Gå til innhold

Fy for en natt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden forrige fredag hatt noen timer hver natt hvor det var maserier - sterke nok til å måtte puste seg gjennom dem - som etterhvert dabbet av. Noen netter har det vært etter at jeg la meg til jeg fikk sovnet. Andre netter har jeg våknet midt på natten av det og ikke fått sove igjen.

I går på dagen hadde jeg av og på maserier (1 time her og 1 time der) uten at noe skjedde. Gikk og la meg kjempe tidlig fordi jeg var helt utslitt. Sov vel i to timer og så våknet jeg av skikkelig kraftige smerter med tak hvert 4. minutt. Tenkte at nå starter det, men holdt seg bare på samme nivå i flere timer uten å bli vondere eller kortere mellomrom. Tok to paracet og tenkte at nå får det være nok, jeg skal sove og blir det fødsel klarer det nok å vekke meg! Etter paraceten har jeg sovet av og på og har fortsatt vondt og rietak i ny og ne men ingenting regelmessig.

Skal heldigvis på akupunktur idag og håper det kan gi litt utslag, er utrolig sliten av maset! Nå vil jeg ha fred eller fødsel!!! Vil ikke å gå mange dager til slik (9 dager til termin)!!!

Håper dere har hatt en bedre natt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar deg, dette høres jo utrolig slitsomt ut. Får håpe du får effekt av akupunktur i dag. LYKKE TIL!!!!

Her skjer ingenting faktisk, magen er høy og kynnerne er som de har vært den siste tiden. Men jeg har det ikke travelt med å føde før termin, så det er helt greit :-)

Tvi tvi for at det tar seg opp for deg i dag og at fødselen starter snart, snart snart.... Uansett, det er ikke lenge igjen nå :-)

Skrevet

Hei :0) sliter også om nettene med mensmurringer og bekkensmerter, tærer veldig på søvnen..... Håper det tar seg opp at du får rier da Ellabellasnupperella:0)

Skrevet

Håper det skjer noe veldig snart for deg!! :)) Det må være skikkelig slitsomt!

Men hva er maserier? I går når jeg la meg hadde jeg vondt i magen på begge sider.. sånn verkende vondt på en måte. Kan det være maserier? Det gjorde vondt, men ga seg.

Skrevet

Takk jenter for lykke til ønsker! Er bare så sliten at nå vil jeg at noe skjer eller at det blir roligere så jeg kan slappe av litt! Bare noen få timer til akupunkturen og håper hun kan sette nåler som enten roer kroppen ned eller får det til å jobbe litt effektivt! Krysser fingrene for det!

Maserier, sterke kynnere og modningsrier er nok alle samme sak! Er kroppen sin forberedelse til fødsel. Kynnere er vanligvis ikke vonde og ikke regelmessige, samt at de kontraherer muskellagene i livmoren ulikt slik at magen blir hard men har ikke samme nedpressende virkning som rier har. Når kynnerene derimot blir regelmessige og vonde og med samlet kontraksjon av livmorens muskellag snakker man ofte om modningsrier eller maserier (liker å tro at man kaller det modning om man er positiv til det og mas når man blir lei). Disse riene kan gjerne vare i en del timer, men dabber ofte ut til slutt og i løpet av timene de holder på blir de ofte ikke vondere eller med kortere mellomrom. Ofte er det også hjelp i å bevege seg over i en annen stilling eller ta paracet - da kan kroppen plutselig slappe av! Kjente tydelig forskjell sist fra maseriene til ordentlige rier på smertenivået (de ordentlige var enda vondere) og på at tiden mellom ble kortere for hver time ca. Er litt det jeg går og venter på nå, men kan jo hende kroppen gir meg andre typer rier denne gang og da er hver runde med maserier et evig "skjer det nå?" lek!

Siste fødsel hadde jeg slike maserier i 5 netter før fødsel sparket igang. Nå har jeg hatt 5 dager og håper det ikke blir så mange flere!!! Er sånn sett forberedt på å gå til termindato og om nødvendig enda lenger, men syns ikke det blir så kjekt om de dagene / nettene fylles med maserier slik at jeg er helt utslitt når jeg skal prestere! Misunner veldig de som har det helt rolig frem til vannet går og riene starter for fullt med et pangstart! Frister mere akkurat nå!

Håper dere andre har det godt foreløpig og at vi alle runder av svangerskapene våre snart!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...