Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #1 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har ingen utdanning og vurderer å skaffe meg det via deltidstudier.Jeg har antagelig nok kompetanse til å komme inn på administasjon/ledelse og ta en bachelor for så å gå videre til en master. Men,ingen kan forklare meg hva dette egentlig går ut på.Alt jeg vet er at man bruker 2 år på å skrive en slags prosjektoppgave. Kan noen forklare meg hvordan dette foregår på en enkel måte? Slik at jeg vet hva jeg skal gjøre:) På forhånd takk:)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #2 Skrevet 22. mars 2011 Når du sier ingen utdannelse, hva mener du da? har du for det første generell studiekompetanse? Og hva driver du med ellers, jobber du innen administrasjon og ledelse? Alle studier er ulike, og på mastergraden bruker man normert 2 år, hvorav skriveprosessen utgjør en stor del. Men det er som regel likevel en del lesing og deleksamener underveis, i alle fall 1.året.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #3 Skrevet 22. mars 2011 NB, jeg glemte å si at masterstudeiet (med oppgaveskriving og det hele) tar to år på full tid - jeg ser nå at du ville studere på deltid. da tar det tilsvarende lengre tid, og du må jo åpenbart ta bacheloren før du starter på master. Så se for deg i alle fall 5-6 års studier, om du ikke skal gjøre det på full tid. 22:47
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #4 Skrevet 22. mars 2011 Jeg har ikke bestått studiekompetanse nei. Men jobber nå som teamleder og har ett godt innblikk i hvordan administrasjon og ledelse fungerer.Har vært stedfortreder for leder her i mange år (alle ferier osv). Men om man ikke er "inne i" studie verdenen så er den skummel. Det spiller ingen rolle hvor lang tid studiene tar.Om jeg må bruke 6 år så er det ok:) Har ikke tid til å ta en leder stilling fulltid før det uansett. HI
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2011 #5 Skrevet 22. mars 2011 Hvis du ikke har generell studiekompetanse, må du få vurdert om du har realkompetanse (visse kriterier). Ellers kommer du ikke inn på høyere studier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå