente: hun lå høyt oppe og magen var litt bredere.

Gutt: Han ligger langt nede også før han snudde seg, under navlen min med hele kroppen. Mye mer rett frem mage.

Skrevet

Jeg har foreløpig typisk guttemage, og venter gutt. MEN.... skal sis at mammas mage var veldig lik da hun gikk med meg. Tror nok det har mer med personen som bærer barnet, enn personen i magen.

Skrevet

Vi har hvert på tilsammen 3 ultralyder. Og har fått vite at det er ei jente som vi venter på. Vi hadde hele tiden på følelsen av at det var en gutt inni der. Så vi ble nesten litt sjokka når de sa vi venta ei jente ;P

Nå er jeg høygravid, og alle gjetter at det er en gutt. Vi har også handlet masse rosa, så det kan jo bli spennende og se.. haha ;D

Skrevet

Har akkurat lik mage som forrige svangerskap. Vises ingenting bakfra og stor og struttende framover. Forrig gang ble det jente og 2 ultralyder har denne gangen også sagt jente, så vi får vente å se:)

Men de fleste som kommenterer magen min sier at det er typisk guttemage:)

Skrevet

Det stemmer ikke... Jeg har hatt to veeeldig "guttemager", men jeg har to jenter. Nå har jeg samme type mage som med de to andre, og nå venter jeg gutt.

Skrevet

Jeg er tredjegangs og har alltid hatt typiske guttemager. Har to jenter og venter tredje:) Så det stemmer ikke på meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...