Gå til innhold

Jeg blir sprø av disse nettene! Flaskebarn som spiser hele tiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 uker, spiser fortsatt når han legger seg (ca 1830), så igjen ca kl 2230, kl 02 og 05 og 07. Noen netter også mellom 02 og 05.. Og han er i tillegg flaskebarn!! Er dette helt vanlig? Jeg begynner blir møkklei av netter nå, kjenner jeg:/

Når er det tidligste noen av dere har beg med bitte litt grøtpuver i melk, noe grøt om kvelden, eller lignende? Tok et googlesøk, og ser der er mange ute i vide verden som begynner ved 3 måneder.

Siden han kun fåt mme skal han jo ikke ubegrenset av det heller, rundt 1 liter i døgnet er vel en grense, etter hva jeg hørt.

Er det noen som vet om collett og hipp sitter kortere i enn Nan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at han våkner for at han er sulten, da? jeg brukte å gi mat til jenta vår hver gang hun våkna på natta, men grunnen til at hun våkna var at hun hadde vondt i magen, hun tålte ikke nan som hun fikk. Og da jeg ga mer mat (trodde så klart hun var sulten) gjorde jeg vondt verre.

Spiser han til flaska er tom, så kan du jo lage mer melk neste gang, sånn at det alltid er litt igjen i flaska når han er ferdig, da vet du hvertfall at han er mett.

Skrevet

Heisann

Jeg sjønner at du kan bli litt sprø ja, men jeg tror ikke at det er uvanlig at de spiser så mange ganger gjennom natta i den alderen. Jeg har også flaskebarn, men vi begynte så smått å introdusere henne for grøt da hun var mellom 3 1/2 og 4 mnd. Grunnen til at hun spiser så mye på natta er vel for at hun spiser nok i løpet av dagen. Jeg hadde ville startet opp med litt grøt, evt litt grøtpulver i melka som du selv sa.

Jeg tror ikke det er noen spes grense for hvor mye du kan gi ettersom han kun får mme. Her har vi stort sett brukt nan. Prøvde hipp noen ganger, men nan funket bedre for oss.

Skrevet

Takk for svar. Stort sett er det mat han vil ha, ja.. Spiser mellom 130-160 ml hvert måltid.. Hogger desperat etter tutten så da er det bare å finne frem flasken. Men må kanskje prøve å fylle han ennå mer opp i løpet av dagen, da kan han nemlig sove 3 gode timer i strekk i to perioder, det er så vidt han gjør om natten,,.

Skrevet

Skjønner at det blir slitsomt ja. Har du prøvd å bare legge han inntil deg under dyna di med smokk? Eller rape han? Jeg trodde gutten vår var ofte sulten om natta for han gjorde den sulten-lyden sin men han ville bare ha kos. Eller så var det en rap.

Skrevet

I morges ga jeg han noen skjeer med den milde grøten til hipp. Det falt i smak, og han var veldig fornøyd. Så nå begynner vi så smått å innføre dette, for å se om det hjelper på nettene.. Han er liksom ikke enkel å roe heller, da han våkner til de tidene på natten. Det er mat han vil ha, ellers pleier feks et teppe litt stramt rundt han gjøre susen. Men ikke når han vil ha mat, nei:) Satser på at litt fast føde etterhvert gjør susen.

Skrevet

Fra jenta vår fikk grøt fra hun var 2mnd gammel. Siden da har hun sovet natten igjennom (mellom 10-12 timer hver natt). Hun er også flaskebarn.

Skrevet

Det er jo faktisk "bare" tre timer mellom måltidene, så det er ikke utenkelig at det faktisk bare er sånn med barnet ditt... Jeg har også en flaskegutt på litt over to måneder, og vi har sjelden mer enn fire timer mellom hvert måltid. Ofte er det bare tre.

Men en annen ting du kan tenke på, er du sikker på at han våkner fordi han er sulten hver gang? Kunne det holde med smokken og litt trøst, kanskje det kunne utsatt måltidet litt? Slik at neste måltid blir større, og han dermed sover lengre? Stadig småspising når han egentlig ikke er supersulten fører ofte til en ond sirkel av surr og dårlig søvn her, mat er IKKE løsningen på all skriking...

Skrevet

Hadde bare lest hovedinnlegget da jeg svarte over. :)

Skrevet

Hvor mye gir du hver gang?Her er baby 8 uker og drikker 5 flasker med 160 ml i døgnet

Skrevet

enguttebabytil: Tja du.. Vi har rett og slett ikke noe skikkelig rutine på det ennå.. Det hadde vi lenge før med de andre ungene.. Det er ikke så lett denne gangen, av en eller annen merkelig grunn. Han spiser på 150 ml vann, altså 5 skjeer. Oftest er det 20/30 ml igjen kanskje. Så, stort sett spiser han jo ok store måltider. Grunnen til at det ikke er "rutine" på måltidene tror jeg er at han har sovet så utrolig uregelmessig, han har hatt lange, korte eller ingen soveperioder fra 06 om morningen og ut over hele dagen.. Nå siste dagene har det begynt å vise et eller annet mønster også på dagtid. Så da tror jeg kanskje at alt gir seg selv etterhvert. Eller, jeg håper det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...